Toon posts:

[ACCESS2003] Geen rpt afdrukken met 0 records

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en dames,

Ik heb een databasje waarbij een rapport gebasseerd is op een query. Het rapport
wordt geopend door een macro, de macro "autoexec".Deze wordt dus elke keer bij het openen van de database gerunt. Als er geen records door de query geretourneerd worden, drukt access toch die rapport af. En dat wil ik niet! :(

Ik heb al geprobeerd om in de voorwaarde van de macro "= not null" te zetten, maar dan drukt ie helemaal niets meer af wanneer er een record in een query geretourneerd word. Ook bij de where voorwaarde heb ik het ingevuld, maar dan nog steeds hetzelfde probleem.

Wie kan mij helpen :) .

Groet, Medib.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Maak een VBA code aan waarin op het aantal records gecontroleerd wordt, en laat deze routine bij het opstarten mee laten draaien in je Autoexec Macro

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op 17 augustus 2004 @ 14:11:
Maak een VBA code aan waarin op het aantal records gecontroleerd wordt, en laat deze routine bij het opstarten mee laten draaien in je Autoexec Macro
Das jammer dat ik niet heel erg kundig ben in VBA. :'( . Overigens kan ik wel goed overweg met access.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
* maak een recordset van je query (met set rs = db.openrecordset("Querynaam")
* en test of er records zijn (if not (rs.bof and rs.eof) then ...)
* open je raport (docmd.openreport "Raportnaam", acpreview)

Houdoe

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

testen of er records zijn kan toch ook (sneller?) met rs.recordcount>0? Je krijgt geen goede waarde omdat de grootte van het recordset niet bekend is, maar 0 of >0 is er wel mee te ontdekken!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Boss schreef op 18 augustus 2004 @ 10:09:
testen of er records zijn kan toch ook (sneller?) met rs.recordcount>0? Je krijgt geen goede waarde omdat de grootte van het recordset niet bekend is, maar 0 of >0 is er wel mee te ontdekken!
Ach, ik heb dit nooit getimed, maar ik denk dat testen of je niet aan het begin en eind staat ook wel vlot verloopt. Dat zijn namelijk maar twee booleans uitlezen.

Houdoe

Pagina: 1