Toon posts:

Partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC een 2e HDD gezet waarop 1 grote linux partitie stond. Ik heb nu met Partition Magic deze partitie verkleind en er eentje bijgemaakt (FAT32). Ik krijg nu echter hele rare errors. Partitionmagic zegt dat de disk BAD is en Partitioninfo zegt dat er errors zijn in "Disk Geometry"...

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik kan nu niets met deze drive! |:(

Thx!

Verwijderd

Topicstarter
niemand????? :'(

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

De diskgeometry-error is een fout in Partion-(sh)It..., dit programma doet moeilijk bij hdd's >8 GB (zie de homepage, daar vind je ook een update om dit probleem te verhelpen, maar als ik jou was zou ik PI gewoon removen want dit programma is gewoon hopeloos verouderd)
En wat betreft je schijf (oh ja, daar ging het om *D...): ik zou hem gewoon formatteren en herpartitioneren... werkt meestal prima :)
Suc6

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Errr... Wat is PI?? En hoe moet ik een schijf met mislukte partities nou formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bijvoorbeeld deze informatie te zien bij PartitionInfo (van PartitionMagic 6.0):

====
Info: End C,H,S values were large drive placeholders.
Actual values are:
0 1 00 510 0 1 0F 3466 254 63 8193150 47504205
====

en:

====
Error #107: Partition begins after end of disk.
ucBeginCylinder (3467) must be less than 3467.
Error #104: This partition unexpectedly contains no sectors.
====

Hoe los ik dit op???? :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden! Een heel handig proggie om partities mee te bewerken. Zelfs de meest fucked-up partities zijn geen probleem! Dit programma moet je gewoon hebben! Ik heb hem geupload op:

www.x1.nl/got/partbeta.zip

Btw, ben voorzichtig met dit proggie want een partitie verwijderen is heel snel gebeurd >:)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op woensdag 27 december 2000 19:17 schreef D-Smoove het volgende:
Errr... Wat is PI?? En hoe moet ik een schijf met mislukte partities nou formatteren?
PI = Partion It :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1