Televisie kapot?

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 12:00
Ik zette dus vanmorgen mijn televisie aan (grote sharp) en het beeld was nog aan het "inladen" en je hoorde de stemmen van de zender al met daardoor heen een beetje het geluid van nagels over een schoolbord. (kriiii) Toen ging mijn TV plop en viel die uit. Laatste keer dat ik televisie had gekeken was vannacht om 02:00.

Als ik hem nu dus aanzet met de knop staat die op standbij zoals het hoort, maar ik kan hem niet meer aanzetten, knoppen op de televisie en de afstandbediening werken allebij om hem aan te zetten.

Nu vraag ik me dus af of iemand weet of er slechts iets kleins kapot is, of dat mn beeldbuis naar de filistijnen is...
Ik heb hem zo'n 5jaar geleden voor 220gulden 2e hands op de kop getikt, dus meer als ong 50euro voor reparaties wil ik liever niet uitgeven.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik denk niet dat de beeldbuis kapot is. Zelf hebben mijn ouders exact hetzelfde gehad. Het ligt aan het printplaatje van de drukknop om je televisie mee aan te zetten.

De kosten voor het repareren hiervan bedroeg 46 euro, echter leven wij in Middelburg en is alles goedkoop :P.

• SCIxX
Vind ik toch nog redelijk duur dan voor zoiets.
Maar dat lijkt me toch sterk, aangezien die na het aanzetten zomaar uitviel, lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 09:49

Haan

dotnetter

Misschien dat je in dit topic nog wat nuttigs tegenkomt: TV stuk?
Volgens mij is dit namelijk precies hetzelfde.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Misschien zit wat los of hoogspanning trafo werkt niet meer optimaal (kan los zitten). Op hoogspanning trafo zit ook een draaiknopje, misschien krijg beeldbuis niet meer genoeg spanning. Of aarde (koelplaten zit los), waardoor je tv ook uitvalt etc.

• SCIxX
Denk je dat ze het over de telefoon zullen weten als ik heenbel? Want ik vind voor deze tv reparatie voor 50euro al redelijk wat, aangezien die aardig oud is en dus gauw weer stuk zou kunnen gaan.
Daarentegen is het juist weer een prima sharp met een grote beeldbuis, maarja voor 200euro heb je ondertussen wel weer een nieuwe die weer 10jaar meegaat.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
SCIxX schreef op 17 augustus 2004 @ 12:52:
Denk je dat ze het over de telefoon zullen weten als ik heenbel? Want ik vind voor deze tv reparatie voor 50euro al redelijk wat, aangezien die aardig oud is en dus gauw weer stuk zou kunnen gaan.
Daarentegen is het juist weer een prima sharp met een grote beeldbuis, maarja voor 200euro heb je ondertussen wel weer een nieuwe die weer 10jaar meegaat.
Als jij twijfelt, dan zou ik het niet doen en een nieuwe TV kopen.

Je bent zowiezo een paar tientjes kwijt voor onderzoek. Is het de printplaat van de schakelaar (wat ik had, en daar lijkt dit op), dan ben je dus niet erg veel kwijt. Is het wel iets anders, en duurders, dan heb je dik pech. Dan heb je zoiets van dat je achteraf beter wel een nieuwe TV had kunnen kopen ;).
Pagina: 1