[modem] Adsl modem reageert niet.

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Hey,

Ik ben pas op vakantie geweest en heb van de pc alle stekkers eruit getrokken. Toen ik pas terugkwam stopte ik er dus alle stekkers weer in, op de website van mijn modemfabrikant (ik heb een speedtouch 510i), www.speedtouch.nl zag ik dat er een nieuw firmware versie was. Nou heb ik een maand geleden mijn firmware geupdate dus ik wilde zeker weten dat ik die versie nog niet had. Dus ik wil het versie nummer checken. Ik ga naar internet explorer en type 10.0.0.138 dat is het ip van mijn modem. En de modem reageert niet! Ik heb de modem meerdere malen gereset en hij doet niets. Ik kan wel internetten overigens. Voordat ik op vakantie ging kon ik nog wel 10.0.0.138 uitvoeren omdat ik toen de NAT instellingen voor eMule moest veranderen. Ik weet zeker dat ik niets fout heb gedaan, want ik heb veel ervaring met de modem. Help me a.u.b.

Alvast bedankt,

Cold_Phoenix

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Pak de handleiding er even bij en voer een fabrieksreset uit.

Daarna even de CD van KPN erin om hem opnieuw te configureren.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

als je ipconfig/netwerkieigenschappen uitvoerd zie je dan wel dat 10.0.0.138 je gateway is?
Als je gateway een ander ip adres heeft is dit als het goed is het adres van je modem

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
10.0.1.150
dat is hem als het goed is
of je def gw

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je de modem wel kan pingen en niet kan benaderen met je IE, dan zou het weleens zo kunnen zijn dat je een procy hebt ingesteld. Ook kan een (uitgeschakelde!) firewall dat weleens blokkeren, je tcp/ip zou lichtelijk beschadigd kunnen zijn (win sock fix proberen)...

Er zijn zoveel dingen die het kunnen zijn, als je zeker weet dat je niets fout hebt gedaan, dan hoef je hier de vraag niet te stellen en moet je je modem gewoon op een andere PC testen om te kijken of ie echt kapot is (want de helpdesk doet niet zo heel erg aan "ik weet het zeker") en als ie daar ook niet bereikbaar is, moet je hem om laten ruilen.
wvkreg schreef op 17 augustus 2004 @ 13:39:
10.0.1.150
dat is hem als het goed is
of je def gw
Een ST510 is altijd http://10.0.0.138 , tenzij je dat zelf bewust hebt aangepast

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 17-08-2004 14:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17
Kan ook nog iets anders zijn. Als de 510i als bridge ingesteld staat ipv router dan krijgt je pc een ISP IP.

Mocht de 10.0.0.138 wel je gateway zijn dan kan je ook met telnet verbinden naar der router. gewoon met userID en password inloggen en dan via het commando "menu" je settings nagaan...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• PhoenixT
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb in msdos ipconfig uitgevoerd en ik krijg te zien dat mijn standaardgateway 10.0.0.138 is. De gateway is dus goed, maar ik kan mijn modem nog steeds niet bereiken. Help me!

• PhoenixT
Een verbinding maken via telnet werkt ook niet!
Dit heb ik gedaan

o 10.0.0.138
<hij verbind>
username:<mijn username>
<hij accepteert>
password:<mijn password>
<foutmelding: password fout!>

Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord goed is want ik heb hem nooit veranderd, ik weet nog eens niet hoe dat moet! Ik denk dat hij het wachtwoord gewoon niet kan verifieren. Dit is echt niet fijn!

• PhoenixT
Ik heb ook geprobeerd te pingen, dat werkt gewoon. De modem reageert.

Verwijderd

de powerknop 10 seconden in drukken en dan aanzetten en dan 5 sec in drukken helpt.

• PhoenixT
Wat gebeurt er dan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Coldx_Phoenix, we zitten hier op "Gathering of Tweakers , en daar komt het woordej 'helpdesk' niet in voor.
Gelieve dus te stoppen met de 'Help!' opmerkingen (en een uitroepteken achter elke zin leest ook niet fijn).
Kijk eens in de manual, probeer een factory reset.

Weet je zeker dat je geen firewall hebt draaien ? (misschien XP SP2 geinstalleerd ?)

Standaard hebben die modems overigens geen passworden, dus bij user/pass in telnet moet je gewoon loos op enter rammen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• PhoenixT
Hum, bij username en password gewoon niets invullen was ik nog niet opgekomen! 8)7 Ik voel me nu redelijk stom, want dat was de oplossing.
Sorry dat ik soms Help! etc zei, daar zal ik voortaan aan denken _/-\o_ .
Ik heb in die dos shell alle instellingen doorgekeken en een boel veranderd aan de instellingen van o.a. de NAT instellingen. Ik heb wel vaker gehad dat bij de speedtouch mijn NAT instellingen zomaar verdwenen of de poorten veranderden :? . Dat was nu dus ook, heb al die foute instellingen veranderd en mijn goeie erin gezet en plotseling deed 10.0.0.138 het weer :? .
Heel erg bedankt voor jullie tips, dat truucje met dos/telnet moet ik echt onthouden.

Bedankt!

Pagina: 1