[Advies] Bewerking van een foto

Pagina: 1
Acties:

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Ok mensen ik heb jullie advies en photoshop kennis nodig :). Ik heb deze foto gemaakt in Rome in de St. Pieter:

Afbeeldingslocatie: http://s01.imagehost.org/0053/Itali0181b_10x15_jpg.t.jpg

Foto is alleen een beetje gedraaid en gecropped naar 2:3 formaat.
Ik vind dit een hele mooie foto en wil deze gaan vergroten. Nou zat ik er laatst nog eens goed naar te kijken en toen dacht ik: eigenlijk is hij wel een beetje overbelicht (vooral bij de jongen aan de linkerkant). Dat was op zich wel de bedoeling van die lichtbundel, maar nu heb ik de levels wat aangepast en kom ik op dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://s01.imagehost.org/0053/Itali0181b_10x15_levels_jpg.t.jpg

Nou weet ik alleen niet welke ik mooier vind :P. Wat is jullie visie en misschien weet iemand de foto nog perfect aan te passen?

[ Voor 4% gewijzigd door SjonKanon op 17-08-2004 16:20 ]

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Verwijderd

aha, schoolreisje Rome?

Mooi fotootje, alleen beetje jammer van de overbelichting, het meeste valt wel te bewerken door selecties te maken en plaatselijk de belichting aan te passen..

ik zal een poginkje wagen, maar als het niet lukt dan komt er gewoon geen post..

adios,
Pointy

edit: 1 extra tipje, aan de rechterkant staat nog een deur ofzo, hal die weg, hij haalt het effect van de foto af..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 16:40 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik zou hem niet degelijk kunnen aanpassen (geen soepgenie), maar de onderste is nog steeds overbelicht (op alle personen) zowat. Een pro (en die zijn er op got) kan dit waarschijnlijk fixen

• SjonKanon
Hehe nee geen schoolreisje, gewoon zelf met zijn 4en met de auto :).
jvvv schreef op 17 augustus 2004 @ 16:38:
Ik zou hem niet degelijk kunnen aanpassen (geen soepgenie), maar de onderste is nog steeds overbelicht (op alle personen) zowat. Een pro (en die zijn er op got) kan dit waarschijnlijk fixen
Overbelichting is juist wat deze foto mooi maakt, maar de mate waarin kan hem nog mooier maken.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:36:
edit: 1 extra tipje, aan de rechterkant staat nog een deur ofzo, hal die weg, hij haalt het effect van de foto af..
Ja dat zijn 2 ramen. Ik vind ze eigenlijk wel mooi erbij, maar ik zal eens kijken hoe het is als ze weg zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door SjonKanon op 17-08-2004 16:44 ]

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
SjonKanon schreef op 17 augustus 2004 @ 16:41:
[...]

Hehe nee geen schoolreisje, gewoon zelf met zijn 4en met de auto :).

[...]

Overbelichting is juist wat deze foto mooi maakt, maar de mate waarin kan hem nog mooier maken.
Snap ik wel, maar hij is nog steeds overbelicht voor een mooie print.

Verwijderd

zonder raam ziettie er echt mooier uit..
helaas zit er ook nog veel rommel op de achtergrond(de kerk..), overbelicht de foto maar eens..dan zie je wat ik bedoel..

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10

Nibbz

Postmaster General

wat ik zou doen.. de 2de foto pakken, alle dingen die niet zwart zijn op de achtergrond weghalen, en dan met de levels gaan spelen (image --> image adjust --> levels)

13:37

Verwijderd

overbelichte foto's kan je trouwes niet redden hè...omdat de details zijn weggevallen door de overbelichting, op z'n hoogst dattieiets donderder wordt, maar veel zal er niet veranderen...

probeer gewoon de aandacht op het onderwerp te vestigen door het raam weg te halen.. en veel meer zal het helaas niet worden...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:57:
helaas zit er ook nog veel rommel op de achtergrond(de kerk..)
Voor een kerk van bijna 400 jaar oud vind ik dat toch wel heel veel belangrijke rommel hoor :+

please forgive me, moest het even zeggen...

SjonKanon, huur de volgende keer een zaaltje met spots af in je eigen woonplaats, that should do. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
Ik denk dat dit is wat je ongeveer wilt?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou even de saturation van de magenta kleuren naar beneden draaien in PS, dan worden die gigantische ca randen een stuk minder.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 17:10:
overbelichte foto's kan je trouwes niet redden hè...omdat de details zijn weggevallen door de overbelichting, op z'n hoogst dattieiets donderder wordt, maar veel zal er niet veranderen...
Met jpeg kan je het vaak schudden ja, maar met raw valt vaak behoorlijk wat detail terug te halen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SjonKanon
Jongens jongens en meisje! Dat de foto overbelicht is, is helemaal niet erg! Dat maakt het juist een hele mooie foto (in mijn ogen). Alleen kan je de mate in overbelichting varieren, waardoor het een nog mooiere foto kan worden.
Cherub schreef op 17 augustus 2004 @ 17:14:
Ik denk dat dit is wat je ongeveer wilt?
Ik zie dat je de "rommel" :P hebt weggehaald, maar er zitten nu in het midden en bij mijn voet rechtsonder witte vlakken met hele duidelijke pixels.
Gizz schreef op 17 augustus 2004 @ 17:16:
Ik zou even de saturation van de magenta kleuren naar beneden draaien in PS, dan worden die gigantische ca randen een stuk minder.
Ik zal hier eens even mee aan de slag gaan :).
Dark Blue schreef op 17 augustus 2004 @ 17:14:
Voor een kerk van bijna 400 jaar oud vind ik dat toch wel heel veel belangrijke rommel hoor :+

please forgive me, moest het even zeggen...

