Toon posts:

Linux server reageert niet op lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb hier een debian woody 3.02r draaien al een tijd met samba.
Echter kan ik opeens totaal niet meer met apache of insight verbinden nu vanuit een werkstation, locaal op de server lukt dit wel. De switch is het niet aangezien het hele netwerk hier ook naar behoren functioneert.
Ik heb het gevoel dat er 1 of andere firewall aan is gegaan (hoezo is mij een raadsel).
Probleem is echter dat ik morgen mijn project moet opleveren dus ben wanhopig hiermee.
Heeft iemand met dit probleem ervaring?
Bij voorbaat dank!!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draait er een firewall? nmap eens vanaf een werkstation. Kun je telnetten naar poort 80? Je kunt je servers lokaal bereiken, ze draaien dus wel. Kijk eens met 'netstat -lnp' of ze wel op de juiste ip's luisteren.

Met de huidige informatie kunnen we alleen op onze BOFH-list-of-excuses kijken:
The cause of the problem is:
Someone thought The Big Red Button was a light switch.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Kan je vanuit je server wel het workstation bereiken? Zoniet: wat zegt ifconfig, wat zegt route, zit de kabel erin? Indien wel, iptables -vL even bekijken :)

Verwijderd

project opleveren ? is het iets voor school of iets serieus ?

er bekruipt me (vast ten onrechte) een rottig gevoel...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:09:
project opleveren ? is het iets voor school of iets serieus ?

er bekruipt me (vast ten onrechte) een rottig gevoel...
Waarom meteen zo negatief? TS heeft *een* project dat morgen ingeleverd moet worden, _en_ hij heeft een probleem met Samba...

Aangezien er miljarden verschillende projecten mogelijk zijn, en de opdracht "maak een linux-pc met samba, apache en insight" er daar maar 1 van is, lijkt het me vrij goed mogelijk dat de bestanden die bij dat project horen op een samba-share staan :z

Hmm, ik zie trouwens niet of je er met Samba of ssh wel inkomt. Kun je alleen geen webpages meer opvragen en net doen wat insight voor iets is, ok zalt hij over het netwerk gewoon totaal niet te bereiken?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Kun je hem wel pingen?
Misschien een vreemde vraag, draait er op de werkstations windows XP en hebben ze net SP2 gekregen?
Pagina: 1