Toon posts:

Problemen met tv kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een tv kaart van nvidia. Het installeren van deze kaart leek vlekkeloos te verlopen, maar mijn eerste poging tv te kijken via de Forceware Multimedia software leverde een sterk vertekend beeld op. De enige zender die iets deed was Veronica, maar deze toonde Nederland 3 sterk vervormd. Ik weet zeker dat het signaal sterk genoeg is. Ik heb in de software geen mogelijkheid gevonden tot tunen van de zenders. Heb alleen mn land op moeten geven. Iemand anders ervaring met deze kwestie of aanrader om eventuele andere software te gebruiken? Of ligt het probleem totaal ergens anders, bij de driver ofzo?

Alvast bedankt!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:49
Het lijkt me iets met de instellingen of videokaart. Weet je zeker dat je videokaart het aan kan? Kan je met die Forceware niet handmatig de frequenties invoeren want dat werkt zo ver ik gezien heb altijd het beste? De meeste software wordt namelijk niet gemaakt voor Nederland en onze kanalen vallen bijna allemaal niet precies op een kanaal maar er net boven. Hierdoor kan de automatische insteller van veel tv software niet alle kanalen vinden. Zelf gebruik ik een andere tv kaart (hauppage) met Showshifter, tot nu toe het beste tv programma wat ik gevonden heb (aanrader!). Bij mijn kaart kreeg ik ook trouwens een klein tooltje om verschillende weergaven te selecteren zoals overlay modus. Zodra ik dit selecteerde kreeg ik ook vervormd beeld, gebruik ik primair modus dan werkt het goed. Trouwens sinds ik Win XP gebruik werkt overlay modus ook weer goed. Maar probeer deze instellingen eens te vinden en te veranderen. Ben er bijna van overtuigd dat er niks mis is met de installatie van de kaart, er is gewoon ergens een foute instelling.

Okee, beetje warrig verhaal hierboven nu ik het zo na lees maar heb alles wat ik kon bedenken opgeschreven waar het probleem kan liggen. Succes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Helaas heb je daar blijkbaar over een en ander heengelezen, want deze topic voldoet niet echt aan de door GoT gestelde voorwaarden :o

- TV kaarten vallen onder Audio & Video, topics daarover horen niet in Overige Hardware gedumpt te worden
- wij hebben geen glazen bol. Zonder modelnaam/nummer van een kaart weten we niet waar je het over hebt
- als je het over drivers hebt, is het noodzakelijk om te weten welk OS je gebruikt en welke driverversies. Ook de versie Forceware Multimedia is niet geheel irrelevant...

Al met al ben ik bang dat we dus niet veel hiermee kunnen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.