[Install] Boot Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Vandaag mijn nieuwe onderdeeltjes voor p.c binnen gekregen. Asus A7V600-X, Radeon9800 Pro en wat geheugen.. Installeren dus die p.c want je wil er gebruik van maken. Alles gaat goed, mobo erin , spullen aansluiten... Opstarten werkt ook, bios in om boot in te stellen..

CDrom op 1, HD op 2 rest uitzetten. Wil ik dus gaan booten, kom ik tot het windows 98 cd opstart scherm. Waar ik kies op vanaf cdrom op te starten, druk op enter... Knipperende underscore, wacht paar minuutjes maar er gebeurt niks.. CDrom speler laadt niet, hij doet niks..

Wat instellingen verandert, andere cds gebruikt, andere cdromspeler aangesloten. Niets wil helpen.

Kan het zijn dat ik een fout gemaakt heb bij mijn bootinstellingen in bios?

1: Atapi CD-ROM [ Philips CDRWDVD3210]
2: IDE HardDrive [WDC WD1200JB-00CRA1]
3: Removable Device [ LS120 ]
4: Other boot [ SCSI/Onboard ATA Boot]

Zo staat het nu. Alleen wil het maar niet werken, ik kan kiezen uit HD boot en Win98 CDROM boot. Maar beiden doen helemaal niets.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
Is de HD via Sata aangesloten :?

Waarom windows 98 nog op zo'n nieuw systeem trouwens :?

[ Voor 49% gewijzigd door holoX op 17-08-2004 18:30 ]

Verwijderd

Hoort hier misschien niet meteen thuis...ik denk eerder aan iets hardwarematig dat niet meteen in orde is. Kabels juist aangesloten, enz..... ?

• Keesr
]-[Skinlab]-[ schreef op 17 augustus 2004 @ 18:29:
Is de HD via Sata aangesloten :?

Waarom windows 98 nog op zo'n nieuw systeem trouwens :?
HD is normaal aangesloten. Moet nog een keer SATA schijfjes halen. Nu geen geld voor.

Maar win98 zet ik er niet op, wil alleen even dos runnen zodat ik wat dingen in kan stellen en vanuit daar mijn win2000 install opstart. Zodat ik hem kan installeren :)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Een bios optie voor het booten vanop cd???
Ik denk maar even hardop...het is toch een nieuw moederbord he? dus daar mss even kijken?

• Keesr
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 18:33:
Een bios optie voor het booten vanop cd???
Ik denk maar even hardop...het is toch een nieuw moederbord he? dus daar mss even kijken?
Alles staat zoals het altijd staat en zoals ik het altijd zet :) Het moederbord is net nieuw ja 30 mins uit de verpakking :) En de bios opties staan goed volgens mij, kan nergens dingen vinden die niet goed staan.

Vind het erg vreemd :(

edit:
Het vreemde is ook. mijn cdrom begint wel even te laden +/- 1 seconde. En stopt daarna, terwijl de knipperende underscore maar blijft staan :X

[ Voor 15% gewijzigd door Keesr op 17-08-2004 18:38 ]

Verwijderd

Keesr schreef op 17 augustus 2004 @ 18:35:
[...]

Alles staat zoals het altijd staat en zoals ik het altijd zet :) Het moederbord is net nieuw ja 30 mins uit de verpakking :) En de bios opties staan goed volgens mij, kan nergens dingen vinden die niet goed staan.

Vind het erg vreemd :(
De boot priority lijkt alleszinds ok

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd direct van CD te laten booten ipv van diskette? Dit lijkt me namelijk heel weinig met Windows te maken hebben eigenlijk :)

Verwijderd

elevator schreef op 17 augustus 2004 @ 18:51:
Heb je al eens geprobeerd direct van CD te laten booten ipv van diskette? Dit lijkt me namelijk heel weinig met Windows te maken hebben eigenlijk :)
---
Dat heeft hij toch geprobeerd ???

Keesr.....zeker dat je op dat moment al aan het booten bent met de cd...want volgens mij is het gewoon een biosmelding die een opstartbare cd ziet en bijgevolg vraagt om deze op te starten...

Niet als krietiek bedoeld hoor...gewoon dat het een beetje duidelijk wordt op welk moment het misgaat.

• Keesr
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 20:09:
[...]

---
Dat heeft hij toch geprobeerd ???

Keesr.....zeker dat je op dat moment al aan het booten bent met de cd...want volgens mij is het gewoon een biosmelding die een opstartbare cd ziet en bijgevolg vraagt om deze op te starten...

Niet als krietiek bedoeld hoor...gewoon dat het een beetje duidelijk wordt op welk moment het misgaat.
Nah.

Het probleem ligt volgens mij ergens anders aan..

Hij begint al met booten -> laad van CD-ROM enzo..

En dan kan ik kiezen tussen Booten van harddisk of booten van cdrom. Hier kies ik voor cdrom, normaal start hij dan msdos op etc. Echter als ik op enter duw bij starten van cdrom laad hij niet meer. CDROM speler stopt op dit moment ook met het laden van de cd.

Heel vaag, nog nooit problemen mee gehad..

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Beetje vage manier van installeren, keesr.
Welke instellingen wil je per se in DOS wijzigen die je met de gewone setup van W2K niet kan doen? Heb je al geprobeerd om gewoon met je 2000-CD te booten?
ALs je toch eerst DOS moet, waarom dan niet gewoon van een DOs bootdiskettetje ipv de W98 CD?

Jikra

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hoe zijn je cdrom en hd aangesloten?
Heb je ze op 1 IDE poort of elke op een separate poort?
Staan ze op 1 kabel, heb je de jumpers wel goed staan (dus niet allebei op master of slave)?

Het klinkt mij alsof het slave apparaat als eerste op de kabel zit ipv als laatste...

We have just one world, but we live in different ones...

• Keesr
Nulnulnix schreef op 18 augustus 2004 @ 08:32:
Hoe zijn je cdrom en hd aangesloten?
Heb je ze op 1 IDE poort of elke op een separate poort?
Staan ze op 1 kabel, heb je de jumpers wel goed staan (dus niet allebei op master of slave)?

Het klinkt mij alsof het slave apparaat als eerste op de kabel zit ipv als laatste...
Apart aangesloten.. En waarom ik geen bootdisc voor win98 maak? Simpel weg omdat ik die niet kan maken :) ( Geen win98 bootdisc for win98 paraat hier dus..)

[ Voor 5% gewijzigd door Keesr op 18-08-2004 14:44 ]

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Dat hoeft ook niet, Keesr :)
Je kan van www.bootdisk.be (~.com is momenteel kennelijk "dood", maar google ff voor meer mirrors (~.be is er slechts één) zo een bootflop DLen

Jikra

Pagina: 1