groot aantal zenders op tv niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Ik zit sinds een paar dagen met een erg irritant probleem.
Een groot aantal tv-zenders zijn verdwenen van mijn tv en ik kan ze niet meer opnieuw inprogameren.
Alleen nederland 1 , 2 en 3 , twee belgische zenders en een lokale zender kan ik vinden.
Ik woon in een studentenhuis en mijn huisgenoten hebben dit probleem niet.
Deze huisgenoten zijn nu weg en komen over een paar dagen pas weer terug, dus ik kan niet testen of mijn tv het op hun aansluiting wel doet.
Het is een tv van 4 jaar oud, merk samsung.
Hij is aangesloten op een kabelspitter van @home, uit het kastje komt dus kabelinternet, tv en radio.

Ik heb geprobeerd de tv een tijd lang uit te zetten, maar dit hielp niet. Verder heb ik gezocht op google en de got search, maar ik kwam dit probleem nergens tegen.

Iemand suggesties? (behalve de tv testen op andere aansluiting)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Als je geen andere aansluiting hebt, kun je misschien wel beschikken over een andere TV ?
Of over een TV-kaart in je PC?
Als je dan namelijk wél alle TV-zenders vindt, kun je ervan uitgaan dat het aan je TV/TV-instellingen ligt.

eagle

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:07

Entity

9000rpm

Klinkt alsof de kabelaansluiting kapot is. De zenders die je wel kunt ontvangen, zitten namelijk ook in the ether, de commerciële zenders niet. Loop dus je kabels eens langs.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

kraats

Ik rol

Zitten de andere zenders niet op de zgn. plus- en minkanalen? dan kan de automatische zenderzoeker ze niet vinden, maar handmatig moet het wel lukken. Zoek in ieder geval een lijst op met de zenders en bijbehorende frequenties van je kabelmaatschappij.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ultimateharry
  • Nu online

ultimateharry

Topicstarter
kraats schreef op 17 augustus 2004 @ 18:58:
Zitten de andere zenders niet op de zgn. plus- en minkanalen? dan kan de automatische zenderzoeker ze niet vinden, maar handmatig moet het wel lukken. Zoek in ieder geval een lijst op met de zenders en bijbehorende frequenties van je kabelmaatschappij.
Nog vergeten te zeggen, ik heb zowel handmatig als automatisch gezocht. Op beide manieren hetzelfde resultaat

• ultimateharry
  • Nu online

ultimateharry

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 17 augustus 2004 @ 18:55:
Klinkt alsof de kabelaansluiting kapot is. De zenders die je wel kunt ontvangen, zitten namelijk ook in the ether, de commerciële zenders niet. Loop dus je kabels eens langs.
Zal ik eens proberen, heb nog wel andere kabel liggen als het goed is.

<Update>

Andere kabel werkt, ik kan weer alle zenders vinden. Toch raar want ik dacht dat belgische zenders niet in de ether zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door ultimateharry op 17-08-2004 19:16 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan zijn dat de dikke kabel(in het midden van de kabel) die zorgt voor de UHF frequentie was gebroken, zodat je alleen de VHF frequentie kon ontvangen... daar zitten Nederland 1,2 en 3 en België 1 en 2 meestal in...

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 17-08-2004 19:50 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 17 augustus 2004 @ 19:48:
kan zijn dat de dikke kabel(in het midden van de kabel) die zorgt voor de UHF frequentie was gebroken, zodat je alleen de VHF frequentie kon ontvangen... daar zitten Nederland 1,2 en 3 en België 1 en 2 meestal in...
Wat is dit nu weer voor theorie?
Een coax-kabel heeft 4 onderdelen:
* pvc buiten mantel
* metalen (gevlochten afscherming) eventueel nog een folie
* pvc isolator
* metalen kern

De dikte van de isolator zorgt voor de afstand tussen de afscherming en de kern en bepaald daarmee de impendantie van de kabel.
De afscherming houdt vervelende stoorsignalen buiten.
De kern 'vervoert' al het signaal. VHF, UHF, SHF.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
little_soundman schreef op 18 augustus 2004 @ 02:20:Een coax-kabel heeft 4 onderdelen:
* pvc buiten mantel
* metalen (gevlochten afscherming) eventueel nog een folie
* pvc isolator
* metalen kern

De dikte van de isolator zorgt voor de afstand tussen de afscherming en de kern en bepaald daarmee de impendantie van de kabel.
De afscherming houdt vervelende stoorsignalen buiten.
De kern 'vervoert' al het signaal. VHF, UHF, SHF.
Het materiaal tussen de kern en de afscherming is het dielectricum. Het is bijna altijd PE (polyetheen), geen PVC. De betere kabels hebben geschuimd PE als dielectricum.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ultimateharry schreef op 17 augustus 2004 @ 19:07:<Update>

Andere kabel werkt, ik kan weer alle zenders vinden. Toch raar want ik dacht dat belgische zenders niet in de ether zitten.
Bijna alle zenders zitten in de ether. Met goede antenne's op het dak kun je nog steeds alle publieke Nederlandse zenders ontvangen, en de Duitse en Belgische ook als je niet al te ver van de grens woont.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
sorry ik wist niet zeker of dat zo was hoor.. maar dat merkte ik op vakantie waar ze alleen nog antennes hebben geen kabel, en als je alleen de dikke kabel in de stekkers vastmaakt ontvang je alleen de UHF kanalen... en alleen de dunne (om het rubber/plastic dat om de dikke kabel zit) dan ontving ik alleen VHF... en samen gewoon alles :), dus daarom dacht ik dat het zo was... maar blijkbaar dus niet...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1