(ADSL-)Router met Packet shaping

Pagina: 1
Acties:

• remonb
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

Heb deze groep gekozen omdat hier de wat meer professionals zitten.

Is er een router in de markt met packert shaping erin?
Ik wil graag op basis van MAC-adressen (deze zijn wel te spoofen, ik weet, maar dat zal wel los lopen) kan indelen.

bv.
00-01-02-30-40-50 192.168.0.1 1.5Mbit/128Kbit
00-01-32-50-80-A2 192.168.0.2 1.5Mbit/128Kbit
00-21-05-31-43-34 192.168.0.3 2.5Mbit/256Kbit

ADSL-modem/router heb ik wel, dus als er een losse router/shaper is, zou dat ook prima zijn. (geen packeteer, das te duur, zoek een beetje goedkopere prijsklasse)

Bedankt,

Remon

Verwijderd

Linux bakje? :)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

kan met een freebsd machine ook... ouwe pc die ergens stof staat te happen ofzo.
Of het ook echt op mac adres kan weet ik niet..
maar als je via arp het ip met het mac adres forceert dan kan je gewoon op ip shapen. met een script wat constant je arp tabel uitleest zou je ook via dynamische ip's toch een snelheid vast kunnen stellen per mac-adres

• MaartenH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12-2023
H'm...

Echt kant & klaar Packetshaping voor weinig is wat lastig denk ik, wordt inderdaad een Packeteer...

Echter misschien is dit iets voor je:

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2600g

Leuke machine, voor weinig geld, en een in te stellen bandwidth-management!

...Natuurlijk, bij problemen herstarten wij even het hele internet........

Verwijderd

We kiezen niet voor een subforum omdat er bepaalde mensen zijn, we kiezen op basis van waar je vraag thuishoort.

En dat is zeker geen Professional Networking & Servers maar Network Troubleshooting.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eens een Linksys WRT54G router met een van de third-party firmware waar je packet shaping en QoS mee kan doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
FortiGate :) www.fortinet.com (fortigate50a is het instapmodel)

kost zo rond de 600 euro, en kan ook packetshaping (naast Antivirus, VPN, IDS etc/etc) je kan per protocol shapen

wat is je budget, moet het voor rond de 50 euro? de drayteks kunnen het ook (de 2600+ series, echter dat zijn adsl modems en routers in een, en kunnen alleen op poortniveau shapen, NIET op protocolniveau

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Draytek 2900 heeft bandbreedte management per poort.. misschien mooier dan MAC adres in jou geval ?
Pagina: 1