Sinds vandaag heb ik een probleempje met mijn pc. Ik wilde namelijk de bios flashen van mijn moederbord (MSI k7t 266 pro 2a) omdat ik die wil voorzien van een nieuwe CPU en daarvoor had ik nieuwere versie nodig volgens de msi site.
Maar met het updaten ging het mis. Ik had een win98 bootdisk gebruikt en de 2 benodigde bestanden gekopieerd naar de ramdrive en vandaar uitgevoerd. maar ik kreeg een foutmelding (geen idee meer wat precies) tijdens het uitvoeren daarvan waarna ik handmatig moest resetten.
Maar tijdens het opstarten kwam ik niet verder dan dat de fans gaan draaien en ik zag dat alleen de power en hd lampjes blijven branden. Verder is er geen activiteit van het moederbord zoals piepjes e.d en het beeldscherm blijft zwart.
dit heb ik al geprobeerd aan de hand van de faq en posts die ik had gevonden:
- bios resetten met een floppydisk (ctrl+home) -> werkt niet want de floppydisk wordt niet aangeroepen tijdens het booten.
- clearen van CMOS -> geen effect
- batterij eruit en weer erin -> geen effect
-verschillende onderdelen erin/ eruit
-videokaart
-geluidskaart
-andere voeding
-geheugen verwisseld/eruit
-cd-rom
Bovenstaande heeft dus nog geen effect gehad en hij heeft het al die jaren altijd goed gedaan maar nu ik alleen maar 1x een biosupdate doe lijkt het moederbord niet meer te reageren.
dus heeft iemand nog suggesties of opmerkingen voor mij?
dit is de rest van het systeem
AMD athlon Xp 1800+
MSI k7t 266 pro 2a
1 gig ram (2x 256 kingston 1x 512 kingston)
radeon 9700 pro
soundblaster live 5.1 player
alvast bedankt
Maar met het updaten ging het mis. Ik had een win98 bootdisk gebruikt en de 2 benodigde bestanden gekopieerd naar de ramdrive en vandaar uitgevoerd. maar ik kreeg een foutmelding (geen idee meer wat precies) tijdens het uitvoeren daarvan waarna ik handmatig moest resetten.
Maar tijdens het opstarten kwam ik niet verder dan dat de fans gaan draaien en ik zag dat alleen de power en hd lampjes blijven branden. Verder is er geen activiteit van het moederbord zoals piepjes e.d en het beeldscherm blijft zwart.
dit heb ik al geprobeerd aan de hand van de faq en posts die ik had gevonden:
- bios resetten met een floppydisk (ctrl+home) -> werkt niet want de floppydisk wordt niet aangeroepen tijdens het booten.
- clearen van CMOS -> geen effect
- batterij eruit en weer erin -> geen effect
-verschillende onderdelen erin/ eruit
-videokaart
-geluidskaart
-andere voeding
-geheugen verwisseld/eruit
-cd-rom
Bovenstaande heeft dus nog geen effect gehad en hij heeft het al die jaren altijd goed gedaan maar nu ik alleen maar 1x een biosupdate doe lijkt het moederbord niet meer te reageren.
dus heeft iemand nog suggesties of opmerkingen voor mij?
dit is de rest van het systeem
AMD athlon Xp 1800+
MSI k7t 266 pro 2a
1 gig ram (2x 256 kingston 1x 512 kingston)
radeon 9700 pro
soundblaster live 5.1 player
alvast bedankt