Toon posts:

McAfee Linuxshield, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[GoT Search down btw]

't Is volgens mij een vrij nieuw product en ik zit erover te denken het aan te schaffen. We werken hier met 7 clients (W2K) en 1 gateway (SuSE 8.2), maar ik snap niet hoe het werkt.

Het verkeer wat via de gateway loopt, wordt volgens mij gescand, maar houdt dat ook e-mail verkeer in?

Scant Linuxshield ook werkstations, of heb je daarvoor een lokale scan engine nodig?

Kan iemand mij verder helpen, of heeft iemand al ervaring met dit product?

McAfee product pagina
datasheet

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij houdt dit alleen virussen/malicous code tegen voor linux systemen en is het geen filtering van verkeer dat via de gateway loopt. Als ik jou was zou ik gaan voor een veilige router oplossing, cisco heeft een vrij goede de 837 of 836. Ongeveer 400-500 euro.

Verder heb je idd ook locale scan engines nodig, wil je ook malware/spyware eruit halen neem dan kaspersky. McAfee geeft zelf al aan dat ze het niet tegen mogen houden. http://www.nu.nl/news.jsp?n=379845&c=50

Verwijderd

Topicstarter
Cutter bedankt, ik neem Kaspersky ook even mee.

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02-2024
Het is een zgn on-access scanner, dwz dat de files die van en naar de HD gaan gescanned worden. Dit is met name handig voor fileserving enzo. maar voor jouw toepassing niet bruikbaar.
Overigens houdt LinuxShield niet alleen linux virussen e.d. tegen maar ook windows zooi, de engine maakt gewoon gebruik van de DAT signature files.