laptops (lees: accu's) en DC projecten

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik wil een laptop aan schaffen binnenkort en daar komt natuurlijk ook mijn faforite DC project (sob) op te draaien. Het is alleen zo jammer dat de accu na 15-30 minuten leeg zal zijn als sob blijft draaien.

Daarom ben ik op zoek naar een of ander tooltje dat kan regelen dat bepaalde processen gestopt moeten worden als de stroom van de laptop wordt getrokken en hij overgaat op de accu.

Aangezien ik vast niet de enige ben die het jammer vind dat zijn/haar accu zo snel leeg gaat als je fafo DC project draait, vraag ik hier om hulp.

...

Verwijderd

Heb ooit iets opgevangen van een laptop gebruiker die had een ramdisk aangemaakt en daarop zijn koetje geplaatst.
Wel ervoor zorgen dat je voordat je pc afsluit je koetje naar een veilig plek wordt gekopieerd.

Dan hoeft je HD niet permanent aan te blijven en dat scheelt veel stoomverbruik.

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Mijn Asus laptop heeft een ingebouwde functie (kan thuis ff kijken hoe die tool heet) dat hij zijn performance automatisch omlaag schroeft op het moment dat hij van Netstroom naar batterijstroom gaat, dus ik weet niet welk merk laptop je gaat aanschaffen, maar misschien dat dat daar ook bij zit?

Moet je wel eerlijk bekennen dat ik daarvan nooit heb kunnen kijken wat dat doet met het aantal procenten van je DPC project... want UD heeft de (vervelende) eigenschap dat die op idle springt op het moment dat een laptop geen netstroom heeft.

Maar eigenlijk is hier maar één middel tegen: Altijd die laptop aan netstroom hangen... en voor onderweg een caradaptor :P

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Helaas heeft mijn fiets geen caradapter :P

Die eigenschap van UD is precies hetgeen wat zoek. Alleen ondersteund sob dat niet, daarom ben ik opzoek naar een unioverseel tooltje die zoiets doet.
In de dnet client kan ik me van vroeger herrinneren dat daar ook zo'n functie op zat dat hij automatisch op pauze ging als hij van de netstroom af ging.

Die ingebouwde functie waar jij over spreekt houdt in dat hij de CPU kloksnelheid naar beneden schroeft als hij overschakeld op de accu.

...

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een standaard energiebeheerschema (met XP). Die heet "accu vol" en schiet gewoon in de laagste cpu stand zogauw de stekker eruit wordt getrokken. Het programma (TSC in mijn geval) blijft wel op 100% (van die laagste cpu stand) doordraaien dus de accu zal toch nog sneller leeg zijn dan als je helemaal idle draait.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Met BOINC kun je verschillende profielen gebruiken. Je kan dus een profiel "Laptop" aanmaken en daarbij aangeven dat ie niet moet draaien als je op de accu werkt.

Maar zover ik weet is dit het enige DC-project waarbij dit native ondersteund wordt....

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
T lijkt me dat je in visual basic wel wat moet kunnen fixen wat detecteerd of je wel of niet op netstroom zit, en aan de hand daarvan processen kan killen of runnen.

Denk dat je alles wat je nodig hebt wel online kunt vinden..

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 21:05
Bij dnet projecten zal wanneer hij op de accu loopt de koe automatisch stop worden gezet.
Dit stukje in het ini zorgt daarvoor.

pauze aan
code:
1
2
[triggers]
pause-on-no-mains-power=yes

En als je wilt dat hij doordraait moet je er NO van maken

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

[Distributed Folding] heeft een tool erbij zitten (DFGui) waarbij je kan aanvinken of de client moet stoppen wanneer de computer op accu loopt.

De client zelf is wel een wespennest vol eigenaardigheden - en toevallig zitten we nu in een hektische periode (CASP6: elke week een update!).

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

En ook Folding@home heeft deze optie native ingebakken...

(om maar ff volledig te zijn)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:04

Wessie

Noizy Cows Crewmember

In de RC5 client kun je het instellen dat de client stopt als er geen netstroom is.
Ook handig, eventueel kun je het uitzetten, maar dan is de accu leeg voordat je het in de gaten hebt (overigens wel handig als je de accu eens goed leeg wilt hebben :P)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

een andere mogelijkheid is misschien om de maximale CPU-load te limiteren.
zie http://threadmaster.tripod.com/
Pagina: 1