Toon posts:

Signaalsterkte wireless lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op google vond ik niet het antwoord dat ik zocht, en aangezien de search niet werkt hier mijn vraag:

Ik heb thuis een draadloos netwerk liggen, alles werkt perfect totdat ik met mijn laptop naar de 1e verdieping ga.
ik heb:
smc barricade 9 802.11g
smc wireless pcmcia kaart.

weet iemand of die dingen zo gevoelig zijn in het verschil bij hoogt, en weet iemand een manier om dit signaal eventueel te versterken.

Alvast bedankt

Verwijderd

Het is niet zozeer de hoogte, maar of er een plafond tiussenkomt. In een plafond zit vaak een stalen vlechtwerk, wat de verbinding niet ten goedde komt.
Maar dit is eventueel op te lossen met een antenne.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Hoever je met wireless netwerk kan komen hangt af van wat er zich allemaal bevind tussen je accespoint en je ontvanger. Beton, glas houd signaal tegen. Vaak is het handig om je accespoint bv in een trapgat te monteren dat zowel beneden als boven ontvangst mogelijk is.

Voor beveiliging van je netwerk kijk is op www.paulkramer.nl :)

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Verwijderd

Topicstarter
bij zo`n antenne, wat moet ik me daar bij voor stellen?
waar zijn die te halen en wat is daar de prijs van?

iemand een winkel die die antennè`s verkoopt?

Verwijderd

mastertje schreef op 17 augustus 2004 @ 15:36:
Vaak is het handig om je accespoint bv in een trapgat te monteren dat zowel beneden als boven ontvangst mogelijk is.
Ik zou, voordat je er al geld in wil stoppen om de verbinding beter te krijgen, eerst het bovenstaande uitproberen.

De antennes zijn niet goedkoop voor zover ik me kan herinneren. Maar meer info kan ik je niet geven.

Try www.google.nl eens!

• paultje1966

paultje1966

feel the force

Ik ken de smc barricade 9 802.11g niet ik weet dus niet of de anttenne's die er op zitten afschroefbaar zijn. Is dit wel het geval dan kan je een losse antenne aankopelen zie http://www.wifishop.nl/nl/dept_25.html.
Let wel dat je de goede connector aansluiting hebt.

Mijn advies als het kan ga eens met je accespoint aan de wandel om te kijken of je wel ontvangst hebt.

Kijk een op http://www.wirelessnederland.nl/ hier staat software waarmee je de kwaliteit van je verbinding kan testen.

Verwijderd

mastertje schreef op 17 augustus 2004 @ 15:50:
Ik ken de smc barricade 9 802.11g niet ik weet dus niet of de anttenne's die er op zitten afschroefbaar zijn.
Ik ken ze wel, en er kunnen wat betreft de standaard antenne (bijgeleverd) ook wandantennes aan worden gekoppeld.

Hou er rekening mee dat els je een WEP key gebruikt, de signaalsterkte ook achteruit gaat.

• paultje1966

paultje1966

feel the force

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 15:53:
[...]

Ik ken ze wel, en er kunnen wat betreft de standaard antenne (bijgeleverd) ook wandantennes aan worden gekoppeld.

Hou er rekening mee dat els je een WEP key gebruikt, de signaalsterkte ook achteruit gaat.
Volgens mij gaat de signaal sterkte niet achteruit alleen de hoeveelheid data loopt wat terug ivm berekeningen voor encryptie.

Behalve WEP kan je ook WPA met PSK gebruiken(wel windows XP WPA update draaien)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb het zelfde probleem, ik ben verhuist naar een nieuwe woning (dat doe je meestal als je verhuist daar niet van). Maar ik had dus wireless gekocht van linksys bij me broertje werkt het prima, Hij zit op de 2e verdieping en AP staat beneden, En bij mij is het gewoon gelijksvloers op de 2e verdieping. Maar signal sterkte in me kantoor is gewoon low :( en soms good maar het is erg slecht. Ik heb een USB2.0 adapter perhaps dat het daar aan ligt omdat er niet een erg grote antenne aanzit.

• paultje1966

paultje1966

feel the force

WeAreLegion schreef op 17 augustus 2004 @ 16:04:
Ik heb het zelfde probleem, ik ben verhuist naar een nieuwe woning (dat doe je meestal als je verhuist daar niet van). Maar ik had dus wireless gekocht van linksys bij me broertje werkt het prima, Hij zit op de 2e verdieping en AP staat beneden, En bij mij is het gewoon gelijksvloers op de 2e verdieping. Maar signal sterkte in me kantoor is gewoon low :( en soms good maar het is erg slecht. Ik heb een USB2.0 adapter perhaps dat het daar aan ligt omdat er niet een erg grote antenne aanzit.
Tip USB verlengkabel kopen en rondlopen om te kijken waar de ontvangst het best is

8)7

Verwijderd

Ik heb net mijn USB adaptertje even opengehaald, en de antenne die daarin zit is nog geen centimeter groot. Als je een echte tweaker bent ga je met de soldeerbout aan de slag, maar ik ben bang dat het anders niet veel beter wordt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat ook uitmaakt is:

telefoon, tv, computer of beeldscherm in de buurt van je AP hebben staan. Zorg dat ie daar uit de buurt blijft. Zeker een draadloze huistelefoon kan problemen geven is mij een keer opgevallen.
Pagina: 1