[McAfee] vshwin32.exe crasht bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo, even heel lame omdat de search niet werkt en ik eigenlijk toch al niet weet wat ik er mee aan moet:

Mijn tante heeft een PC met daarop Windows 98se. Die heb ik een goeie twee jaar geleden voor haar geinstalleerd.
Alleen, sinds kort krijgt ze nu bij het opstarten een crashmelding van 'vshwin32.exe' te zien. Dit heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten, bladiebla, je kent het wel.

Ik heb het opgezocht en vshwin32.exe is een onderdeel van de McAfee virusscanner. Het is de On-Access scanner, en hij is niet zomaar ik taskmanager te vinden. Uitzetten (nouja, hij is al gecrasht) is geen optie, want zonder dat beestje moet je handmatig systeemscans blijven uitvoeren en dat is niks voor mijn tante.

Nu ik het zo teruglees vrees ik dat ze al een virus heeft want iets dat dat laat crashen kan zich prima de toegang tot de rest van het systeem verschaffen, niet? :P

Wat kan ik doen om dat ding niet te laten crashen on startup?
Staat vshwin32.exe in de opstartmap van Windows?
Als ik McAfee deinstalleer, verdwijnt hij dan voor goed of blijven dat soort procesjes altijd nog stiekem runnen?

(als ik m deinstalleren kan geef ik haar avg virusscanner overigens, een stuk betrouwbaarder en lichter. geen discussie daarover svp)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Misschien kan je er dmv. een online scan achterkomen of er inderdaad een virus op zit.

Als dat het het geval is kan je die met een removal tool verwijderen en de virusscanner even opnieuw installeren. Zo is het mij wel een aantal keren gelukt.

Deze werkt wel goed Linkje

[ Voor 20% gewijzigd door littledreamer op 17-08-2004 12:08 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Probleem is dat ik het mijn tante allemaal door de telefoon moet vertellen... :{
Ik ga zo even die online scan checken, kijken of ik dat haar kan laten doen.
Ik zie mezelf er al heen gaan. Lekker treinen naar Amersfoort.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Dark Blue schreef op 17 augustus 2004 @ 12:26:
Probleem is dat ik het mijn tante allemaal door de telefoon moet vertellen... :{
Ik ga zo even die online scan checken, kijken of ik dat haar kan laten doen.
Ik zie mezelf er al heen gaan. Lekker treinen naar Amersfoort.
Hmm.. die online scan moet nog wel lukken door de telefoon toch ;)
Ow, das vlakbij hiero... :P
En nee, ik ga niet naar je tante ;)

Misschien even een kleine stap voor stap handleiding voor d'r schrijven, meestal komen mensen er dan wel uit

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik ben vergeten te bellen :{ dus ik bel morgen wel even...

het stomme is dat zij vaak iets slecht horen, of niet helemaal volgen waar ze op moeten klikken enzo. AVG downloaden is ook al een kunst, want ze heeft telefoonverbinding.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Dark Blue schreef op 18 augustus 2004 @ 00:35:
Ik ben vergeten te bellen :{ dus ik bel morgen wel even...

het stomme is dat zij vaak iets slecht horen, of niet helemaal volgen waar ze op moeten klikken enzo. AVG downloaden is ook al een kunst, want ze heeft telefoonverbinding.
Kan je niet gewoon een cd'tje met een uitgebreide handleiding op de post doen?
En je hoeft er niet heen en ze kan zowat niks fout doen.

Verwijderd

welke versie van de scanengine draai je... de 4.1.60 word niet meer ondersteund met de nieuwe dat files..

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

slaay

Natuurbeleven.com

Grote kans dat de update van een "dat" versie dit veroorzaakt heeft. Als ik jou was zou ik de superdat file dus de laatste dat + engine op cd zetten, in envelop en dan heeft ze hem morgen al in huis.

Kijk ook eens op: http://www.generation.net/~hleboeuf/eruser.htm

[ Voor 21% gewijzigd door slaay op 18-08-2004 12:22 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1