Foto's op hdd probleem.

Pagina: 1
Acties:

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik had gisteren problemen met windows, problemen met chkdsk, en andere dos dingen. Dus windows maar opnieuw geïnstalleerd.

Nu had ik foto's die op m'n partitie stonden waar windows ook op stond, maar even naar andere partitie gekopieerd, zodat ik die na de her installatie weer terug kon zetten.

Maar nu kan ik na het terugzetten van die foto's, van sommige foto's wel een miniatuurweergave bekijken bij het details gedeelte, maar als ik de foto zelf open is er "geen voorbeeld beschikbaar". De foto's hebben nog wel het juiste formaat.

Hoe kan ik deze foto's weer goed krijgen?

OS; Windows XP
HDD: Maxtor 6Y160P0

[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 17-08-2004 17:47 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• holoX
  • Laatst online: 10:26
En als je ze opent met een ander programma zoals bijv. IrfanView?

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Als ik ze in ACDSee32, krijg ik ipv het acdsee scherm met de foto erin, het windows scherm met; "Geen voorbeel beschikbaar." erin. De foto's die dit hebben zijn ook niet gekleurd in acdsee overzicht, in tegenstelling tot de wel werkende foto's die olijfkleurig gekleurd zijn in het overzicht.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
nou en als je ze opent met iets van photshop/paintshop pro en dan weer opslaat onder andere naam?
zijn ze dan gefixed of niet?

het zou kunnen dat er ergens een kopieerfout is gemaakt welke versie van windows ging het om?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
NEt even geprobeerd met paint, aangezien ik nog met een bijna kale installatie zit;

Paint kan die bestand niet lezen.
Dit is geen geldige bitmapbestand, of deze opmaak wordt niet ondersteund.

Het gaat hier om Windows XP

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je het bestandje thumbs.db verwijderd wat ook bij de foto's staat? Wat gebeurd er dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 17-08-2004 17:48 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem, heb naar aanleiding van dit topic geprobeerd de foto's te openen met Photoshop 7 maar dit werkt ook niet. Krijg de volgende melding:

Could not open d:\...\pict0138.jpg. Because a JPEG-marker segment length is to short (the file may be truncated or incomplete).

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Vreemd, op m'n hele hdd is geen thumbs.db te vinden.

• Br@m
  • Niet online
Dan kan het bijna niet anders dat er wat mis is gegaan met het kopieren. Ze staan niet meer op die andere partitie eventueel?

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Br@m schreef op 17 augustus 2004 @ 17:55:
Dan kan het bijna niet anders dat er wat mis is gegaan met het kopieren. Ze staan niet meer op die andere partitie eventueel?
Nee, net gezocht, en niet gevonden, ook de search van windows kan hem niet vinden. Ik zal eens kijken met een file recovery programma, of die wat te voorschijn kan toveren.

• Br@m
  • Niet online
reuzekind schreef op 17 augustus 2004 @ 17:56:
[...]

Nee, net gezocht, en niet gevonden, ook de search van windows kan hem niet vinden. Ik zal eens kijken met een file recovery programma, of die wat te voorschijn kan toveren.
Ik bedoel de foto's hoor, vergeet die Thumbs.db maar!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
lijkt mij dat het niet een kopieerfout is. Heb namelijk, zoals ik al eerder meldde, hetzelfde probleem en heb mijn foto's altijd in dezelfde map staan. dus nooit verplaatst naar een andere partitie of iets dergelijks. ik kon ook ineens na een nieuwe windows-install een hele hoop foto's niet meer openen die van tevoren wel gewoon werkte.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Br@m schreef op 17 augustus 2004 @ 17:57:
[...]

Ik bedoel de foto's hoor, vergeet die Thumbs.db maar!
De foto's staan nog op andere partitie, en helaas heb ik daar dus precies hetzelfde. Had er voor de rest niet meer na gekeken, na het copiëren, had verwacht dat er niks mee aan de hand was. Maar die werken dus ook niet meer.
paul99 schreef op 17 augustus 2004 @ 18:00:
lijkt mij dat het niet een kopieerfout is. Heb namelijk, zoals ik al eerder meldde, hetzelfde probleem en heb mijn foto's altijd in dezelfde map staan. dus nooit verplaatst naar een andere partitie of iets dergelijks. ik kon ook ineens na een nieuwe windows-install een hele hoop foto's niet meer openen die van tevoren wel gewoon werkte.
Denk dat het in mijn geval wel een kopieerfout is. Aangezien ik er voor geen last van had.

[ Voor 42% gewijzigd door reuzekind op 17-08-2004 18:02 ]

Pagina: 1