[k8vse] Hibernate probleem bij bios .04

Pagina: 1
Acties:

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn van xp sp2 Asus k8v SE van bios .03 naar bios .04 geupdate via de dostool, ik moest daarna mijn bios resetten en heb alles opnieuw ingesteld.
Sindsdien komt mijn pc niet uit hibernation, hij laad alles en loopt vervolgens vast.
Ik ging er vanuit dat dit kwam door een bug in het bios, echter...

Mijn zwager heeft sinds vrijdag hetzelfde mobo+cpu koppel en daar heb ik via de asus windowstool bios .04 ingezet, hierna was geen reset nodig en kan ik de pc nog wel hibernaten.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

PS Ik ga vanaaf iig nog mijn vorige bios (0.3) erin terug flashen en dan via de windowsupdate er .04 inzetten, maar mijn inziens zou het geen verschil uit mogen maken hoe de bios geflashed word.

Opvallend was ook wel dat mijn zwager bij .03 geen cool'n'quiet had, die kreeg hij pas na update naar .04.
Ik had het zover ik weet altijd al.
Hij heeft iig revisie 1.12 en ik moet het thuis even nakijken welke revisie ik heb, maar er zat maar een maandje tussen beide aanschafdata, dus veel zal het niet schelen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp:

Zet je je pc in hibernate-mode

Volgende keer doe je em aan, hij laadt het restorepunt en eenmaal in Windows loopt het vast?

Doet slaapstand het wel normaal? Dus gewoon stand by

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:57:
Dus als ik het goed begrijp:

Zet je je pc in hibernate-mode

Volgende keer doe je em aan, hij laadt het restorepunt en eenmaal in Windows loopt het vast?

Doet slaapstand het wel normaal? Dus gewoon stand by
De standby stand heb ik nog nooit geprobeerd. En hij loopt idd vast zoals jij het zegt, het hibernaten zelf lukt wel, de pc sluit dan ook keurig af, alleen bij het aanzetten loopt hij vast nadat heel het balkje vol is en eigenlijk het bureaublad weer tevoorschijn zou moeten komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Probeer de KB van Microsoft eens, dit zullen vast meer mensen hebben.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 17:11:
Probeer de KB van Microsoft eens, dit zullen vast meer mensen hebben.
Dit heeft mijn inziens niets met sp2 te maken, meer met het bios of een setting in het bios.

Verwijderd

Het heeft wrs ook geen betrekking ook op SP2, maar als het een bekend probleem is, is er vast een KB artikel voor :). Zeker nooit naartoe gewees? :P

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:15:
Het heeft wrs ook geen betrekking ook op SP2, maar als het een bekend probleem is, is er vast een KB artikel voor :). Zeker nooit naartoe gewees? :P
Wel gezocht, niets gevonden wat er op leek. Had ik ook niet verwacht, op een andere mobo heb ik het probleem ook niet.

Verwijderd

Ah zonde.. tja verder zou ik ni veel kunne bedenken want is nogal een vaag probleem.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Mijn zwager en ik heb dus ook beide revisie 1.12.
Terug flashen naar 0.3 werkt ook niet meer, hibernate werkt dan ook niet meer.
Terug naar 0.4 moest ik wederom een biosreset uitvoeren (iets wat bij mijn zwager ook niet hoefde).
Ik heb geen idee wat er nu verschillend is tussen zijn mobo en mijn mobo (behalve dan de videokaart, maar dat verklaart niet waarom het eerst met mijn vidkaart wel werkte.)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Windows wil nog wel es gek doen als je een andere bios dr op heb zitten..
Heb ik hier ook wel gehad.. ff reinstallen en alles draait weer als een tiet

Deze advertentieplaats is te huur!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
RammY schreef op 17 augustus 2004 @ 22:44:
Windows wil nog wel es gek doen als je een andere bios dr op heb zitten..
Heb ik hier ook wel gehad.. ff reinstallen en alles draait weer als een tiet
Verklaard alleen niet waarom het bij mijn zwager wel werkt (bios update is daar ook gedaan na installatie van windows).

Pagina: 1