Acer Aspire 1312 Accu kapot??

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 15:10
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 1312LC. Na 1 week de laptop niet te hebben gebruikt, is de batterij volledig leeg (hij was nochtans vol!).
Nu ik de batterij terug wil opladen, doet die na een volle dag en nacht in het stopcontact nog altijd niets! Windows XP Pro zegt me dat het batterij-niveau kritiek, maar toenemend is! Dit zegt hij al een hele 48u, terwijl de batterijmeter nog altijd op 0% zit!
Ik heb al gehoord dat je je accu kan laten calibreren, maar daar heb ik op de Acer site niets over gevonden.
Is het feit dat m'n accu niet meer wil opladen het teken dat ik een nieuwe accu à € 120 moet kopen, of kun je 'm op een andere manier (buiten de laptop bvb) opladen en 'm zo weer 'op gang' trekken?

Wat kan/moet ik doen? Hopelijk is de accu niet kapot!! Accu: Sanyo QT07 Li-Ion

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
cocico schreef op 17 augustus 2004 @ 18:17:
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 1312LC. Na 1 week de laptop niet te hebben gebruikt, is de batterij volledig leeg (hij was nochtans vol!).
Nu ik de batterij terug wil opladen, doet die na een volle dag en nacht in het stopcontact nog altijd niets! Windows XP Pro zegt me dat het batterij-niveau kritiek, maar toenemend is! Dit zegt hij al een hele 48u, terwijl de batterijmeter nog altijd op 0% zit!
Ik heb al gehoord dat je je accu kan laten calibreren, maar daar heb ik op de Acer site niets over gevonden.
Is het feit dat m'n accu niet meer wil opladen het teken dat ik een nieuwe accu à € 120 moet kopen, of kun je 'm op een andere manier (buiten de laptop bvb) opladen en 'm zo weer 'op gang' trekken?

Wat kan/moet ik doen? Hopelijk is de accu niet kapot!! Accu: Sanyo QT07 Li-Ion
Op je accu heb je gewoon 3 / 6 maanden garantie (Bij IBM 1 jaar) Acer bellen, het uitleggen en RMA sturen, het kan best zijn dat ipv je accu je controler hiervoor dood is.

Acer regelt het wel :)

• cocico
Oeps, ik ben vergeten te melden dat de laptop al 1 jaar en 2 weken oud is...

• Roberto
cocico schreef op 17 augustus 2004 @ 19:04:
Oeps, ik ben vergeten te melden dat de laptop al 1 jaar en 2 weken oud is...
Aai, tja er zijn wel paar tips zoals in de vriezer doen. Deze kun je nog proberen, maar ik ben dan idd bang dat je een nieuwe accu moet kopen of (oude acers hebben 2 jaar garantie) rma sturen omdat je denkt dat je accu controller dood is.

• cocico
vriezer zal ik eens proberen, als het toch geen kwaad kan. Dat RMA, kost dat geld als ze zeggen dat het geen RMA geval is? Ik heb hier een creditnota liggen op datum van 29/08!!
Nuja, zou Acer over 2 weken moeilijk doen?

Verwijderd

Een adapter of batterij heeft altijd minder garantie dan de volledige, check hiervoor je meegeleverde garantievoorwaarden eens zou ik zeggen, staat alles precies in beschreven, omschreven, uitgesloten etc. :)

• cocico
Garantie op accu is 6 maand, maar als ik 'm idd als RMA opstuur voor de accucontroller, wie niet waagt niet wint, of niet?

Verder zal ik mijn accuutje niet in de vriezer gaan leggen, dat mag blijkbaar alleen met NiMh!! Nog iemand tips (stroomstoot of zo :P )

• Roberto
cocico schreef op 17 augustus 2004 @ 20:51:
Garantie op accu is 6 maand, maar als ik 'm idd als RMA opstuur voor de accucontroller, wie niet waagt niet wint, of niet?

Verder zal ik mijn accuutje niet in de vriezer gaan leggen, dat mag blijkbaar alleen met NiMh!! Nog iemand tips (stroomstoot of zo :P )
Wie niet waagt wie niet wint ;)
Jij denkt namelijk dat je controller dood is, want hij laad hem zomaar opeens niet meer op, is logisch imho. En met een beetje geluk maakt Acer de boel dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 17-08-2004 21:02 ]

• cocico
Zou ik die rma best via de computerwinkel afronden of gewoon de info op de site volgen?

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
*kick*

Is dit probleem ondertussen opgelost?????

ik zit nl net met het zelfde probleem, en dan juist tijdens mijn stage wanneer ik hem echt hard nodig heb mijn laptop.
Ik heb een Acer Aspire 2012.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• cocico
Ik heb de batterij 'leeggehaald' en gebruik 'm nu zonder batterij. Eerlijk gezegd nog niet zoveel last van gehad...

• cocico
MEGA-KICK: sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe batterij (47 euro, Ebay, uit Duitsland!). Ik had graag geweten hoe ik er voor zorg dat Windows in plaats van een % van de batterij, de resterende tijd aangeeft. Google leverde niet direct iets op...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Heeft te maken met je ACPI drivers volgens mij. Weet het niet precies maar wat ik wel zeker weet is dat op GoT wel eens een stukje voorbij is gekomen dusik zou even een algemene zoekopdracht doen op "accu tijd laptop" oid. Denk dat je hem wel vind dan.
Pagina: 1