Toon posts:

Smtp Connector onder Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :/

Ik heb een klein probleemje met het configureren van SMTP connector in Exchange 2000.

Wat ik wil bereiken is dat ik een e-mail kan versturen (via de server) naar een e-mailadres met hetzelfde domeinnaam als die is geconfigureerd in de server. Dus van admin@domein.nl (op de mailserver) naar henkie@domein.nl (op een losse werkstation).

Als ik dat nu doe, en ik heb al meerdere dingen geprobeerd binnen Exchange, kan ik wel naar henkie@domein.nl sturen maar niet meer intern mailen.

Is dit uberhaubt mogelijk? En zoja, hoe :?

zoeken op google/got heeft me niets opgeleverd hierover

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als de postbus van henkie@domein.nl op je server staat zie ik het probleem niet, maar als ik het goed begrijp staat de postbus van henkie niet op jouw server, maar heeft hij wel dezelfde domeinnaam als de postbussen op je server.
Dat wordt dan erg lastig.

Het zelfde zou zijn dat ik ook een tweakers.net mail server ga draaien voor intern. Heel leuk allemaal, maar dan kan ik geen enkele geadresseerde bereiken van de got crew bijvoorbeeld. Omdat de server opdat moment dat domein als inbound ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, je begrijpt het goed, henkie@domein.nl is geconfigureerd op een werkstation welke niet is aangesloten op de Exchangeserver.

Dus als ik jou goed begrijpt is dit niet mogelijk :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:04:
...ik heb al meerdere dingen geprobeerd binnen Exchange...
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
- Bij de SMTPConnector als bridgehead het domein.nl gezet ipv *
- Relaying aan/uit
- SMTP virtual server aangepast en weer teruggezet
- Als ik de bridgehead .nl heb gezet kan ik wel naar buiten mailen naar hetzelfde .nl domein maar niet meer intern.

En nog veel meer vinkjes, sterretjes en rondjes aan en uit gezet. Maar het mag niet baten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet twee SMTP connectors hebben: eentje met address space * (ja, dat heet address space en niet bridgehead) en eentje met address space domain.nl. Op deze laatste zul je in het veld "foreward all messages to host: " het ip-adres of de fqdn van je werkstation in moeten vullen.
Verders moet je op je recipient policy voor domain.nl het vinkje "This Exchange organization is responsible for all e-mail to this domain" uitzetten.
Staat overigens ook allemaal keurig omschreven in Setting Up SMTP Domains for Inbound and Relay E-Mail in Exchange 2000 Server and Exchange Server 2003

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 17 augustus 2004 @ 15:15:
" het ip-adres of de fqdn van je werkstation in moeten vullen.
Van welk werkstation, van de ontvangende of de versturende?

Verder bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag _/-\o_

Verwijderd

van het ontvangende.

Verwijderd

Topicstarter
Mocht niet baten :/

Verwijderd

krijg je een ndr? wat zie je in de logs als je msexchangetransport logging op max zet?
Pagina: 1