onClick(return false;) werkt niet bij 1 gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 18:51
Het zoeken werkt niet, dus mijn excuses als dit al tig keer gevraagd is maar ik kon het niet vinden.

De volgende regel code werkt prima voor alle gebruikers op 1 na (de line breaks zijn alleen hier toegevoegd voor leesbaarheid). Allen gebruiken IE6, maar nu ben ik dus benieuwd of iemand weet door welke instelling dit omvalt. Op alle machines staat ook de Sun Java, niet alleen de Microsoft VM.

Wat er mis gaat is het volgende, op het moment dat er op de href geclickt wordt moet een submenu getoond worden. Dat gaat prima, de return false moest er voor zorgen dat de automatische .Net postback niet af gaat (.Net zorgt ook voor de href).

Bij die ene gebruiker wordt het submenu getoond maar vervolgens gaat ook de href af terwijl die gestopt zou moeten worden door de return false.

Omdat de code overal op 1 na werkt denk ik aan een instelling o.i.d. Als iemand een suggestie heeft.......

code:
1
2
3
4
5
<a id="" 
    onClick="showSub('SubTabFile');return false;" 
    href="javascript:{if (typeof(Page_ClientValidate) != 'function' ||  
    Page_ClientValidate()) __doPostBack('SubTab_Overview:SubTabFile','')} "
>File</a>

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Misschien kun je de return false in je href zetten? die wordt tenslotte ook uitgevoerd...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

>> Webdesign & Graphics

Sowieso: Java != Javascript

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

ik vermoed dat er op die ene client een JS error optreed in showSub - dit kan meerdere redenen hebben waarvan de meest waarschijnlijke een overijverig AV/FW/popupblock pakket dat ook dingen in HTML aanpast (bv NIS).

Nb javascript heeft niets, maar dan ook niets te maken met je JVM.

Intentionally left blank

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

offtopic:
Ik had wel verwacht dat dit topic verplaatst ging worden omdat het javascript is, maar hoe zit dat nou? Javascript is toch ook programmacode, en in het eerst topic Webdesign & Graphics staat dit: "Dit forum is gericht op alles uit de grafische industrie, van webdesign tot drukkerij, het hoort er allemaal bij. Er komen hier ook veel mensen die al enige tijd werkzaam zijn in de grafische wereld, vandaar dat het niveau hier redelijk hoog is, en dat willen we graag zo houden. Op die manier blijft het forum interessant voor iedereen." Daar zou ik Javascript niet in plaatsen.

Als ik hiervoor ergens anders een topic moet openen om uitleg te krijgen, zeg me even waar??

[ Voor 3% gewijzigd door RwD op 17-08-2004 12:49 ]

• Anakin239
Ok, point taken Java != Javascript en heeft dus niets te maken met het SUN of Microsoft VM verhaal.

de false in de href zetten werkt/kan niet aangezien de href gegenereerd wordt door .Net

Het submenu wordt prima getoond en ik zag ook geen indicatie van errors (lees het gele driehoekje).

[ Voor 2% gewijzigd door Pelle op 18-08-2004 12:50 . Reden: trollen doe je maar ergens anders ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je een discussie wilt over de verdeling van topics tussen Webdesign & Graphics en Programming & Webscripting, dan kan je terecht in Lieve Adjes :)
de false in de href zetten werkt/kan niet aangezien de href gegenereerd wordt door .Net
Waarom werk je dan met linkbuttons en niet met hyperlinks?

[ Voor 76% gewijzigd door gorgi_19 op 17-08-2004 12:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

Anakin239 schreef op 17 augustus 2004 @ 12:50:
Ok, point taken Java != Javascript en heeft dus niets te maken met het SUN of M$ VM verhaal.

Het submenu wordt prima getoond en ik zag ook geen indicatie van errors (lees het gele driehoekje).
Er is hier geen bepaalde instelling voor oid; de return false zou gewoon de href moeten cancellen - als dat niet gebeurd zou ik het zoeken in 3rd party programma's en/of add-ons op die client die roet in het eten gooien.

Intentionally left blank

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Anakin239 schreef op 17 augustus 2004 @ 12:50:
Ok, point taken Java != Javascript en heeft dus niets te maken met het SUN of M$ VM verhaal.
De naam Java is midden 90'er jaren door Netscape van Sun gelicensed om Javascript op basis van naam een populaire uitstraling te geven. Met succes, maar het houdt dus wel in dat 2 technologieen met volstrekt andere syntax, andere achtergrond, andere bedoelingen en alles anders eigenlijk nu een naam delen terwijl dat enkel een verkoopstunt was :) Er zit geen regel Java in Javascript en vice versa.

En de scheiding P&W en W&G hebben we al vaak genoeg behandeld en is heel duidelijk. Javascript is per definitie onderdeel van een webpage, dus per definitie onderdeel van webdesign, dus W&G. Voordat je nu iets in Lieve Adjes opent, zoek voor de lol eens rond (site:gathering.tweakers.net bij Google invullen) want het is al tig keer aangekaart en we stappen er niet van af :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
<a id="" 
    onClick="showSub('SubTabFile');return false;" 
    href="javascript:{if (typeof(Page_ClientValidate) != 'function' ||  
    Page_ClientValidate()) __doPostBack('SubTab_Overview:SubTabFile','')} "
>File</a>

Ik snap deze code niet zo. In het HREF attribuut staat JavaScript code, maar die wordt volgens mij nooit uitgevoerd door de return false in de ONCLICK.
code:
1
2
<a onclick='doSomethingWithJavaScript(); return false;"
    href="doSomethingWithoutJavaScript.html">....</a>

• Anakin239
Blues, dat is nu net het probleem dat hij dat wel doet.

Verwijderd

Anakin239 schreef op 17 augustus 2004 @ 14:15:
Blues, dat is nu net het probleem dat hij dat wel doet.
Sorry, niet goed genoeg gelezen :o
Post de code van die showSub eens, dan. De enige verklaring die ik heb is dat daar een error in wordt veroorzaakt, de ONCLICK wordt afgebroken, de return false wordt genegeerd en de HREF wordt uitgevoerd...

• Anakin239
Hieronder de code van de showsub en de hides

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
var subMenuClicked = '';
var subsubMenuClicked = '';

function hideSubs()
{
    hideSubSubs();
    if(subMenuClicked != '')
    {
        document.getElementById(subMenuClicked).style.display = 'none'; 
    }
}
function hideSubSubs()
{
    if(subsubMenuClicked != '')
    {
        document.getElementById(subsubMenuClicked).style.display = 'none'; 
    }
}

function showSub(subMenu)
{
    hideSubs();
    subMenuClicked = 'SUBMENU_' + subMenu;
    document.getElementById(subMenuClicked).style.display = 'block'; 
}

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Anakin239: ik heb even 'M$' weggeedit; trollen doe je maar ergens anders.
Pagina: 1