[Suse 9.1] Active desktop ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:18
Beste Tweakertjes,

Ik ben laatst overgehaald om Suse 9.1 te gebruiken, ik vind het makkelijk en stabiel werken.
Hiervoor had ik windows 2000, ik gebruikte het om webcams weer te geven op mijn desktop via Active Desktop.
Maar hoe kan ik in Suse 6 a 7 webcams op mijn achtergrond neerzetten? (en dan laten refreshen)
Ik heb op google gezocht maar niks gevonden hierover, en de search van GoT werktte niet (ik gebruikte geen hoofdletters, ik kreeg no connection to Atlas).
Misschien kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
ik denk dat je dan met karamba of superkaramba moet gaan spelen, hoe het precies moet kan ik je niet vertellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Ik denk niet dat je voor superkaramba webcam tooltjes hebt (ervan uitgaande dat de TS kde gebruikt, aangezien superkarama kde-only is)

Als jou webcam fabrikant geen linux/driver support geeft dan zul je even moeten kijken op freshmeat.net of er programma's zijn die iets vergelijkbaars kunnen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Het gaat niet om mijn webcam zelf hoor, maar over die webcam plaatjes die ik van internet zelf download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
dus ActiveDesktop kan toch nuttig zijn!

Je zou je windowmanager zo gek moeten zien te krijgen om een webbrowser zonder decoratie weer te geven.
Met C# en mono en mozilla kan je zelf een browser maken die geen knoppen, toolbars etc. heeft.

wel wat ver gezocht maar toch...'t is een idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Hier staan wat scripts om je steeds een willekeurige bureaublad achtergrond te kiezen in Gnome. Die zijn denk ik niet zo heel moeilijk om aan te passen zodat ze hun plaatjes van internet halen.

ALs je meerdere plaatjes op je achtergrond wilt kan je die misschien samenvoegen tot 1 groot plaatje?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:15

V-2

Je kan denk ik wel ImageMagick gebruiken om plaatjes aan elkaar te pielen, geheel scriptbaar. En dan op je achtergrond plaatsen ... iets met xset, maar met kde werkt dat niet zo goed samen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Tis me nu een beetje gelukt met Superkaramba, het plaatje staat op mijn desktop.
Maar nu refreshed dat ding dus niet terwijl ik toch heb aangegeven in de header van het theme: interval=12000 :|
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
klein kickje })

Verwijderd

NOFI, maar zijn dat 12000 secondes?
Want dan zit je inderdaad even op een refresh te wachten..... ;)

Heb geen ervaring met Karamba, maar de meeste refreshes worden in secs of milisecs aangegeven voorzover ik weet.

Zou je geen kleinere waarde kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Het is in milliseconds: 120000 is 120 seconden.
Alsnog na 10 minuten nog geen refresh.
Pagina: 1