Toon posts:

blokjes als uitvoer na inlezen txt file

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ben een script aan het schrijven die standaard e-mail antwoorden inleest en representeerd via een webpage. Met een enkele klik wordt het standaard e-mail antwoord in het klembord gezet. Helaas zit bij het resultaat bij elke enter een soort vreemd ascii karakter. Een vierkant blokje. Als ik het resultaat plak in notepad wordt het 1 lange regel met op de punten waar een enter moet staan zo'n blokje. Wie helpt me uit de brand.

Code :
Misschien als ik uitleg hoe ik het heb gedaan wordt het wat duidelijker :

Nadat ik achter de filename's ben gekomen heb ik onderstaand stukje gecode
Met dit stukje code zet ik alle textfile's in een array :
code:
1
2
3
4
5
6
7
foreach($aDirFile['files'] as $i => $sDirFile) {
 $handle = fopen($sDirFile, "r");
 $contents = fread($handle, filesize($sDirFile));
 $aMailContents[$i] = $contents;

fclose($handle);
}

Dan heb ik onderstaand stuk code waarin ik hidden textarea's vul met de inhoud van de textfile's (ik wist geen betere manier omdat ik anders niet weet hoe ik vanuit javascript de boel in het klembord kan trappen ):
code:
1
2
print "<a href=\"javascript:doNothing();\" onMouseOver=\"javascript:openMail('". $i2 . "');\" onClick=\"javascript:tToClipB('" . $i2 .  "')\">" . $sFiles2 . "</a><br />\n";
print "<textarea class='hiddenTextArea' id='" . $i2 . "'>" . slashNtoHTML($aMailContents[$i2]) .  "</textarea>";

Vervolgens haal ik met javascript de inhoud van die textarea op en zet ik in het klembord:
code:
1
2
var sTemp1 = document.getElementById(sID).lastChild.nodeValue;
window.clipboardData.setData('Text', sTemp1);

Maar waarom zet hij dan enters om in een blokje ?

Verwijderd

ik ken geen JS, maar:
zijn die blokjes dan niet gewoon unix-OELN's? probeer dat stuk eens te pasten in word of een andere goede wordprocessor ipv kladblok, en kijk of hij dan gaat converteren.

en doe eens iets aan je lay out

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 17:36 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen idee. Misschien dat je een HTML mail kan proberen te versturen, met <br />'s in plaats van gewone newlines? Doe je verder trouwens niets met de ingelezen file?
Fout gelezen.

Een textarea met enters erin bevat volgens mij alleen \n voor een newline, terwijl Kladblok graag \r\n ziet. Gebruik daarom liever een betere editor, of replace \n door \r\n voordat je wat op het klembord zet.

Bovendien hoort dit in Webdesign & Graphics en niet hier, omdat je wat wil weten over Javascript.

[ Voor 56% gewijzigd door NMe op 17-08-2004 17:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:26

macnerd

No Apples please :-)

Dit zijn inderdaad waarschijnlijk line feed characters, ik dacht dat dit ASCII-code 10 was (CRLF = chr(13) & chr(10)). In Notepad zie je ze wel, in Wordpad niet.
Filter dus gewoon deze code eruit en je probleem moet opgelost zijn.

In PHP/Perl/JavaScript etc. zijn de codes inderdaad /r en /n.

[ Voor 13% gewijzigd door macnerd op 17-08-2004 17:43 ]

MacNerd

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Even carriage returns strippen idd :)

Beetje basic, en inderdaad Javascript probleem in essentie, dus in /14 maar op slot :Y)

lees onze stickies ook even aub ;)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.