Toon posts:

Radeon 9800 Pro Crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste maand doet mijn Radeon 9800 Pro heel raar. Ik zit gewoon te msn'en of wat mp3'tjes te beluisteren en hoor ik opeens een klik uit de computer kast komen.
Dan komen er op het beeld allemaal lijnen, puntjes, "artifacts".

Ik heb al rondgekeken op http://www.sapphiretech.com/forum/ maar daar staat niet deze foutmelding.
De laatste paar dagen is het me gelukt om er een foutmelding uit te halen van windows:

//
// Watchdog Event Log File
//

LogType: Watchdog
Created: 2004-08-17 06:01:22
TimeZone: -60 - West-Europa (standaardtijd)
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

EaRecovery: 1
ShutdownCount: 100
Shutdown: 0
EventFlag: 1
EventCount: 1
BreakCount: 1
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: ati2dvag
DeviceClass: Display
DeviceDescription: RADEON 9800 PRO
HardwareID: PCI\VEN_1002&DEV_4E48&SUBSYS_00021002&REV_00
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000E 000A193A 0006000E 000A193A 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: ATI Technologies Inc.
DriverFileDescription: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverFileVersion: 6.14.10.6458
DriverInternalName: ati2dvag.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) 1998-2004 ATI Technologies Inc.
DriverOriginalFilename: ati2dvag.dll
DriverProductName: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverProductVersion: 6.14.10.6458

Ik heb m'n moederbord ge-flasht, de drivers geupdate, en de kliks en dan de storingen blijven. Soms duurt het 5 minuten na opstarten, soms 4 uur voordat er een complicatie optreed.

Het is me een paar keer gelukt om na de rare beeldinput er een screenshot van te maken:

http://members.chello.nl/f.visser17/probleem.jpg

De rare strepen op de achtergrond zie je met een crash door het hele beeld en heel vaag is te zien waar je muiswijzer zit. De laatste tijd zien de strepen er ook anders uit in andere kleuren, of zie ik op m'n beeldscherm: no input.

Hier wat info:

Windows Xp
Pentium IV 3,0 GhZ
2x 512 RAM
Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb
DirectX 9.0

Deze computer is best nieuw en ik heb NIETS opgeclockt ofzoiets.
Het rare is ook dat de crash nog niet in spelletjes is gebeurt en alleen op m'n desktop. En die klik die uit de kast komt zit me ook niet goed; het klinkt alsof het moederbord de videokaart uitschakelt. Het ligt aan de videokaart, het de drivers geupdate etc, wat moet ik doen?

Verwijderd

hoor ik opeens een klik uit de computer kast komen
Voeding al nagemeten? De klik zou dan van je harddisk zijn die te weinig spanning krijgt...

Verwijderd

Lijkt op een Radeon met defecte pipeline (probeer de originele software zonder overclocking). Anders hoogstwaarschijnlijk RAM fout...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Asus Probe geinstalleerd en hij geeft geen problemen aan zo te zien.
De pc liep eerst altijd goed en ik heb geen voeding instellingen veranderd, en ik ben de enige met toegang tot deze pc. De eerste maanden werkte hij top. en nu opeens dit...

Mmm ik hoop dat hij niet kapot is anders heb ik er gewoon nog garantie op.

Hij is orgineel geinstalleerd met een Sapphire "Installation Driver CD" door het computer bedrijf waar ik deze pc heb gekocht. Het enigste wat ik heb gedaan is deze drivers ge-update bij ati.com.

Het vreemde is dat hij het op dit moment gewoon goed doet, ik kan spelletjes spelen enzo. Maar om de zoveel tijd: "klik" huppa raar scherm. En soms krijg ik een foutmelding erna en kan ik gewoon weer verder.

EDIT:
M'n netwerk is niks aan de hand want omdat hij naar standby ging en er weer uit werd het internet weer ingeschakeld. Daar is dus gelukkig niks mis mee.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:24 . Reden: Nieuwe info ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Klikken is meestal de harde schijf, kan zijn dat je voeding toch wat achteruit gaat.

Aan de screenshot te zien vloog je netwerkkaart er ook uit, aangezien er net weer een netwerkverbinding wordt opgezet..

Aangezien je 3 problemen lijkt te hebben (afgaande op startpost en screenshot) moet je echt aan de voeding gaan denken.
Klik --> HDD
Artifacts --> Videokaart
Netwerkverbinding valt weg --> Netwerkkaart e.d

[ Voor 77% gewijzigd door Max|Burn op 17-08-2004 13:25 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:11:
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop.
Dit heb ik ook wel een enkele keer gehad, heeft zich uiteindelijk verzelf opgelost.
Ik zou eens wat oudere (bijv van de cd-rom) drivers proberen en een andere versie van directx.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had daarnet weer een crash, 10 sec lang rare strepen op m'n beeld en toen weer terug. Heb dus foutmelding gehad van Windows (zelfde als die in m'n eerste post) waarin staat dat het dus de driver is van m'n Radeon 9800 Pro kaart.
Er was dus nu niks aan de hand met m'n netwerk kaart, dat weet ik heel zeker.

Maar als het dus aan m'n voeding kan liggen, wat kan ik er aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op 17 augustus 2004 @ 13:25:
[...]

Dit heb ik ook wel een enkele keer gehad, heeft zich uiteindelijk verzelf opgelost.
Ik zou eens wat oudere (bijv van de cd-rom) drivers proberen en een andere versie van directx.
Dat zal ik eens proberen, en als dat niet lukt ligt het misschien aan de voeding.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:28:
Er was dus nu niks aan de hand met m'n netwerk kaart, dat weet ik heel zeker.
Waarom wordt je netwerkverbinding op de screenshot dan opnieuw geinitialiseerd ( ? )

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Komt denk ik omdat m'n muisaanwijzer op het icoontje stond ( het icoontje is altijd aanwezig ) of als de computer uit standby wordt gehaalt, wordt de verbinding weer opgepakt.

Zie hier: http://members.chello.nl/f.visser17/icoontje.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:36 ]

Verwijderd

Ik zou als je nog garantie hebt die bak eens meeslepen naar je dealer en vragen of hij de voeding en videokaart gaat vervangen en of je hem over een half uurtje kan komen halen...

Als het de voeding is, moet hij dat lekker gaan testen, daar betaal je tenslotte voor. Als het de videoplank is idem dito.

Wel ff afspreken dat hij je harddisk met rust laat, of ter plekke uitbouwen, zodat niemand daar het idee krijgt je harddisk te imagen ofzowat. Je weet het niet met die computerboertjes van tegenwoordig.

Verwijderd

asus probe in de tray laten draaien en kijken of er een voeding piek( dal? ) te zien is na het euvel.

Verwijderd

ken het probleem!

Vanmorgen had ik dit probleem ook, dacht eerst dat het aan me vnc lag, dus ben naar huis gescheurt, ben gaan kijken, was idd ook zó'n scherm, met rare witte strepen, alleen bij mij verticaal...

heb daarom nu een vga silencer er op gezet, om te kijken of het daar aan ligt, had asus probe ook al geinstalleerd...

pc blijft nu met kap open op me werk 53C

gaat nu even kijken naar de vcore...

P.s. heb een 550W voeding... net gloedje nieuw oko, +- een maand oud

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 14:53 ]

Pagina: 1