Toon posts:

Spontane crashes - reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb sinds een tijdje nogal gezeur met mn comp:

AMD Athlon XP 1900+
Soyo SY-K7V Dragon Plus (VIA chipset)
512 DDR SDRAM
Zalman s6000CU cpu koeler
Zalman ZM400A 400 watt voeding
1x Seagate SATA HD - PCI kaart voor nodig, mobo heeft geen SATA
1x Seagate HD
1x LG CD Brander
1x NEC DVD Brander
Windows XP Prof + SP1

Zoals je ziet heb ik nogal wat zooi erin gegooid om het geluid wat omlaag te krijgen (de originele fan was vliegtuig-idee). Nu had ik eerst een CLUB3D
Radeon 9800 pro 124 mb. Met deze kaart had ik gewoon spontane reboots, geen foutmelding niks, gewoon alsof iemand reset drukt. Dit gebeurde zo'n 3x per dag (vooral in windows zelf meen ik me te herinneren).
Later heb ik nog een Zalman ZM80C-HP vidkaart koeler met fan erop gezet. Na dit gedaan te hebben heb ik winXP opnieuw geinstalleerd (was weer eens nodig). Nu kreeg ik geen reboots maar bluescreens! "Windows has encountered a serious problem" check your memory or change video adapters. Memory gecheckt, geen problemen gevonden. Soms ging ook opeens de monitor in standby terwijl ik bezig was, alsof ie geen signaal meer kreeg. Toen bij het opstarten alle DOS-letters dubbel waren was het al helemaal duidelijk dat het de vidkaart was...
Goed, oude Asus Geforce 2 erin geprikt zodat ik tenminste kan werken met dat ding, alles gaat goed, totdat vanochtend... "Windows has encountered a serious problem" check your memory or change video adapters blue screen! :(

Iemand enig idee wat hier nu aan de hand kan zijn? Gare AGP-slot?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aandachtig door en post hier je bevindingen, dat had je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunnen vinden, waar je als rechtgeaarde Tweaker toch wel éérst in had moeten kijken eer je dit topic opende. Zie ook de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum, dat er toch echt niet voor de sier zit :)

Hint: begin eerst met je geheugen te testen, dit is de hoofdverdachte bij een BSOD.

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 17-08-2004 10:27 ]

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Geheugen ook al gecheckt met bijvoorbeeld memtest86? Resultaat?
Voeding krachtig genoeg?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan niet alles op voedingsproblemen gooien, volgens mij moet de Zalman voeding ruim voldoende power kunnen leveren ;)

Wat ik zelf niet zou doen is van een ATI videokaart naar een nvidia videokaart overstappen zonder een reinstall. Overigens welke chipsetdrivers gebruik je, installeer eens de laatste via 4-in-1 (dacht dat ze tegenwoordig Hyperion heten overigens) en kijk of dat wat uitmaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 17-08-2004 10:35 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

een G-Force 2 is toch pci :?

dan kan het toch niet aan je agp liggen

misschien ligt wel aan je videokaart een swap van een ati naar een nvidia, is nou ook niet echt handig

Bij je ati radeon 9800 lijkt het wel een hitte probleem, of een beschadiging.

[ Voor 60% gewijzigd door Koekje op 17-08-2004 10:41 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

bonzaibuddy schreef op 17 augustus 2004 @ 10:34:
een G-Force 2 is toch pci :?

dan kan het toch niet aan je agp liggen :D
Daar zit je toch niet helemaal goed :)

De GF2 bestaat zowel in AGP als PCI uitvoering, neem echter aan dat de TS een AGP versie heeft ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het heeft weinig zin om allerlei vragen te stellen die allemaal lang en breed in de troubleshooter staan die de topicstarter nog moet doornemen. Laten we maar de reactie van de TS afwachten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding lijkt me niet, de Zalman geeft 400w, voor 2 HD - 2 fan (CPU & vid) - radeon - Athlon XP (lijkt me genoeg?)

Heb dus al een Nvidia kaart erin gedaan, de oude Geforce 2 in AGP slot (asus v7700). Zonder reinstall. Nog steeds zelfde bluescreen (alleen lijkt het systeem over het algemeen nu wel stabieler...)

Nieuwste 4-in-1 zijn installed.

Heb die MS memtester gedraaid (zo'n bootdisk die in DOS omgeving testjes doet). Niets gevonden, ook niet bij "extended tests"

Bij de Radeon lijkt de kaart idd kapot te zijn, vooral toen opeens alles op het scherm dubbel en streperig werd weergegeven...

Maar waarom geeft de Geforce dan nog steeds blue screen?

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 20:21
Probeer eerst eens terug een clean install met de GF2.
Overigens laat je redelijk wat informatie achterwege:
- wat zit er precies qua geheugen in : welk type, hoeveel, hoeveel modules, enz...
- op welke FSB bol je dit?
- is ie OCd?
- en nog dingen die jij weet en wij niet

misschien is het wel een aardingsprobleem

greetz :)
Pagina: 1