Toon posts:

ASUS ati radeon 9600 xt... probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
YO ppl,

Ik heb gistern een nieuwe video kaart aangeschafd: ASUS ati radeon 9600 XT.
De kaart werkt prima. Maar als ik mijn pc meer dan 15 min. uit laat staan en ik wil hem vervolgens aanzetten krijg ik geen beeld op mijn monitor. De monitor blijft in een soort van stand by mode staan. De rest van de pc onderdelen draaien gewoon. Wanneer ik mijn oude video kaart terug erin zet (GeForce 2 mx 400) start de computer normaal op. Wanneer ik na deze boot de 9600 XT er weer in zet, start de pc ook normaal op. Maar als ik dus langer dan 15 min. wacht en de pc met de 9600 xt wil aanzetten doet die t opeens niet. WTF?

specs:
Syntax kt 266
AMD XP 2400
512 ddr pc 2700
ASUS ati radeon 9600 XT

Greets Scorp

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28
beter lezen :P

kijk eens in je bios of de instellingen wel op standaard staan, fast writes en zo

[ Voor 74% gewijzigd door kleefding op 17-08-2004 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: ok kzal kijken

Ik heb al iets gevonden..

meuktracker: Asus 9800 XT AS30

Hiermee heeft het te maken..

"Asus heeft een nieuw BIOS uitgebracht voor zijn videokaarten die uitgerust zijn met een Radeon 9800 XT-chip. De update verhelpt het in standby modus springen van de monitor tijdens het opstarten van de computer. Het BIOS is beschikbaar voor zowel het PAL-systeem als NTSC. De release notes zien er voor beide releases als volgt uit:"

Men spreekt hier echter de hele tijd over een bios update voor de 9800/98 00 xt..

Bestaat zoiets ook voor de 9600 XT?

ps kheb PAL kaart.

[ Voor 229% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 12:38 ]

• kleefding
als fast writes gewoon uit staat vermoed ik dat je voeding dwars ligt

Verwijderd

Topicstarter
Alle bios opties zijn gewoon normaal/standaard.

Wat kan er dan mis zijn met de voeding? ik heb net met mbm 5 gekeken en daar klopt alles. Tevens start de pc met een geforce 2 mx en een ati radeon 9500 pro op. Dus dan kan er toch niks mis zijn met de voeding?

Ik heb in de bios wel een optie gezien: video off : suspend> ... kan het hiermee ies te maken hebben?

ps ook hier wordt het probleem weer besproken. Het schijnt te maken te hebben met het mb. Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag:

http://forums.viaarena.co...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb nu nieuwe voeding: Enermax 353 W (FMA model)
maar het probleem is er nog steeds!

De manier om mijn pc aan te krijgen, wanneer deze een nacht heeft uitgestaan:

1) PC aanzetten zonder VGA kaart of met een andere dan de 9600XT en wachten op piep

2) 9600XT VGA kaart erin en alles werkt

Wanneer ik de pc wil aanzetten meteen met de 9600XT krijg ik geen beeld een geen goede pieptoon. Wel draaien de fans en kan ik cdrom ed besturen.

Drivers die ik gebruik:

ATI catalyst 4.7
ASUS Enhanced Driver version 1.11
ASUS AGP CART Drivers (4 in 1)
Bios: Phoenix Award bios v6.00PG
Direct X 9.0b

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 10:03 ]

• kleefding
kan je een andere 9600 lenen van iemand, om t ekijken of het probleem blijft?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nope. Ik weet wel dat de ati 9500 pro prima loopt. Maar ik heb es flink door via forums gelezen en het blijkt dat er veel mensen zijn met 9600xt en 9800's die hetzelfde probleem hebben. Er schijnt nog geen "echte" oplossing voor te bestaan.

"Anyone who has a Radeon 9800 that wont POST, please post!"

"Radeon 9600XT P4vmm2"

Het lijkt me sterk dat het aan de kaart ligt. Het is gewoon de combinatie mb / kaart ben ik bang. Ik ga morgen terug met de kaart. Hopelijk gebeurt daar hetzelfde en kan ik een andere kaart uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 10:32 ]

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Het antwoord is denk ik al gezegd, nl een bios probleem.
Falsh de nieuwste bios van Asus op je kaart en als dat niet helpt flash dan een ATI bios op je kaart.
Pagina: 1