Pc wordt niet meer wakker...

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Hallo allemaal,

Ik heb hier een desktop pc staan (Dell OptiPlex GX260). Deze is door een gebruiker in standby gezet, maar nu wil het hele bakkie niet meer starten. :?

Het lijkt erop alsof de pc niet meer wakker wordt. Na het drukken op toetsen, muis en powerbutton gebeurd er niets. Na het uitschakelen (4sec ingedrukt houden) gaat de pc wel uit, maar na het opnieuw inschakelen, lijkt het erop dat de pc direct weer in standby staat. De powerled gaat orange branden (normaal groen) en de hardeschijf slaat niet aan. Ik heb de pc al een paar dagen stroomloos laten staan en de bios batterij eruit getrokken. Na het opnieuw aansluiten en plaatsen van de batterij. nog steeds geen beweging in het systeem te krijgen. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn???

Alvast bedankt! _/-\o_

need more coffee!!!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
geen idee,probeer een andere videokaart.
en als je os gaar is, zou je met knoppix nog wat kunnen. :|

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
ascona schreef op 17 augustus 2004 @ 11:43:
geen idee,probeer een andere videokaart.
en als je os gaar is zou je met knoppix nog wat kunnen. :|
Ik denk dat je niet bepaald weet waar het probleem zit. De PC spint niet op dus knoppix heeft dan nog geen nut. Volgens mij is er geen andere videokaart te gebruiken (ik dacht dat de OptiPlex onboard VGA hadden?

TS, heb je al zoveel mogelijk hardware (cd-rom, hd) losgekoppelt en geboot? Misschien dat je contact kan opnemen met Dell?
edit:
Iets over spuit11, Vunzz :*. Ach, weer wat WhatPulse-aanslagen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 17-08-2004 11:48 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Het slimste is om gewoon even Dell te bellen.
Die laten je dan allerlei vage trucjes uithalen die meestal niet werken en sturen vervolgens een monteur.
Er is een redelijke kans dat het moederbord de geest heeft gegeven.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
als jullie inderdaag ook niet weten waar het eventueel nog aan kan liggen (wat ik zo kan uitproberen) dan denk ik dat ik dell maar ff ga bellen.

Ik begin zo zelf ook te twijfelen aan het moederbord, aangezien er echt helemaal niets meer gebeurd bij het aanzetten van de computer.

Bedankt en tot ziens...

case closed! :Z

need more coffee!!!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
foutje :(

[ Voor 95% gewijzigd door ascona op 17-08-2004 11:55 ]

Pagina: 1