Toon posts:

Videokaart werkt niet (meer) met pc maar niet kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een erg vreemd probleem, ik heb recent een nieuwe pc gebouwd en mijn oude wou ik aan een bekende verkopen. Ik neem uit mijn oude pc wel mijn videokaart mee dus ik moest ff een nieuwe vidcard kopen voor de oude pc, ik heb toen een ati 9200se gekocht want de pc gaat alleen gebruikt worden voor office en internet. Dit werkte prima tot op vandaag. Ik krijg nu bij het opstarten geen beeld meer en de pc maakt ook altijd een piepje als alles in orde is maar dat doet hij nu ook niet meer. Mijn eerste gedachte was dat de vid card kapot was maar dat is niet het geval want die heb ik ook even getest in mijn nieuwe pc, werkt prima. Toen kwam het vermoeden dat er dan iets anders kapot was maar dat is het ook niet want de pc start prima op met een andere videokaart. Dit probleem gebeurde overigens het eerst toen er een andere monitor op de videocard werd aangesloten, die monitor heb ik ook al getest en is ook niet kapot. Met de oude monitor werkt de oude pc overigens ook ineens niet meer.

Dus alle onderdelen werken prima maar die 9200se en mn oude pc kunnen ineens niet meer met elkaar overweg terwijl het eerst prima ging :? Ik ben er overigens wel zeker van dat de vidcard goed in zn slot zit en dat de stekkers allemaal goed zitten, dat heb ik minstens 3x gecheckt. Dit zijn de specs:

Oude pc:
t-bird 1ghz
Abit moederbord met via kt133a chipset

nieuwe pc:
a64 3000+
k8n neo platinum.

Iemand enig idee wat ik kan proberen ?

edit: ik heb net ook alle ide kabels etc los gehaald in de oude pc maar geen effect, als ik opstart zonder vidcard geeft hij wel netjes 3 piepjes dat er geen vidcard gevonden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Bios geflashed. Vreemde is dat hij het dus eerst wél deed, ook met het oude bios.