Database....

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:23
Even een ZEER domme vraag (denk ik).. ik wil dus een hosting provider beginnen, en ik hoor vanalles over Databases.. op de servers dan he, WTF is een database? en wat moet je ermee.. weet dat daar dingen worden opgeslagen, maar daar houdt het mee op...

any help please?

Verwijderd

Meestal wordt voor internet MySQL gebruikt, je kunt er idd data in opslaan :)

Je kunt tables en records maken, en daar weer via SQL queries de juiste informatie uit halen..

http://www.phpfreakz.com/artikelen/read.php3?id=21

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

In database kan je relatief makkelijk enorm veel data in opslaan. En wanneer je een database hebt die ook nog relaties kan leggen, heb je (Duh :) ) een relationele database. Dan hangt de ene tabel af van de ander, zogenaamde 1-op-1 of 1-op-n relaties, of m-op-n relaties (die je dan weer in 2 1-op-n relaties van kan maken).

In de hosting-wereld, waarin jij je ook wilt gaan begeven, praat je meestal over MySQl of PostgreSQL. Wil je de bink uithangen, dan neem je Oracle of Sybase, maar deze pakketten zijn DUUUUR, terwijl MySQL en PostgeSQL Freeware zijn.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Weppel
Dat is dus heftige shit.. om het zo maar eens even te zeggen.. ik snap er echt helemaal niets van, maar wat moet IK als bedrijf zijnde met een MySQL database doen? M'n klanten in opslaan... name it please..

Andere vraag: wat doen JULLIE ermee...

Verwijderd

Andere vraag: wat doen JULLIE ermee...
Mijn site's draaien allemaal op PHP en MySQL, en ook tweakers.net & GoT draaien op een mySQL database.. hoe zou jij iets als GoT in elkaar willen knutselen zonder database?

De kracht van een database is dat het veel gegevens kan bevatten, snel is, en je er gemakkelijk specefieke data uit kunt halen. Met text files wordt dat al moeilijker (en traag).

• Weppel
Op woensdag 27 december 2000 14:13 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]
Mijn site's draaien allemaal op PHP en MySQL, en ook tweakers.net & GoT draaien op een mySQL database.. hoe zou jij iets als GoT in elkaar willen knutselen zonder database?

De kracht van een database is dat het veel gegevens kan bevatten, snel is, en je er gemakkelijk specefieke data uit kunt halen. Met text files wordt dat al moeilijker (en traag).
Maar ik wil niet zoiets als GoT willen hosten, gewone standaard homepages met wat plaatjes (voor beginnende bedrijven die licht vertegenwoordigt op internet willen zijn), snap je?
Dus dan heb ik niets aan MySQL of iets anders?

Verwijderd

Als er geen gebruikers zijn die mySQL willen gebruiken hoef je 't niet te installeren nee.. maar wees ook voorbereid op de toekomst, vroeg of laat komt er wel iemand met de vraag of je MySQL wilt installeren...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 09:13

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

En PHP natuurlijk, met alleen MySQL ben je er niet, je zal ook een scripting taal nodig hebben om de Db aan te spreken.
b.v. PHP, ASP, Perl

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Weppel
Het probleem is, ik snap dr echt helemaal niets van! Vandaar...

Verwijderd

Weppel: Ik wil dus een hosting provider beginnen, WTF is een database? en wat moet je ermee...

Misschien eerst wat meer leren voordat je dat plan gaat uitvoeren? Of met iemand samen werken die het technische gedeelte voor je kan doen.

Verwijderd

[nielsonline]: Meestal wordt voor internet MySQL gebruikt

|:(

• Weppel
Op woensdag 27 december 2000 14:42 schreef Arien het volgende:
Weppel: Ik wil dus een hosting provider beginnen, WTF is een database? en wat moet je ermee...

Misschien eerst wat meer leren voordat je dat plan gaat uitvoeren? Of met iemand samen werken die het technische gedeelte voor je kan doen.
zoiemand heb ik al hoor.. maar dan wil ik het nog steeds zelf weten, want ik moet aan m'n klanten kunnen uitleggen wat een MySQL database is, en wat hij er mee kan doen, toch?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30
Het makkelijkste voorbeeld vind ik altijd de 'winkel online'. Klant verkoopt bijvoorbeeld heel veel soorten electronische componenten en wil op internet zijn voorraad laten zien. Daartoe is de magazijn database gekoppeld aan de internetserverdatabase. Sitebezoekers kunnen dan van componenten opvragen hoe duur ze per hoeveel zijn en hoeveel er op dit moment nog in voorraad zijn. Met een paar items is een statische page nog wel te doen, maar met veel items is dat niet te doen. Je kan dan gewoon de keuzelijsten uit de database laten genereren (12 db entries? 12 selectiemogelijheden, 50.871 entries? 50.871 selectiemogelijheden zonder iets aan je pagina te veranderen ;) )
Pagina: 1