Nou weet ik niet hoeveel topicreports er standaard per dag bij de mods binnenkomen, maar ik vind het jammer dat je niet ziet of er daadwerkelijk gekeken is naar je topicreport. Nou verwacht ik niet elke keer een PM van een mod ofo, maar als je een report indiend over een topic, en de desbetreffende mod vind dat het wel kan lijkt het me handig om te weten dat er iig wel gekeken is naar je report maar dat er verder niks aan gedaan hoeft te worden. Misschien iets van een automatische melding dat een mod je report bekeken/afgehandeld heeft?
Op dit moment zijn er 63.941 topicreports ingedien, met zo'n 40-150 reports per dag.
Daarbij zijn reports expliciet bedoeld als een "notitie" naar de moderator, geen subthread achter een topic.
Daarbij zijn reports expliciet bedoeld als een "notitie" naar de moderator, geen subthread achter een topic.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ehhm, daarmee wil je zeggen dat? 
Ik bedoelde gewoon een soort van bookmarks lijstje waarin je reports staan met een vinkje als ie door een mod is geopend. Thats all
Ik bedoelde gewoon een soort van bookmarks lijstje waarin je reports staan met een vinkje als ie door een mod is geopend. Thats all
Ik heb geloof ik maar 2 keer een topicreport gehad, de eerste keer was het omdat ik een vraag stelde, en hier dus een antwoord op kreeg. De andere keer was omdat Kees het topic niet dichtdeed na een sluitmessage.
Signature
En dan krijg je 5 minuten nadat iemand het vinkje gezien heeft een user op icq vragen waarom je nog niks gedaan hebtobsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 13:55:
[ Voor 51% gewijzigd door blaataaps op 17-08-2004 13:57 ]
Nee, dit is al diverse malen besproken en gaat niet gebeuren. Nog afgezien van de RSI hebben wij geen behoefte om verantwoording af te leggen over het al of niet opvolgen van een TR, omdat dat zou betekenen dat we inside-info moeten blootleggen waar je als user geen bal mee van doen hebt.
Ergo: als je graag mee wil helpen het forum schoon te houden, leg een TR in als je een probleem ziet, en laat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn het verder afhandelen. Als je een hekel hebt aan het feit dat je op TR's geen feedback krijgt, moet je ze niet indienen
Ergo: als je graag mee wil helpen het forum schoon te houden, leg een TR in als je een probleem ziet, en laat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn het verder afhandelen. Als je een hekel hebt aan het feit dat je op TR's geen feedback krijgt, moet je ze niet indienen
En wat win je daarmee?obsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 13:55:
Dan kun je dus een soort van 'prestatiegrafiekje' maken over welke mods het snelste TR's afhandelen. Verder nut zie ik niet?
Hoezo? Je ziet toch niet welke mod je TR heeft afgehandeld? het nut is dat de user ziet dat er ook echt gekeken is naar zijn/haar TR.curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:58:
[...]
En wat win je daarmee?
Dan kun je dus een soort van 'prestatiegrafiekje' maken over welke mods het snelste TR's afhandelen. Verder nut zie ik niet?
En als iemand een TR heeft ingediend en de mods vinden dat ingrijpen niet nodig is, dan kan de user zijn/haar gedrag bijstellen en de volgende keer een TR achterwege laten bij een gelijke gebeurtenis
Hiermee lijkt me hetgeen gezegds wat er gezegd moet worden. Er kan ook niet van jullie verwacht worden dat jullie alle tr's gaan beantwoorden. Ergens is het wel jammer dat je geen persoonlijke feedback krijgt zoals in SeM, maar als jullie tr's moeten gaan beantwoorden oid, dan is het einde echt zoek.curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:57:
Als je zeker wilt weten dat er iets gebeurt met jouw tr, ICQ de mod dan even
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Asjeblieft niet, dan haal ik morgen m'n ICQ uit m'n profielAtlas schreef op 17 augustus 2004 @ 14:03:
[...]
Als je zeker wilt weten dat er iets gebeurt met jouw tr, ICQ de mod dan even
Het is gewoon heel simpel: je TR komt aan en wordt gelezen. Vertrouw je dat niet, besteed er dan geen moeite aan. Vertrouw je ons wel, dan zijn we je per definitie dankbaar. Moet je daar nu echt een bloemetje en een kerstpakket bij?
Ik heb nergens gezegd dat de mod een TR moet beantwoorden mensen, lees even voor je blaat aub 
Ik zei een lijstje met je reports waar een vinkje komt te staan als ie gelezen is? Is voor de mods 0,0 werk. Alleen de devvers hebben er werk aan om het te implementeren mocht het er komen.
Ik zei een lijstje met je reports waar een vinkje komt te staan als ie gelezen is? Is voor de mods 0,0 werk. Alleen de devvers hebben er werk aan om het te implementeren mocht het er komen.
Ik vraag me ook af wat het nut daar van is.
Waarom zou je je _nadat_ je een TR gedaan hebt, er nog druk over maken?! De mods handelen dat wel af hoor. Wees daar maar niet bang voor.
Waarom zou je je _nadat_ je een TR gedaan hebt, er nog druk over maken?! De mods handelen dat wel af hoor. Wees daar maar niet bang voor.
