k heb een probleem op een remote freebsd machine.. de pkg database doet een beetje vreemd.
Als ik pkg_info doe krijg ik dit:
Het is een FreeBSD-4.6 maar de ports-dir wordt wel steeds geupdate..
Is er iets veranderd aan de ports waardoor 4.6 sommige comando's niet meer begrijpt die in de pkg database staan? Of is er iets anders aan de hand?
pkg_version geeft precies dezelfde fout.
Hoe portupgrade er mee omgaat weer ik nog niet.
De koeling van de machine is niet helemaal fris en een portsdb -uU zorgt voor een overveerhitte cpu momenteel. ordt binnenkort wel opgelost, maar ik wil tot die tijd toch eigenlijk dit ports probleem wel even opgelost hebben..
ik heb dit al geprobeerd.. maar dat hielp ook niks
Heeft er iemand een suggestie?
Als ik pkg_info doe krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| apache-1.3.26_3 The extremely popular Apache http server. Very fast, very arc-5.21j Create & extract files from DOS .ARC files autoconf213-2.13.000227_2 Automatically configure source code on many Un*x platforms automake14-1.4.5_1 GNU Standards-compliant Makefile generator (legacy version bash-2.05b.007_1 The GNU Bourne Again Shell bison-1.35_1 A parser generator from FSF, (mostly) compatible with Yacc cclient-2001a,1 Mark Crispen's C-client mail access routines cvsup-without-gui-16.1h General network file distribution system optimized for CVS pkg_info: read_plist: bad command '@conflicts cyrus-1.*' |
Het is een FreeBSD-4.6 maar de ports-dir wordt wel steeds geupdate..
Is er iets veranderd aan de ports waardoor 4.6 sommige comando's niet meer begrijpt die in de pkg database staan? Of is er iets anders aan de hand?
pkg_version geeft precies dezelfde fout.
Hoe portupgrade er mee omgaat weer ik nog niet.
De koeling van de machine is niet helemaal fris en een portsdb -uU zorgt voor een overveerhitte cpu momenteel. ordt binnenkort wel opgelost, maar ik wil tot die tijd toch eigenlijk dit ports probleem wel even opgelost hebben..
ik heb dit al geprobeerd.. maar dat hielp ook niks
Heeft er iemand een suggestie?