Ik heb een probleem. Ben een script aan het schrijven die standaard e-mail antwoorden inleest en representeerd via een webpage. Met een enkele klik wordt het standaard e-mail antwoord in het klembord gezet. Helaas zit bij het resultaat bij elke enter een soort vreemd ascii karakter. Een vierkant blokje. Als ik het resultaat plak in notepad wordt het 1 lange regel met op de punten waar een enter moet staan zo'n blokje. Wie helpt me uit de brand.
Code :
Misschien als ik uitleg hoe ik het heb gedaan wordt het wat duidelijker :
Nadat ik achter de filename's ben gekomen heb ik onderstaand stukje gecode
Met dit stukje code zet ik alle textfile's in een array :
Dan heb ik onderstaand stuk code waarin ik hidden textarea's vul met de inhoud van de textfile's (ik wist geen betere manier omdat ik anders niet weet hoe ik vanuit javascript de boel in het klembord kan trappen ):
Vervolgens haal ik met javascript de inhoud van die textarea op en zet ik in het klembord:
Maar waarom zet hij dan enters om in een blokje ?
Code :
Misschien als ik uitleg hoe ik het heb gedaan wordt het wat duidelijker :
Nadat ik achter de filename's ben gekomen heb ik onderstaand stukje gecode
Met dit stukje code zet ik alle textfile's in een array :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| foreach($aDirFile['files'] as $i => $sDirFile) {
$handle = fopen($sDirFile, "r");
$contents = fread($handle, filesize($sDirFile));
$aMailContents[$i] = $contents;
fclose($handle);
} |
Dan heb ik onderstaand stuk code waarin ik hidden textarea's vul met de inhoud van de textfile's (ik wist geen betere manier omdat ik anders niet weet hoe ik vanuit javascript de boel in het klembord kan trappen ):
code:
1
2
| print "<a href=\"javascript:doNothing();\" onMouseOver=\"javascript:openMail('". $i2 . "');\" onClick=\"javascript:tToClipB('" . $i2 . "')\">" . $sFiles2 . "</a><br />\n";
print "<textarea class='hiddenTextArea' id='" . $i2 . "'>" . slashNtoHTML($aMailContents[$i2]) . "</textarea>"; |
Vervolgens haal ik met javascript de inhoud van die textarea op en zet ik in het klembord:
code:
1
2
| var sTemp1 = document.getElementById(sID).lastChild.nodeValue;
window.clipboardData.setData('Text', sTemp1); |
Maar waarom zet hij dan enters om in een blokje ?