[XHTML/CSS] height van 2 divs gelijk maken

Pagina: 1
Acties:

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:16
Ik ben bezig met het ontwerp van een website. Hierbij maak ik gebruik van XHTML 1.0 Strict en CSS. Tot nu toe lukt alles perfect en is de site goed voor zowel firefox als ie.

Ik heb alleen 1 klein probleem. Ik heb 2 div'jes naast elkaar. 1 links op het scherm en 1 rechts. dit heb ik gedaan met behulp van float: left en float: right.
De breedte van beide div'jes staat vast, de hoogte is afhankelijk van de content. Deze content is in beide gevallen variabel.

Nu wil het dat indien de rechter div minder hoog is dan de linker, de site er niet meer uitziet.

Nu wil ik eigenlijk dat de height van beide div'jes gelijk is aan de height van het div'je met de meeste content. Is dit eigenlijk mogelijk?

Ik heb al van alles geprobeerd, oa: height: auto, height: 100%. Dit beide binnen een "container" div.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij een duw(tje) in de goede richting kan geven?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

http://alistapart.com/articles/fauxcolumns :P
edit:
hmm...

[ Voor 26% gewijzigd door Rickets op 17-08-2004 14:59 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

http://alistapart.com/articles/fauxcolumns

edit:
hmm...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 14:57 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper moest wel ff lachen om Rickets en Anne...

Overigens staat in de discussie van de 'Faux Columns' ook nog wel een interessant link naar een andere oplossing welke helaas niet werkt in IE

edit:
hmm...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Woudloper schreef op 17 augustus 2004 @ 15:12:
* Woudloper moest wel ff lachen om Rickets en Anne...

Overigens staat in de discussie van de 'Faux Columns' ook nog wel een interessant link naar een andere oplossing welke helaas niet werkt in IE

edit:
hmm...
Dan heb ik liever een optie die in meerdere browsers werkt ;)

edit:
hmm...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Markieman
dank u voor de snelle reacties...

Maar het is niet helemaal wat ik zoek. Het gaat namelijk niet alleen om de achtergrond kleur, het gaat namelijk om de onderste borders van de divjes

Voorbeeldje staat op http://www.dsno.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Markieman op 17-08-2004 16:24 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Dan zet je die border toch op de container-div?

Of je zou ook de min-height css-property kunnen gebruiken om je main-div een minimum-grootte te geven, maar die wordt niet door alle IE's ondersteund (6 misschien wel?)

• Markieman
Die container div blijft in firefox 0 pixels hoog, dus dat wil ook niet helpen.

Verder zou er dan een border van 800 pixels overblijven, terwijl de laatste 8 niet moeten.

Misschien dat iemand nog wat weet, anders laat ik het wel zo zitten...
Dan is het maar controleren dat de content van iedere pagina groot genoeg is ...

[ Voor 15% gewijzigd door Markieman op 17-08-2004 16:00 ]

Verwijderd

na die divs een div met clear:both en een border-bottom

Verwijderd

Gebruik geen 'position:absolute' maar 'float'. 'clear:both' zoals hierboven genoemd, dat truucje van ALA en je bent klaar.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Markieman schreef op 17 augustus 2004 @ 16:00:
Verder zou er dan een border van 800 pixels overblijven, terwijl de laatste 8 niet moeten.
Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, maar ik denk dat je dan die footer-div weer uit die wrapper-div voor het menu en de main-content kunt halen. Dan kun je een border op die wrapper-div zetten.

Alleen zit je dan nog met het probleem of je op de rechter-menu-rand een border moet zetten of op de linker-content-rand. Dit aangezien je niet weet welke het groots zal zijn. Dan moet je alsnog truukjes zoals hier boven genoemd gebruiken.
Pagina: 1