Outlook 2003 op XP SP2

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 15:20

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een geslipstreamde WinXP SP2 CD gemaakt en geinstalleerd. Als ik hier vervolgens Outlook 2003 op installeer en ik wil mijn @home mailprofiel aanmaken dan gaat dat allemaal goed. Maar verbinding maken en mail ophalen/versturen werkt helemaal niet. Hij zegt wel dat hij netwerk verbinding heeft, maar bij het verbinding maken met mail.home.nl geeft ie aan dat dat niet lukt.

Ik heb het ook al zonder de firewall actief geprobeerd. Iemand anders ook problemen met Outlook?

Het vreemde is dat ik ook een PC heb, waar al outlook opstond. Daar heb ik SP2 ook geinstalleerd en dat blijft wel gewoon werken........

May the force be with you!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Gaat niet" is echt veel te weinig informatie - een foutmelding zou wel fijn zijn, net zoals het leuk zou zijn als je vertelde wat je al geprobeerd en gedaan hebt :)

Verder - je topic hoort in Software Algemeen thuis - ik ga het even verplaatsen, geef jij ons nog even wat meer info ondertussen? :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heb je al eens op netwerk niveau rondgekeken ?

Pingen naar de mailserver lukt dat ?
Inloggen via telnet > cmd prompt > telnet mail.home.nl 110 werkt dat ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Sorry, kon mijn topic niet meer vinden, want op 1 of andere manier werkt de search niet zo lekker geloof ik...... :?

Ik kan de mail server wel pingen. Telnet heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik zo wel ff doen als ik weer thuis ben.

Ik heb dus wel geprobeerd om poortjes open te zetten in de firewall en outlook.exe door te laten. Ik heb zelfs de firewall uitgeschakeld. Niks lijkt te helpen.

Ik heb het probleem niet op mijn machine waar ik SP2 heb geinstalleerd na Outlook.

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Hier XP (incl SP1) eerst geinstalleerd, daarna SP2 erop en toen pas Outlook 2003 geinstalleerd. Werkt prima. Ik gebruik overigens de complete firewall van XP niet, maar gebruik Zone Alarm.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 15:38
Misschien vaag ideetje van mij, maar dat had ik ook welus met cistron totdat ik smtp.cistron.nl gebruikte, misschien moet je m instelle op smtp.home.nl

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
eerdepeer schreef op 17 augustus 2004 @ 19:43:
Misschien vaag ideetje van mij, maar dat had ik ook welus met cistron totdat ik smtp.cistron.nl gebruikte, misschien moet je m instelle op smtp.home.nl
SMTP server van @home is mail.home.nl, dus TS gebruikt wel de goede. :)

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Ik heb het nu ook met het IP adres geprobeerd. En ik kan mail.home.nl ook gewoon pingen, maar als ik in outlook 2003 test account settings doe, dan kan hij de pop3 en smtp server niet vinden......

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Dit is wel vreemd. Ik wil met telnet proberen of ik connectie krijg, maar hij zegt dat hij niet over poort 23 mag.

Dus ik heb poort 23 udp en tcp open gezet, maar hij blijft dit zeggen..... :?

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Niemand die ook problemen heeft met outlook/mail op XP SP2? Ik heb net in VMware nog een installatie gedaan en daar kan ik het probleem gewoon reproduceren.

Verwijderd

Nope geen probleem hier op een vers geinstalleerd XP SP2 met Outlook2003, mail komt alleen bij Tiscali vandaan, standaard Firewall staat aan

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Hier SP2 met outlook 2003 (sp1) en @home. Niets aan de hand hier. Werkt gewoon goed. Gebruik ook gewoon mail.home.nl en nergens een probleem mee.

--

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Heb je outlook geinstalleerd voor of na dat je SP2 had geinstalleerd. Er zijn zeker meer mensen die er last van hebben ik heb hier al wat mensen in een ander topic voorbij zien komen en op neowin zijn er ook meerdere die problemen hebben.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15
Ik krijg heel sterk het gevoel dat de combinatie gebruikersnaam - wachtwoord die je op je nieuwe installatie gebruikt niet diegene is die bij je provider bekend staat. Dat verklaart meteen waarom de bestaande wel werkt (niet veranderd)............

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Was dat het maar. Ik kan via webmail wel gewoon inloggen, dus mijn gegevens zijn prima in orde.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Doe eens dit in een CMD box:

telnet mail.home.nl 110

Als je dan meteen een leeg schermpje krijgt waarin linksboven de cursor knippert, heb je verbinding, als je een zandlopertje krijgt of een foutmelding is er firewall technisch wat aan de hand en kan je Outlook uitsluiten als boosdoener.

Mijn iRacing profiel

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Gevonden!

Ik had mijn CD geprepped met Nlite en onder andere Outlook Express gestript. Nu opnieuw gedaan en Outlook Express mooi laten zitten. Na de install Outlook 2003 geinstalleerd en alles werkt prima. Blijkbaar zit in Outlook Express toch een essentieel onderdeel voor de mail......

Pagina: 1