VGA connectors

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11
Even in opvolging van de draad over twee monitors onder Windows ( http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/003938.html ):
Ik zie dat best wel zitten. Ik heb nu een Creative TNT2 Ultra (AGP) in mijn systeem met een 17" monitor. Ik zou er best een extra (goedkoop) PCI kaartje (4 of 8 MB) bij willen prikken, maar dan heb ik natuurlijk ook een tweede monitor nodig! (duh..) Nou heb ik thuis nog een oude 15" staan van een nogal oude Philips NMS 9100 (uit 1984 ofzo). Het is al wel een kleurenmonitor, maar er zit geen moderne VGA-connector op. Weet iemand of er verloopstekkertjes zijn om zo'n oude monitor op een VGA-uitgang van een videokaart aan te sluiten? Of een andere manier? Een goedkope tweede videokaart kan ik me wel veroorloven, maar ik heb geen geld om dan nog eens een monitor te kopen...

BTW, ik draai Win2000 prof. en Win98 SE, op P3B-F/PIII-500E/160MB. Nog suggesties voor een tweede videokaart die daarmee goed werkt?

Ik zie zojuist op de pricewatch een 'SIS 3D 4 MB PCI' voor 55 pieken. Is dat wat?

PS. Sorry dat dit in Hardware algemeen staat, het had inderdaad beter bij videodinges kunnen staan. Dit komt omdat de draad waar ik op verderga ook hier staat...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik raad je dat ten sterkste af, want ik heb ook een nms 9100 en bij mij zat een CGA kaart in.

4 kleuren en misschien 16 maar dan houd ut op..

Nieuwe buis kopen is mijn advies...

Ja ja ja Nee !!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als ik het goed heb dan kan dat inderdaad niet omdat het een heel ander systeem is (analoog/digitaal??). De S3 kaartjes zijn een goede keus , maar aan 2 MB heb je al genoeg voor 1024x768x16bit, voor 32bit heb je wel 3 MB nodig.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(analoog/digitaal??)
Ja.
Alles ouder dan VGA = digitaal
VGA = analoog