[A64] Welke software/drivers installeer jij op n a64 sys?

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:21
Nu ik net mijn nieuwe A64-systeem in elkaar heb gezet, is mij iets gaan dagen.

Ik ben best wel benieuwd maar bijvoorbeeld CnQ, 64 bits-software, etc.

Het was min of meer standaard geworden om bij n nieuwe windows installatie ff snel de Hyperion/Nvidia, Catalyst/Forceware, Nero die ik zowaar gekocht heb vanwege de gratis updates :9 en een paar opruim programma's zoals Ad-Aware en Window-washer erop te zetten.

Nu echter, heb ik de keuze uit XP/64 bits, XP/32 bits, 2k voor de windows gebruikers, net als ik. En voor de linux liefhebbers (waar ik op zich voor ben, maar niet gebruik omdat ik na diverse pogingen weer strand op onwetendheid en het ontbreken van killer apps) zijn er diverse distro's wo xBSD en alle 64 en 32 bit linux distro's en zelfs solaris komt eraan (bedankt dion_b)

Ik heb alledrie uitgeprobeerd, xp/32 en 2k lopen supersoepel (Jippie), alle drivers verkrijgbaar etc, maar XP/64 heeft standaard actieve fan regelaar, wat ik merkte toen ik mijn pc overdag aan had staan en me 's avonds toen ik terugkwam afvroeg of mijn pc nog wel aanstond :*) in XP/32 krijg ik dit niet goed werkend, dmv energiesetting, ik denk simpelweg door de mogelijkheden van dit moederbord :?

Nu is het misschien interessant om eens te informeren, wat jullie mede-GoT'ters zoal installeren en waarom

((il)legaal of niet buiten beschouwing gelaten, dat is je eigen pakkie-an)

Om zelf te beginnen met huidige config:

Hardware:
Fic k8-800T
A64/3000+
512 MB DDR400 Transcend@cas2,5
80 Gb Hdd in 2 partities
Radeon 9500@pro
Nec-2500A
diversen.....

Software *Reden

XP/32 *Meeste software beschikbaar, lekker makkelijk
AMD processor driver *Hier zou CoolNQuiet al in moeten zitten (zie boven)
Hyperion *Chipset beter gebruikt
Catalyst 4.8 *Nieuwste released driver (op 4.9 BETA na)
Realtek driver LAN+audio *Geluid uit de boxen ook wel fijn
CPU-Z *wow, ik heb n Newcastle core@2000Mhz ;)
Speedfan *Meten temperatuur CPU en regelen fan heatsink
Window-Washer *Alle rommel van IE opruimen
Ad-Aware *Weg met die spyware......

Er zal ongetwijfeld nog zat software bijkomen, maar dit is wel de belangrijkste denk ik.

Wat ik met dit topic wil bereiken is heel simpel, zijn er dingen die erg handig zijn (maar niet onzinnig) waar veel mensen of alleen ik, geen weet van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Miglow op 17-08-2004 17:37 ]

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Heb je geen AMD processor drivers geinstalleerd? Zonder die drivers zal CnQ het volgens mij ook niet doen. Verder moet je ook nog even het powerschema wijzigen, weet alleen zo uit mijn hoofd niet waarin. Wat je ook nog kunt nakijken is of je CnQ wel hebt aangezet in het BIOS.

Een van de eerste dingen die ik dus installeer zijn de AMD processor drivers en de CnQ software van Asus voor mijn K8V SE Deluxe mobo. Laatste is eigenlijk niet nodig maar gebruik ik altijd om even te controleren of CnQ het goed doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Lorn op 17-08-2004 16:41 ]

• Miglow
Um, oja, meteen startpost aangepast, de amd processor driver zat er ook direct in

Maar cool n quiet optie heb ik niet kunnen vinden in de bios.
Ik denk dat dat er niet inzit dan, heb hele bios stapje voor stapje bekeken, maar helaas. Maar aangezien hij onder XP/64 wel terugregelde, denk ik haast dat het dan niet meer in je BIOS aan of uit gezet hoeft te worden, maar MS het meteen meegeschreven heeft in de kernel

