USR808054 en SpeedTouch

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Ik heb een vraagje over deze combo. Ik heb me al rot proberen te zoeken, maar de zoekfunctie van GoT werkt atm niet, en dat maakt het wel heel lastig.
Omdat ik het perse vanavond moet weten, vraag ik het toch maar.

Oom van me heeft Planet adsl, en gebruikt dat nu via een Speedtouch 510. Werkt goed. Nu heb ik hem een tijd geleden een USR808054 geregeld, en die wil ik vanavond gaan aansluiten. Maar dan zo dat de USR de firewalling doet, en dat de Speedtouch niet meer als een always-on doorgeefluik wordt. Ik meen me te herinneren dat ik hier op GoT daar al eens een topic over heb gezien, maar zoals ik al zei, ik kan het echt niet meer vinden.
Meen dat het iets was met het uploaden van een bepaalde ini file naar de modem.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit gerealiseerd krijg?

Nogmaals sorry voor een vraag die waarschijnlijk al heel erg vaak beantwoord is, maar ik kan atm echt niets vinden.......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan je modem op "bridge" zetten, zodat alles 1 op 1 wordt doorgegeven aan je router. Dit kan je makkelijk doen met de configtool die je hier kan downloaden: www.alcadis.nl/support :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• UltraSub
Ooow ok!! Thnx man!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid ik ga er vanuit dat je een 510v3 hebt die in pro mode draait of een v4 is.

Als je een router hebt die je achter de 510 wilt zetten (doet inprincipe hetzelfde als de 510iv4(v3pro)) kan je het beste de 510iv4(v3pro) als modem laten werken en niet meer als bridge of NAT router. Dit doe je dmv het uploaden van de *pptp.ini file op de KPN cd (als je die niet hebt moet je even zoeken op inet).

De 510v4(v3pro) gaat dan als modem fungeren en de US robotics router zal dan de inbel/portforwarden etc. regelen. Djt zal je wel moeten configureren op de US robotics maar die zal standaard pptp ondersteunen.

• UltraSub
Ok... maar als ik dat zo setup, dan is de 510 toch een bridge? :?
Bridge = het aan elkaar knopen van verschillende netwerken, niets meer, niets minder. Toch :?

edit:

Ow, nu zie ik wat je bedoelt. Je laat de USR aan de 510 de opdracht geven om in te bellen. Ik zou liever zien dat de 510 altijd ingebeld is, en vervolgens die verbinding dus gewoon altijd bridged naar de USR. Daar regel ik dan wel het daadwerkelijke firewallen/forwarden.

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 17-08-2004 16:33 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is maar net wat je makkelijker vindt. Ik heb eigenlijk geen argumenten waarom je bridge boven PPTP zou moeten kiezen, bridge leek mij logischer :).

• UltraSub
JvS schreef op 17 augustus 2004 @ 16:36:
dat is maar net wat je makkelijker vindt. Ik heb eigenlijk geen argumenten waarom je bridge boven PPTP zou moeten kiezen, bridge leek mij logischer :).
Mij ook ;)
Dan werkt het dus hetzelfde als ik nu heb met mijn eigen @home verbinding en de debian router er achter :)

Verwijderd

Niet helemaal bij een bridge wordt er nog steeds ingebeld door de ST hij regelt de inbel verbinding met PPTP regelt de US robotics dat.

Bij PPTP komt het er op neer dat de ST fungeert als een ordinaire modem hij kan dan alleen nog maar inbellen door een aanvraag van een app bijv de US Robotics of een PC.

Topologisch zijn een bridge en een modem twee totaal andere dingen en je bent nog steeds zeer afhankelijk van de software van de ST en of de bridge wel 100% werkt met de huidige firmware.

Maar allebei de mogelijkheden moeten goed werken het is meer een keuze aan jou. Ik vraag me alleen af waarom je er een router achter zet :?.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is wireless accespoint en router ineen :).

Verwijderd

Owkay :D

Suc6 er mee en ik hoop dat je hier wat aan had :D
Pagina: 1