Toon posts:

[NEC1300A] leest geen DVDvideo meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een irritant probleem wat me al de nodige tijd gekost heeft en nog niet uit de wereld geholpen is.

Sinds kort, een week of twee herkent mijn NEC 1300A plotseling geen met diezelfde DVD-speler gebrande DVD-video' s meer. Op het moment dat ik er een DVD-video in stop, blijft het icoon in windows verkenner op DVDrom staan, maar staat er als tekst "CD-DRIVE" bij. De NEC doet dan vervolgens helemaal niets meer. De schijf is niet toegankelijk, en ook wil de film niet afspelen. Direct proberen te benaderen vanuit windows verkenner geeft de melding "G:\ is not accessible. Incorrect function".

Wanneer ik vervolgens probeer via bijvoorbeeld PowerDVD de film af te spelen door daar de NEC als afspeelbron te selecteren, dan komt windows met de melding dat ik er een schijf in moet stoppen.

Het vreemde is dat wanneer ik er een DATA DVD in stop (ook die ik gisteren nog gebrand heb), deze wel herkend wordt, en ook gewoon toegankelijk is. Ook gebrande DVD's van meer dan twee weken geleden (van dezelfde media) en originele DVD's herkent ie gewoon en worden gewoon afgespeeld.

Om het probleem te proberen op te lossen, heb ik mijn kast al open gehad om te controleren of de IDE kabel niet losgeraakt was, heb ik de NEC van mijn systeem (XP) verwijderd en opnieuw laten installeren, heb ik een lenscleanercd laten draaien en ten einde raad heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Echter niets heeft geholpen.

Ook na de nieuwe installatie leest ie geen nieuw gebrande DVD-video's meer. Als ik deze gebrande DVD-video in mijn stand-alone stop, speelt ie gewoon af.

Ook heb ik al geprobeerd om met een ander programma en op een andere manier te branden. (alcohol en dan een image branden ipv AUDI_TS en VIDEO_TS)

Misschien weet iemand anders het antwoord wel...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog wat onderzoek gedaan;

Een DVD die ik vorige week gebrand heb, die het in mijn standalone JVC xv-n33 gewoon doet, doet in mijn NEC het volgende:

De stationsaanduiding DVD-RW Drive (G:) verandert in een stationsaanduiding met een DVDROM icoon en de naam CD Drive (G:).

In NERO infotool geeft deze DVD het volgende weer:

Disc Information (G:\)
-------------------
Type : DVD+R
Capacity : 4.08 GB
Layers : 1
Version : 1
Disc Size : 12 cm