SjonKanon, huur de volgende keer een zaaltje met spots af in je eigen woonplaats, that should do. :)
Ja ik denk ook dat beter is, heb je tenminste niet zo veel last van die rommel ;).

[ Voor 24% gewijzigd door SjonKanon op 17-08-2004 18:03 ]

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

offtopic:
hey een oud haganummer :) Welke van de 4 ben jij ? Of sta je er niet op omdat je de foto maakte :+

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
SjonKanon schreef op 17 augustus 2004 @ 17:56:
Ik zie dat je de "rommel" :P hebt weggehaald, maar er zitten nu in het midden en bij mijn voet rechtsonder witte vlakken met hele duidelijke pixels.
Owja, nou je 't zegt ja! Die pixels komen van het "Aura" wat d'r in het origineel zo omheen zit. M'n selectiefilter heeft die kennelijk net niet meegepakt. Jammer. Was ook 'n quick 'n dirty bewerking....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• SjonKanon
reuzekind schreef op 17 augustus 2004 @ 18:42:
offtopic:
hey een oud haganummer :) Welke van de 4 ben jij ? Of sta je er niet op omdat je de foto maakte :+
offtopic:
Hehe inderdaad, ben de voorste. En wie ben jij? :)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10

Nibbz

Postmaster General

Ik heb wel iets..

[afbeelding]

[ Voor 17% gewijzigd door Nibbz op 17-08-2004 19:30 . Reden: thumbnail werkte niet ]

13:37

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

SjonKanon schreef op 17 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

offtopic:
Hehe inderdaad, ben de voorste. En wie ben jij? :)
offtopic:
Ben alex, ga nu naar de 5e. Ik ken Mirco redelijk goed, jij en de andere 2 alleen van gezicht. Hier een foto van mij met frankrijk/barcelona reis; Ben degene met lichtblauw overhemd.

[ Voor 10% gewijzigd door reuzekind op 08-05-2005 21:42 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Beste mensen, luistert! Dit lijkt mij de beste post om mijn vraag te stellen. Veel mensen hebben een mooi kader om de foto om deze persoonlijk te maken. Met welk programma doen jullie dit?

Zijn daar speciale programma's voor of doet men dit gewoon met de hand (Photoshop, PaintShop Pro, etc.)?

Verwijderd

Werkt goed, mijn dank!

Verwijderd

Heel mooie kader. Kan je misschien ook eens zeggen welke fonts je net gebruikt. ik vind persoonlijk het maken van de kader niet zo ingewikkeld, maar de keuze van het lettertype doorslaggevend of het een mooie kader is of niet. Jouw lettertypes (allemaal) vind ik mooi en zou ze dus ook zelf willen gebruiken.

Verwijderd

uitleg is niet van mij.
heb dit zelf ook gebruikt voor het maken van een kader.
vond het een duidelijke en overzichtelijk uitleg.

voor wat betreft het lettertype..... gewoon ff uitproberen wat jezelf het mooist vindt.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb effe wat zitten prutsen in PS. Ben geen genie daarin, maar ik meende het te moeten zoeken in shadowdetail. Btw is idd de overbelichting ook wel een aspect van de foto dat je kunt uitbuiten. Dat heb ik ook gedaan in 2 bewerkingen. Ik vind ze wel een leuke touch aan de foto geven. Zie maar:

#1: het origineel, bijgewerkt zodat er iets meer detail is, meer scherpte en betere kleuren
Afbeeldingslocatie: http://www.spindisc.nl/fotoupload/Itali0181b_normal.jpg

#2 Met lumibloom effect. Geeft wel een soort 'holy' effect aan de heren
Afbeeldingslocatie: http://www.spindisc.nl/fotoupload/Itali0181b_lumibloom.jpg

#3 Met colordream effect. Lijkt net of ze door de Enterprise worden opgebeamd...
Afbeeldingslocatie: http://www.spindisc.nl/fotoupload/Itali0181b_colordream.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 20-08-2004 22:24 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

weg effect :r

nee, het kleur is juist mooi, helaas leid de kerk op de achtergrond af van het onderwerp van de foto(met de kerk is rommel bedoelde ik: dat is duidelijk niet waar je op doelde met deze foto..dus als je het ziet..eraf slopen 8) )

Ik denk dat je gewoon het beste de foto zo kan laten(minus raam :P :P )
en er een mooi kadertje eromheen flikkeren :9

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 04:42
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zwart-wit kan namelijk ook een soort van effect creëren en ik vind het zelf eigenlijk wel toepasselijk bij deze foto.

Ik vind nr. 1 van mphilipp trouwens ook wel een verbetering, ik zou dan alleen nog de omgeving weghalen. Helaas zie je dan nauwelijks meer dat het om de Sint-Pieter gaat.

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/schaft/koen/Itali0181b_10x15b-small.jpg

ff uitprinten, 39 cent erop en klaar is kees :P

Anyway: iets minder belichting, CA weg, storende achtergrond weg... voor de rest kan ik er niet zo heel veel meer van maken ;)

Tenzij je gaat pixelneuken natuurlijk :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Kunyfyer op 22-08-2004 02:50 ]

Pagina: 1