[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 17-08-2004 14:09 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Bang voor zijn vind ik nogal zwaar
Maar ach, het leek mij wel prettig om te weten dat er idd wat mee gedaan word
That's all. Echt nut heeft het niet, behalve het behaaglijke gevoel dat je krijgt als je weet dat het niet voor niks is geweest en je je steentje hebt bijgedragen 
Maar misschien dat dat aan mij ligt hoor
Maar misschien dat dat aan mij ligt hoor
Ik kan het me wel voorstellen dat je graag wat feedback krijgt eigenlijk
Het is echter zo dat er nogal wat bezwaren aankleven waarom de moderators tot nu toe nog niet staan te springen erom
Die bezwaren zie ik ook wel ja, begrijp ook wel dat ze ze hebben
Wat heb je er dan nog aan dat je weet dat het gelezen wordt?obsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 14:05:
Ik heb nergens gezegd dat de mod een TR moet beantwoorden mensen, lees even voor je blaat aub
In princiepe worden alle TR's gelezen, en als een TR gelezen is wil dat nog niks over de afhandeling daarvan zeggen en dus ook niet of het een terechte TR was of niet.
Ergo (om maar een curry z'n conclusiewoorden te gebruiken
Jij wil weten of er wat mee gedaan is en dat kan je niet opmaken uit een 'gelezen' status
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Tja, dan komt idd dat "vertrouwen hebben in" naar voren. Dat je er dus vanuit mag gaan dat als ie gelezen is, er ook wel wat mee gedaan word. Of een nou aktie ondernomen moet worden of niet...
My 2 cents:_the_crow_ schreef op 17 augustus 2004 @ 14:09:
Ik vraag me ook af wat het nut daar van is.
Ik ga er vanuit dat als ik een TR doe, de mods daar wel raad mee weten
Toch vind ik wel dat voor het idee van de TS wel wat te zeggen is...ik vind het persoonlijk best leuk om te merken dat er met je feedback (want dat is het in feite) iets gedaan wordt. En daarnaast zijn sommige slotjes best wel leuk om te lezen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En dat is dus wat ik een stuk hierboven zei: wij hebben middelen om te modereren die jij als user niet hebt. Daarom hebben wij ook een sluitknopje en jij nietobsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 14:35:
Tja, dan komt idd dat "vertrouwen hebben in" naar voren. Dat je er dus vanuit mag gaan dat als ie gelezen is, er ook wel wat mee gedaan word. Of een nou aktie ondernomen moet worden of niet...
Om een recent populair voorbeeld uit LA aan te halen: stel dat jij een TR post dat een onbegrijpelijk topic op slot mag, en ik zie vervolgens in die notes staan dat de topicstarter zwaar dyslectisch is. Dan gaat dat topic niet op slot, ik kan jou vanuit privacy-oogpunt niet vertellen waarom niet, en jij voelt je wellicht beledigd en genegeerd. Dat zal alleen maar sterker zijn als je ziet dat ik dat ding binnen 10 minuten had gelezen.
Trust us, we know what we're doing
Dat is ook nog zo, als ik een hele goede reden heb om een verder volstrekt terechte TR te negeren krijg je er netjes een PM bij met uitleg voor zover ik die kan/wil gevenThe_Eagle schreef op 17 augustus 2004 @ 14:47:
[...]
Ik ga er vanuit dat als ik een TR doe, de mods daar wel raad mee wetenEn dat als ik echt volkomen onterecht een TR maak, ik dat vast wel dmv een pushmessage te horen krijg
ik zou je nog geen dropje toevertrouwen, laat staan modrechten...
Maar ik denk dat obsidian hier teveel het oude SM model in gedachten heeft.
Dit is een-wegs communicatie en geen 2 wegs zoals in SM.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
hmm... als ik een TR stuur zie ik vanzelf wel wat er gebeurt.
als er niets gebeurt vraag ik het altijd eventjes na op irc/ icq.
Dat mods dat niet altijd prettig vinden, kan ik me wel inkomen maar toch is het verdraaid handig om een feedback terug te krijgen.
En een PM terugkrijgen is daarvan wel een goed voorbeeld, maar dat gaat weer te veel energie en tijd inzitten.
Dus hoe het nu inelkaar steekt is het beste voor ons allemaal, en we moeten ons daar denk ik bij neerleggen hoe lullig het ook klinkt
als er niets gebeurt vraag ik het altijd eventjes na op irc/ icq.
Dat mods dat niet altijd prettig vinden, kan ik me wel inkomen maar toch is het verdraaid handig om een feedback terug te krijgen.
En een PM terugkrijgen is daarvan wel een goed voorbeeld, maar dat gaat weer te veel energie en tijd inzitten.
Dus hoe het nu inelkaar steekt is het beste voor ons allemaal, en we moeten ons daar denk ik bij neerleggen hoe lullig het ook klinkt
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Precies.Maar ik denk dat obsidian hier teveel het oude SM model in gedachten heeft.
Dit is een-wegs communicatie en geen 2 wegs zoals in SM.
Vergelijk de
PostIt note, met daarop jouw melding. Met PostIt's was het ook nooit de bedoeling om een hele subdiscussie te maken (al gebeurt dat soms wel).
Join the clubD2k schreef op 17 augustus 2004 @ 15:01:
[...]
ik zou je nog geen dropje toevertrouwen, laat staan modrechten...
deze discussie is al zo vaak gevoerd, en het antwoord is en blijft: nee
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()