Toon posts:

[Crux 2.0] Booten gaat erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik Crux (kernel 2.6.6) op mijn systeem geinstalleerd (AMD Athlon 800, MSI K7t TURBO MB). Alles werkt perfect inclusief KDM. Echter bij het booten van de kernel lijkt het alsof het systeem hangt, maar gaat hij verder met booten na ongeveer 20 a 30 minuten. Hij geeft geen enkele error. Ik dacht dat het wellicht aan het netwerk kon liggen (DHCP), maar nadat ik handmatig gateway en ip had ingegeven boot het systeem nog steeds niet direct door.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Waar blijft ie precies hangen dan? Kijk bijv. in je syslog, bij de kernelmessages, als het goed is moet je aan de hand van de timestamps makkelijk kunnen achterhalen waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Direct na het bericht loading kernel. Dan hangt hij 20 minuten. Daarna gaat ie weer verder!

Verwijderd

Topicstarter
In syslog zie ik staan: init: "entering runlevel 2"! Die duurt inderdaad 20 minuten!

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Direct na "Loading kernel..." ?! Dat is wel ... apart. Normaal gesproken zie je meteen allerlei meldingen van de kernel zelf, detectie van hardware en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
V-2 schreef op 17 augustus 2004 @ 20:39:
Direct na "Loading kernel..." ?! Dat is wel ... apart. Normaal gesproken zie je meteen allerlei meldingen van de kernel zelf, detectie van hardware en dergelijke.
Zie mijn bovenstaande reactie. Op dat punt blijft hij 20 minuten hangen!

Verwijderd

V-2 schreef op 17 augustus 2004 @ 20:39:
Ik draai ook crux (3de dag nu :)) en hij draait crux omdat ik het mooi vind werken, maar hij heeft er op de een of andere manier verdomd veel problemen mee die ik gelukkig niet heb gehad :)

Maar eu bij crux zie je de hardware detectie van de kernel niet. Ik weet niet zeker of dat een trekje van de 2.6.6 kernel is aangezien ik nu voor het eerst met de 2.6 serie werkt.

Zijn pc start op met dhcpclient en ik dacht dus dat die een beetje hing. Dus had ie het netwerk eens static ingesteld wat dus geen niets uitmaakte.

Zeg _nuker_ compileer eens een nieuwe kernel :)

Omdat je er al eens problemen mee hebt ;) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$ su
# cd /usr/src
# wget http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.8.1.tar.gz
# tar -xzvf linux-2.6.8.1.tar.gz
# cd linux-2.6.8.1
# make distclean
# make menuconfig
# make dep bzImage modules modules_install
# cp System.map /
# cp arch/i386/boot/bzImage /vmlinuz
# lilo
# reboot

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 19:03:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
$ su
...
# make dep bzImage modules modules_install
# cp System.map /
# lilo
# reboot
code:
1
2
3
4
5
6
7
$ su
...
# make && make modules_install
# cp System.map /
# lilo
# reboot

2.6 Kernel ;) -> *** Warning: make dep is unnecessary now.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 19:03:
[...]

Ik draai ook crux (3de dag nu :)) en hij draait crux omdat ik het mooi vind werken, maar hij heeft er op de een of andere manier verdomd veel problemen mee die ik gelukkig niet heb gehad :)

Maar eu bij crux zie je de hardware detectie van de kernel niet. Ik weet niet zeker of dat een trekje van de 2.6.6 kernel is aangezien ik nu voor het eerst met de 2.6 serie werkt.

Zijn pc start op met dhcpclient en ik dacht dus dat die een beetje hing. Dus had ie het netwerk eens static ingesteld wat dus geen niets uitmaakte.

Zeg _nuker_ compileer eens een nieuwe kernel :)

Omdat je er al eens problemen mee hebt ;) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10