Toon posts:

Zoek: Programma/Script om share info te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of zo'n topic mag (anders moet die maar weer gesloten worden) maar ik ben opzoek naar een programma of script waar ik een server naam (windows) kan invullen en een lijst met shares krijg, premissies (NTFS en share nivo) en het aantal megabytes.. ik weet niet of zo een script/programma bestaat.. wel heb ik met de Resource Kit wat leuks kunnen fixen maar dit is net niet wat ik zoek..

DID,

Verwijderd

ehm, zoek en gij zult vinden?
Tipjes om op te googlen:
Hyena
Resourcekit
Netbrute

succes

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

anders moet die maar weer gesloten worden
B)
offtopic:
Inderdaad zou ik deze kunnen sluiten, omdat je toch wel even wat eigen inbreng zou kunnen tonen (al lijkt me dat dat al wel is gebeurd, ik sluit dan ook niet, watje ik :+ ): wat heb je al wel kunnen krijgen, cq. waar loop je dan vast? ;)
Maar goed, ik denk dat je goed met VBScript/WSH/WMI zelf iets kunt maken:

Shares: [google=wsh list shares]
Share permissions: [google=wsh share permissions]
NTFS permissions: [google=windows list permissions] of [google=wsh list permissions]
Grootte" [google=wsh share size]

Ja ik speel vals door overal WSH in te zetten :P Maar het lijkt me duidelijk: probeer zelf een script te maken, we denken graag mee als je vastloopt (en zien graag het resultaat ;) )

Wel verplaats ik je topic alvast naar Windows Operating Systems en maak de titel alvast wat duidelijker, geef even aan voor welke OS'en dit moet gelden zodat ik de titel kan aanpassen (zie de andere titels in WOS en de WOS policy :) )

edit:
Verwijderd in "Zoek: Programma/Script om share info te ..." noemt inderdaad wel de makkeljkere oplossing: er zijn ook zat programma's voor die het meeste doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-08-2004 11:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

showacls.exe voor permissions(resourcekit)
ook kun je http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/accessenum.shtml accesenumerator van Systinternals gebruiken erg handig kun je exporteren vergelijken etc.

Verder met dir /s > c:\temp\test.txt kun je al heel snel zien hoe groot directories zijn. Zijn vast betere tools die nog beter laten zien in MB's bv.

alle shares op een server zie je in hklm\system\currentcontrolset\services\lanmanserver\shares

[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 17-08-2004 13:34 ]

Verwijderd

srvcheck.exe en showacls.exe uit de resourcekit en zelf scripten!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 14:32 ]