Binnen de verschillende applicaties kunnen feeds worden toegevoegd. Bv. Feedreader. Bij het toevoegen van de feed kan in de properties een wachtwoord en een gebruikersnaam worden opgegeven. Je zou kunnen concluderen dat je een door jou gehoste feed kan beveiligen met een wachtwoord. In de specs van RSS komt echter geen tag of iets dergelijks voor die een wachtwoord zou kunnen bevatten. Mijn vraag is dan ook? Is het op te geven wachtwoord wel voor RSSfeeds? Zo ja, hoe kan je in de properties van je feed aangeven dat het met een wachtwoord beschermd is.
Dat zal een gewone HTTP-authenticatie zijn, aangezien RSS idd geen authenticatie kent (Atom kent dat wel geloof ik).
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het beveiligen van een RSS feed door middel van een wachtwoord dat in diezelfde feed staat lijkt me niet echt handig werken, dus volgens mij kan het niet. Waarom mail je de maker van een van die programma's anders niet even? En zegt de help van dat programma er niks over?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
De help geeft geen beschrijving bij de velden. Het gaat me niet zozeer om de applicatie maar meer om de vraag of het mogelijk is om op een hoog niveau (rss headlines) al met authenticatie te werken.
Nu is het zo dat je een nieuwsheader ziet, erop klikt, wordt verwezen naar de site en daar pas moet inloggen. Het zou voor de gebruiker makkelijk zijn als hij eenmalig zijn ww in een rssreader ingeeft bij een bepaalde feed en daardoor het neiuws direct kan benaderen.
Nu is het zo dat je een nieuwsheader ziet, erop klikt, wordt verwezen naar de site en daar pas moet inloggen. Het zou voor de gebruiker makkelijk zijn als hij eenmalig zijn ww in een rssreader ingeeft bij een bepaalde feed en daardoor het neiuws direct kan benaderen.
Je kunt toch een login voor je rss feed zetten? Dit zal wel dmv http authenticatie zijn (zoals hier al genoemd).
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
De dir is beveiligd met HTTP1.1/Auth.. niet de RSS feed zelf.
maw: Als je een cookie hebt zal hij het ook niet meer vragen.
maw: Als je een cookie hebt zal hij het ook niet meer vragen.
Pagina: 1