Toon posts:

[win XP] lokatie Windows Viewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet in een bepaald boekhoudkundig programma opgeven waar het programma voor het bekijken van TIFF-bestanden zich bevind. Ik werk standaard met Windows Viewer.

Ik kan alleen niet vinden waar het in Windows XP verstopt zit...

Misschien kan iemand mij hier helpen?

Mijn dank is groot!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
code:
1
rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1

Waar %1 de input is, bv: c:\test.bmp. Dit kun je vinden onder extra > maptopies > bestandstypen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Erg merkwaardig. Bij de filetypes hier op de uni staat daar Microsoft Photo Editor (die staat in Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PhotoEd), en toch opent ie em met de viewer. Zal wel komen omdat ik hier die filetypes niet mag wijzigen, je hebt niet zoveel rechten :+

[ Voor 20% gewijzigd door G33rt op 17-08-2004 10:51 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zo merkwaardig is dat niet:
actie Voorbeeld -> Windows viewer
actie Openen -> MS PhotoEditor

Standaard actie Explorer voor images: Voorbeeld :)

[ Voor 26% gewijzigd door roelio op 17-08-2004 10:55 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Niet iedereen zal zijn Windows in dezelfde mappen hebben staan, dus dit is wat universeler:
code:
1
rundll32.exe %windir%\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1

En om te printen/faxen ipv viewen:
code:
1
rundll32.exe %windir%\system32\shimgvw.dll,ImageView_PrintTo /pt "%1" "%2" "%3" "%4"

Waarbij %1 de filenaam is, %2 de printer, %3 de drivernaam en %4 de poortnaam is (laatste 2 zijn voor backward compatibility).

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, alvast bedankt _/-\o_

Echter... het programma werkt nog niet. Ik heb totaal geen kaas gegeten van codes e.d., maar als ik het rundll32.exe uit de System32 map als programma opgeef gebeurt er niets...

Ik heb het volgende opgegeven:

code:
1
C:\WINDOWS\SYSTEM32\RUNDLL32.EXE

Misschien weet iemand eventueel een standaard programma die je kan gebruiken om TIFF/JPEG bestanden te bekijken?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
Xnview is een hele goeie... eenvoudig en aanpasbaar

Verwijderd

het programma werkt nog niet.
rundll32.exe is dan ook niet het imageview programma, maar een programma waarmee je DLL's kan starten (in dit geval shimgvw.dll) Voer eens de totale string in of maak er een batch file van.
een standaard programma die je kan gebruiken om TIFF/JPEG bestanden te bekijken
Voor Windows vind ik ACDSee en IRFanView aanraders.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:40:
[...]
rundll32.exe is dan ook niet het imageview programma, maar een programma waarmee je DLL's kan starten (in dit geval shimgvw.dll) Voer eens de <a title="rundll32.exe %windir%\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1">totale string</a> in of maak er een batch file van.
string, batch :?

Ik heb nu dan deze regel ingevoerd als lokatie, maar dat pakt ie dus niet. Ik moet voor de lokatie beginnen met c:\

code:
1

Aangezien ik geen idee heb wat string (ja weet wel wat dat is, maar dat heeft weinig met pc-programma's te maken... ;)) en batch inhoud, zal je dat waarschijnlijk wel niet bedoelen..

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 09:08:
[...]

Ik heb nu dan deze regel ingevoerd als lokatie, maar dat pakt ie dus niet. Ik moet voor de lokatie beginnen met c:\

code:
1

Aangezien ik geen idee heb wat string (ja weet wel wat dat is, maar dat heeft weinig met pc-programma's te maken... ;)) en batch inhoud, zal je dat waarschijnlijk wel niet bedoelen..
combineer ze eens zodat je:
code:
1
C:\WINDOWS\SYSTEM32\RUNDLL32.EXE %windir%\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1

krijgt.

een schoner internet begint bij jezelf

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En probeer het ook eens zonder die %1.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat pakt ie niet.... :(

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

dan raad ik je aan een echt programma te gebruiken :)
www.irfanview.com

irfanview is gratis en heeft veel meer mogelijkheden dan die standaard windows zooi.

een schoner internet begint bij jezelf

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 17:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 09:08:
[...]

code:
1

:'(

Start -> Run (Uitvoeren) -> rundll32.exe %windir%\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen [filename] -> OK

En [filename] vervang je natuurlijk voor de bestandsnaam.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
kEUS schreef op 19 augustus 2004 @ 09:53:
dan raad ik je aan een echt programma te gebruiken :)
www.irfanview.com

irfanview is gratis en heeft veel meer mogelijkheden dan die standaard windows zooi.
Ik ga me maar op dit programma richten, aangezien ik al jullie advies opgevolgd heb en viewer nog niet opstart vanuit het programma.

Evengoed bedankt! _/-\o_
Pagina: 1