[SQL] Dump splitten per tabel

Pagina: 1
Acties:

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:16
Ik heb hier een tweetal aardig grote dumps van een SQL Database. Nu zou ik deze graag per tabel in een .sql bestand hebben. Dat kan ik natuurlijk handmatig doen, maar dan word ik na een tijdje horendol van al dat copy-pasten.

Er zal ongetwijfeld een tool voor zijn, maar die kan ik niet vinden :?

Ik heb al wel een SQL-Splitter gevonden, maar die split je bestand aan de hand van een aantal op te geven regels. Dat gaat bij mij dus niet werken.

Weet er iemand zo'n toolje te vinden?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Wat bedoel je precies met
per tabel in een .sql bestand
als je over dumps praat? Wil je een BCP file per tabel hebben of wil je aan kunnen geven welke tabellen gedumpt moeten worden?

En kan je verduidelijken waarom
maar die split je bestand aan de hand van een aantal op te geven regels. Dat gaat bij mij dus niet werken
dat dus bij jou niet gaat werken?

Extra info uit BOL:
Backing up specific files or filegroups:

BACKUP DATABASE { database_name | @database_name_var }
< file_or_filegroup > [ ,...n ]
TO < backup_device > [ ,...n ]
[ WITH
[ BLOCKSIZE = { blocksize | @blocksize_variable } ]
[ [ , ] DESCRIPTION = { 'text' | @text_variable } ]
[ [ , ] DIFFERENTIAL ]
[ [ , ] EXPIREDATE = { date | @date_var }
| RETAINDAYS = { days | @days_var } ]
[ [ , ] PASSWORD = { password | @password_variable } ]
[ [ , ] FORMAT | NOFORMAT ]
[ [ , ] { INIT | NOINIT } ]
[ [ , ] MEDIADESCRIPTION = { 'text' | @text_variable } ]
[ [ , ] MEDIANAME = { media_name | @media_name_variable } ]
[ [ , ] MEDIAPASSWORD = { mediapassword | @mediapassword_variable } ]
[ [ , ] NAME = { backup_set_name | @backup_set_name_var } ]
[ [ , ] { NOSKIP | SKIP } ]
[ [ , ] { NOREWIND | REWIND } ]
[ [ , ] { NOUNLOAD | UNLOAD } ]
[ [ , ] RESTART ]
[ [ , ] STATS [ = percentage ] ]
]
Je kan er dus voor zorgen dat bepaalde tabellen in een aparte filegroup komen te staan, en dan kan je je dump opsplitsen in verschillende dumpfiles met ieder zijn eigen inhoud.

Ik ben er maar even vanuit gegaan dat je het over Microsoft SQL Server hebt... Kon dat niet opmaken uit je post...

[ Voor 65% gewijzigd door Gé Brander op 17-08-2004 12:25 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Redshark
Op dit moment heb ik een dump van een hele DB in een.sql bestand. Hierin wordt er dus voor iedere tabel het volgende gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#
# Dumping data for table 'adres'
#
LOCK TABLES `adres` WRITE;
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;
INSERT INTO `adres` VALUES(straat, nummer);
UNLOCK TABLES;

Daaronder dan de volgende tabel en zo verder vor de rest van de dump.

Nu wil ik, per tabel, een apart .sql-bestand aanmaken.

De inhoud van iedere tabel is verschillende, de ene heeft 10 regels, de andere 1000, daardoor is het niet handig om die SQL Splitter te gebruiken.

Ik zoek dus een progje waarmee je die bestanden automatisch kunt aanmaken. Eigenlijk dus een dump per tabel.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dat ken ik helaas niet. Je kan misschien met VBScript een tooltje bouwen wat op zoek gaat naar een bepaalde string en de regels na deze string in een nieuw bestand plaatst...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Redshark
Aan zoiets zat ik idd ook te denken, alleen zijn mijn prog-skills zo goed dat ik daar waarschijnlijk langer over doe dan mij lief is. :X

Ik ben nu aan het kijken of ik het met phpMyAdmin kan importeren en daarna weer exporteren per tabel. Het servertje lijkt het enkel niet te trekken, hopelijk gaat het goed :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat je in al die tijd die je nu aan het proberen bent, misschien al wel met copy paste klaar was geweest?

• Redshark
ik ben idd klaar met de eerste dump nu :) Was al een tijdje bezig hoor, het servertje trok het ook allemaal niet en het heeft geen nut om daar dan achteraan te gaan. Ctrl-c + Ctrl-v did the trick again :)
Pagina: 1