Vida-Linux ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://desktop.vidalinux.com/templates/akogreenportal/images/logo.gif

Gebaseerd op Gentoo en te installeren doormiddel van de fedora/redhat anaconda installer.
Software zou geinstalleerd kunnen worden doormiddel van porthole. Hierbij 'kan' gebruik gemaakt worden van de gentoo portage list. (een soort van db waarbij snel en simpel software geinstalleerd kan worden.) Deze wordt als src binnen gehaald en automatisch op jou systeem gecompiled e.d.
Afbeeldingslocatie: http://gentoo.vidalinux.com/images/porthole.jpg

Ander interresant uitgangspunt van deze distro is dat ie gericht is op multimedia. Hierbij moet je denken aan verschillende players, maar ook standaard plugins voor bijv. quicktime movies in de mozilla browser.
Afbeeldingslocatie: http://gentoo.vidalinux.com/images/browsers.jpg

Gentoo is en blijft een opzichzelf staande distro, en ik denk dat vida linux hier alleen maar voordeel mee zal doen. Aangezien je gigantisch veel (ken) hebben aan de gentoo docs. En deze distro nog beginnende is, is 't op dit moment vooral leuk voor de gene die beetje willen aanfrotten. Mijn vraag dus; werkt 't?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:04
Er is maar 1 manier om erachter te komen of het werkt... Proberen tweaker! :Y)

^ Wat hij zegt.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

De installatie Guide voor een bash screenie is de grootste rem geweest voor de n00bs...
Hoe meer gebruikers van het portage systeem des te beter het is voor de gentoo community.
Alleen vraag ik me af of dit goed is voor de 1337 gentoo gebruikers, aangezien beginnersvragen veel ruis opleveren op het gentoo forum.

Ik zeg goed bezig, ik ga t alleen niet zelf proberen... heb net 3 dagen zitten compilen en ben heel blij met mijn gentoo 2004.2 + reiser4 + swsusp2 + enlightenment omgeving :)

edit: btw wat is dat toch met die "multimedia edities" bij turbo linux en hier ook weer??
Ik vind er weinig media editie aan, codecs zijn simpel te emergen immers.
port dan wat vj en dj tools naar de portage tree. :Z

Hoppa voor de liefhebbers de beta torrents (via: Vidalinux)

Torrent voor Ath_XP architecture
Torrent voor P4 architecture

Er is tevens een gentoo based macOS

[ Voor 40% gewijzigd door -Nexus op 17-08-2004 12:52 ]

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

fedora/redhat anaconda installer... heb je daar een screenshot van?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Joop Dorresteijn schreef op 17 augustus 2004 @ 15:20:
fedora/redhat anaconda installer... heb je daar een screenshot van?
Die zijn vrij eenvoudig te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 17-08-2004 16:13 ]

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Joop Dorresteijn schreef op 17 augustus 2004 @ 12:39:
Er is tevens een gentoo based macOS
Als Mac OS X gebruiker wil ik dat wel even corrigeren. :)

Gentoo MacOS waar jij het over hebt is (volgens mij) vergelijkbaar met het fink project. Het is in feite niets meer dan een port van portage zonder de inhoud van de portage database. Het is bedoelt om gemakkelijk software te kunnen vinden/installeren en up to date te houden. Het nadeel is dat deze database gevuld moet worden.

Het is dus geen vervanging of alternatief van/voor Mac OS maar slechts een nuttige (?) aanvulling erop.

mijn $0.02

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

offtopic:
your 2 cents make a hell of a deal...

Afbeeldingslocatie: http://www.gentoo.org/images/gwn/20040719_macos_installer.png
nuttig? zeker! ik zie liever mac en linux versmelten :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, maar toch vraag ik me af waarom je dit niet in het grote topic over welke dist moet ik zoeken plaatst. We willen niet om elke nieuwe dist een topic maken....

Dicht

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.