Nu ik net mijn nieuwe A64-systeem in elkaar heb gezet, is mij iets gaan dagen.
Ik ben best wel benieuwd maar bijvoorbeeld CnQ, 64 bits-software, etc.
Het was min of meer standaard geworden om bij n nieuwe windows installatie ff snel de Hyperion/Nvidia, Catalyst/Forceware, Nero die ik zowaar gekocht heb vanwege de gratis updates
en een paar opruim programma's zoals Ad-Aware en Window-washer erop te zetten.
Nu echter, heb ik de keuze uit XP/64 bits, XP/32 bits, 2k voor de windows gebruikers, net als ik. En voor de linux liefhebbers (waar ik op zich voor ben, maar niet gebruik omdat ik na diverse pogingen weer strand op onwetendheid en het ontbreken van killer apps) zijn er diverse distro's wo xBSD en alle 64 en 32 bit linux distro's en zelfs solaris komt eraan (bedankt dion_b)
Ik heb alledrie uitgeprobeerd, xp/32 en 2k lopen supersoepel (Jippie), alle drivers verkrijgbaar etc, maar XP/64 heeft standaard actieve fan regelaar, wat ik merkte toen ik mijn pc overdag aan had staan en me 's avonds toen ik terugkwam afvroeg of mijn pc nog wel aanstond
in XP/32 krijg ik dit niet goed werkend, dmv energiesetting, ik denk simpelweg door de mogelijkheden van dit moederbord
Nu is het misschien interessant om eens te informeren, wat jullie mede-GoT'ters zoal installeren en waarom
((il)legaal of niet buiten beschouwing gelaten, dat is je eigen pakkie-an)
Om zelf te beginnen met huidige config:
Hardware:
Fic k8-800T
A64/3000+
512 MB DDR400 Transcend@cas2,5
80 Gb Hdd in 2 partities
Radeon 9500@pro
Nec-2500A
diversen.....
Software *Reden
XP/32 *Meeste software beschikbaar, lekker makkelijk
AMD processor driver *Hier zou CoolNQuiet al in moeten zitten (zie boven)
Hyperion *Chipset beter gebruikt
Catalyst 4.8 *Nieuwste released driver (op 4.9 BETA na)
Realtek driver LAN+audio *Geluid uit de boxen ook wel fijn
CPU-Z *wow, ik heb n Newcastle core@2000Mhz
Speedfan *Meten temperatuur CPU en regelen fan heatsink
Window-Washer *Alle rommel van IE opruimen
Ad-Aware *Weg met die spyware......
Er zal ongetwijfeld nog zat software bijkomen, maar dit is wel de belangrijkste denk ik.
Wat ik met dit topic wil bereiken is heel simpel, zijn er dingen die erg handig zijn (maar niet onzinnig) waar veel mensen of alleen ik, geen weet van hebben.
Ik ben best wel benieuwd maar bijvoorbeeld CnQ, 64 bits-software, etc.
Het was min of meer standaard geworden om bij n nieuwe windows installatie ff snel de Hyperion/Nvidia, Catalyst/Forceware, Nero die ik zowaar gekocht heb vanwege de gratis updates
Nu echter, heb ik de keuze uit XP/64 bits, XP/32 bits, 2k voor de windows gebruikers, net als ik. En voor de linux liefhebbers (waar ik op zich voor ben, maar niet gebruik omdat ik na diverse pogingen weer strand op onwetendheid en het ontbreken van killer apps) zijn er diverse distro's wo xBSD en alle 64 en 32 bit linux distro's en zelfs solaris komt eraan (bedankt dion_b)
Ik heb alledrie uitgeprobeerd, xp/32 en 2k lopen supersoepel (Jippie), alle drivers verkrijgbaar etc, maar XP/64 heeft standaard actieve fan regelaar, wat ik merkte toen ik mijn pc overdag aan had staan en me 's avonds toen ik terugkwam afvroeg of mijn pc nog wel aanstond
Nu is het misschien interessant om eens te informeren, wat jullie mede-GoT'ters zoal installeren en waarom
((il)legaal of niet buiten beschouwing gelaten, dat is je eigen pakkie-an)
Om zelf te beginnen met huidige config:
Hardware:
Fic k8-800T
A64/3000+
512 MB DDR400 Transcend@cas2,5
80 Gb Hdd in 2 partities
Radeon 9500@pro
Nec-2500A
diversen.....
Software *Reden
XP/32 *Meeste software beschikbaar, lekker makkelijk
AMD processor driver *Hier zou CoolNQuiet al in moeten zitten (zie boven)
Hyperion *Chipset beter gebruikt
Catalyst 4.8 *Nieuwste released driver (op 4.9 BETA na)
Realtek driver LAN+audio *Geluid uit de boxen ook wel fijn
CPU-Z *wow, ik heb n Newcastle core@2000Mhz
Speedfan *Meten temperatuur CPU en regelen fan heatsink
Window-Washer *Alle rommel van IE opruimen
Ad-Aware *Weg met die spyware......
Er zal ongetwijfeld nog zat software bijkomen, maar dit is wel de belangrijkste denk ik.
Wat ik met dit topic wil bereiken is heel simpel, zijn er dingen die erg handig zijn (maar niet onzinnig) waar veel mensen of alleen ik, geen weet van hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Miglow op 17-08-2004 17:37 ]