Remote control van dos 'grafische' dos app

Pagina: 1
Acties:

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Topicstarter
Ik probeer een dos programmaatje wat bestaat uit een grafisch schilletje waar je simpeldoor de functies met een muis kan klikken zo ver te krijgen dat het remote benaderbaar is. Dit is het voorheen nooit geweest, maar het bedrijf waar het voor is wil dat er in het weekend niemand meer bij hoeft te zitten :P
Het wordt gebruikt om koelinstallaties te monitoren en aan te sturen, hiervoor zit er een extern modem aan waar de diverse koelinstallaties op in kunnen bellen als er een storing of iets dergelijks is. Bovendien draait het nu op een dermate oud pc'tje waarvan men verwacht dat het de winter niet overleefd.

Om het enigzins draaiend te krijgen heb ik gebruik gemaakt van Microsoft Virtual PC 2004 (VMWare hebben we overwogen, maar daar hadden we geen licentie van) en daar heb ik dos 6.22 op geïnstalleerd en een mousedriver. Dit vervolgens zo ingesteld dat het programma gelijk wordt gestart als ik Virtual PC start. Het OS van mijn pc is Win XP NL Pro SP1 met alle updates.
Op mijn pc werkt dit uitstekend, programma werkt prima en ik kan met m'n muis alle functies gewoon aanklikken en het doet wat het zou moeten doen. Nu is dus de bedoeling dat het ook remote werkt, de pc waar virtual pc op gaat draaien blijft aanstaan en er kan iemand inbellen naar die pc.

Ik heb als remote client de volgende programma's gebruikt TightVNC, MSTSC en RAdmin. Kom bij alle programmaatjes prima mijn pc binnen, alleen gaat het fout als ik in het 'grafische' dosboxje kom. M'n muis pointer gaat dan niet meer netjes over het vlak heen, je kan op de remote client dan ook een extra mousepointer heen en weer zien gaan alleen deze volgt mijn muisaanwijzingen niet. Als ik op mijn pc kijk dan zie je de pointer ook van links naar rechts over het beeld schieten. Er valt simpelweg niet mee te werken. De grafische schil stelt je verder niet in staat om met toetscombinaties door de functies/opties heen te gaan.
De vraag is dus of ik iets over het hoofd zie, of dat er gewoon niets anders mee mogelijk is en dat ik m'n collega's dus moet teleurstellen en hun vertellen dat ze maar een ander product moeten zoeken

Er komt overigens een update van de software aan waardoor bovenstaande constructie niet meer nodig is, echter gaat daar nog wel een paar maanden tot een jaar overheen voordat dit geïmplementeerd. Mijn oplossing is dus een 'lapmiddel' totdat de nieuwe software er is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
De PC draait XP, kan je dan niet toevallig via de "hulp op afstand" optie inloggen?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Topicstarter
lost95 schreef op 17 augustus 2004 @ 15:31:
De PC draait XP, kan je dan niet toevallig via de "hulp op afstand" optie inloggen?
Dat werkt wel, althans ik kan dan in m'n eigen pc komen ;)
Het gaat er dus niet om dat ik niet in kan loggen en de pc kan beheren, maar dat ik via een remote client dus niet m'n app kan besturen. Het is dan net of m'n muis een eigen willetje krijgt.
Heb al alle opties van Virtual PC 2004 geprobeerd, ook met virtual machine additions kom ik er niet uit. Denk dat het een onmogelijkheid in de software is om de muis goed te capturen

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Kan je een beetje programmeren? Met slim aanroepen van interrupt 33h (de muisdriver-interrupt) kan je misschien de cursor bedienen. Het is voor mij te lang geleden om te herinneren of je nu juist interrupt 33h moet aanroepen of dat je een aparte handler moet installeren (ik denk het laatste) maar zo moet het kunnen, mits de klikplaatsen een beetje voorspelbaar zijn.

Er is ongetwijfeld een betere aanpak.

Ik had de startpost zeer, zeer slecht gelezen. Maar misschien heb je er toch iets aan. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rollebol op 17-08-2004 15:56 ]

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
tsjah lezen is ook een vak :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Turkish

Turkish

zhé germans

Topicstarter
Ik zou misschien kunnen kijken of een collega systeemontwikkelaar nog wat kan met die 33h interrupt rollebol. Helaas kan ik niet ongelimiteerd gebruik van zijn diensten maken, aangezien dat nogal kostbaar is en dat mag mijn oplossing niet zijn :)

Pagina: 1