[SAP] Gezocht: IDoc quick reference guide

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik zoek een "reference guide" achtig document over IDoc maintenance in SAP. Er moet in staan:
-Wat ieder data record afzonderlijk betekent
-Wat er in ieder afzonderlijk datarecord (minimaal) hoort te zitten
-Wat voor verschillende statussen IDocs allemaal doorlopen voordat ze de gewenste status 53 krijgen

etc etc..

Verwijderd

Kriebels, kramp.... Da's nogal wat, wat je daar vraagt. Heb je een OSS-account? Dan zou je even op http://service.sap.com/ moeten kijken, misschien kun je daar meer vinden.

Dat IDoc-gebeuren heb ik niet zoveel verstand van, maar ik meen dat er complete cursussen voor gegeven worden. Het is dus maar de vraag of je deze vragen zo 1-2-3 beantwoord kunt krijgen. Ik zou hoe dan ook op service.sap.com zoeken!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:08 . Reden: URL werkte niet ]

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik zoek een quick reference guide met name van de transactiecode WE02.... je kan daar allerlei informatie opvragen over IDocs... ik wil weten wat alles betekent wat er over m`n scherm schit.

Verwijderd

Ehm, de SAP online help misschien? Als je vanuit WE02 de help oproept krijg je als het goed is (dat wil zeggen: als je SAP-systeem daarop is ingericht) een helpvenster over die specifieke module en transactie. Erg leerzaam.

Ik zit nu zelf in WE02 te kijken. Wat wil je precies doen?

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:11:
Ehm, de SAP online help misschien? Als je vanuit WE02 de help oproept krijg je als het goed is (dat wil zeggen: als je SAP-systeem daarop is ingericht) een helpvenster over die specifieke module en transactie. Erg leerzaam.

Ik zit nu zelf in WE02 te kijken. Wat wil je precies doen?
Ik wil over een bepaalde periode voor een bepaalde locatie het IDoc verkeer monitoren. Uit de lijst van IDocs die tevoroschijn komen wil ik er bijv. 1 specifieke bekijken. Door erop te dubbelclicken is dit mogelijk.

Ik krijg dan de data records (segmenten) en statussen te zien.

Wat ik wil weten is wat ieder segment voor is en ik wil weten wat voot statussen er zijn.

Ik moet op termijn problemen met die dingen gaan verhelpen, ook moet ik andere mensen geen opleiden op dit ook te kunnen.. er is echter niemand die me in normaal nederlands/engels kan vertellen hoe en wat..

[ Voor 13% gewijzigd door Zerveza op 17-08-2004 13:28 ]

• phonixor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-04 15:53
Heel oud bericht maar hier is tenminste op gereageerd...

ik zou ook graag informatie over idocs hebben. en meer dan de transacte we02 of we30 of we60 me kan bieden. graag wil ik een lijst hebben met wat de 1000+ Idocs allemaal globaal doen.

ik heb reeds al meer als een dag diverse internet sites afgeklikt, maar zonder al te veel resultaat.

alvast bedankt.

phonixor perfection improved

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb jij hier bij SAP zelf al over gevonden?
Op http://help.sap.com/ zoeken naar WE02 levert al wat documenten op :P

[ Voor 44% gewijzigd door sanfranjake op 15-06-2005 11:45 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• phonixor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-04 15:53
yep dat is nauw onderdeel van het probleem... als ik alle docjes bij elkaar optel heb ik ongeveer genoeg leeswerk voor +_ 53476745490 jaar. En SAP help is niet de enigste site waar je veel vindt :'(

ik wil gewoon een lijstje hebben van wat welke idoc doet... thats it...
(of nauw ja eigenlijk wil ik 1 idoc hebben die voor mij de URL locatie van fysike documenten in SAP kan wijzigen... maar das wat veel gevraagd...)

O-)

phonixor perfection improved

Pagina: 1