[ Voor 70% gewijzigd door Miglow op 17-08-2004 16:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kleine toevoeging aan de startpost is misschien dat er zat andere OSsen zijn voor x86-64, xBSD en Linux bijvoorbeeld, binnenkort ook Solaris hebben allemaal 64b support, daarnaast werken zowat alle andere x86-32 OSsen ook natuurlijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• Miglow
dion_b schreef op 17 augustus 2004 @ 17:14:
Kleine toevoeging aan de startpost is misschien dat er zat andere OSsen zijn voor x86-64, xBSD en Linux bijvoorbeeld, binnenkort ook Solaris hebben allemaal 64b support, daarnaast werken zowat alle andere x86-32 OSsen ook natuurlijk :z
Ik heb dit er bij gezet, maar ik wilde me in eerste instantie beperken tot windowszijde, omdat Linux niet echt wil vlotten en ik gewoon te lui ben om een dualboot te maken, omdat ik dan waarschijnlijk alleen maar in Windows zal blijven hangen. Daarbij is dit topic ook om kennis op te doen over bijzonder handige tooltjes voor van alles en nog wat en niet specifiek om de alombekende linux/windows strijd maar weer eens te hervatten ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En waarin zouden de programma's af moeten wijken van een installatie met een 32bits CPU?

Bij mij staat op mijn desktop vrijwel exact hetzelfde als op mijn non64bits laptop. :)

ARME AOW’er

• Miglow
Ik liep namelijk tegen het feit aan dat heel veel drivers/programma's exception errors geven op XP/64.

En wat is dat zoal wat er op allebei de desktops staat. Dat is nou namelijk de bedoeling van dit topic. Je heb waarschijnlijk een aantal programma's die je standaard meteen erop zet na nieuwe install :-)

[ Voor 52% gewijzigd door Miglow op 17-08-2004 18:07 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Miglow schreef op 17 augustus 2004 @ 18:03:
Ik liep namelijk tegen het feit aan dat heel veel drivers/programma's exception errors geven op XP/64
Dan ligt dan waarschijnlijk ergens anders aan. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de installatie van drivers of programma's. :)

Ik begrijp dan ook de vraag of het probleem misschien niet helemaal. Het wordt volgens mij een opsomming van programma's die 'iedereen' al gebruikte met een 32-bits CPU en daar is al zat over te vinden.

Heb je nu nog echt specifiek vragen over of problemen met programma's en/of drivers?

Och heden, zie ik ineens een edit. :)

Je wilt dus alleen weten, uit nieuwsgierigheid, welke programma's Tweakers op hun PC hebben staan? Loop dan de topics met 'ik heb een probleem met ....." eens door dan krijg je vast een aardige indruk.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 17-08-2004 18:11 ]

ARME AOW’er

• Miglow
GuardianAngel schreef op 17 augustus 2004 @ 18:08:
[...]

Je wilt dus alleen weten, uit nieuwsgierigheid, welke programma's Tweakers op hun PC hebben staan? Loop dan de topics met 'ik heb een probleem met ....." eens door dan krijg je vast een aardige indruk.
nou, dat is t juist, je moet al bijna probleem hebben voor n programma om de hoek komt en het gebeurt heel vaak dat mensen dat even posten, maar waarvan je geen idee hebt hoe dat werkt of waar het exact voor dient.

Vandaar dat ik (ook uit nieuwsgierigheid) wel is wil lezen wat mede-GoT'ters tot hun standaard arsenaal programma's rekenen om de controle over hun desktop en systeem te bewaken of te onderhouden

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan denk ik niet dat dit deel van het forum... HARDWARE de plek is.

Er is wel een topic wat een opsomming is van echt handige en vaak gebruikte programma's. Door de kaduuke search moet ik dat handmatig opzoeken. :(

ARME AOW’er

• Miglow
Ow, dat is heel handig dan, ik had al zitten zoeken, maar de search doet het niet inderdaad. Helemaal grote topicstart gemaakt, blijkt er al n hoekje voor te zijn.
Pagina: 1