Toon posts:

[XP] Cd-Roms en USB-sticks worden niet automatisch geopend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden opent XP mijn cd-roms en USB-sticks niet meer automatisch. Dat gebeurde daarvoor wel en op mijn werk opent windows diezelfde zaken wel. Ik had deze vraag al eerder gesteld en als antwoord een aantal search-threads gekregen, maar daar kon ik het antwoord niet vinden.

Nu werkt de search helemaal niet meer.

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 18:50
Download TweakUi voor XP, daar kan je het aanzetten ... ;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58
Kijk dit ook eens na:
Now, on to the registry fix! First you need to open your registry. To do this, you need to click Start | Run, type "regedit" (sans quotes), and then click OK. Now you need to navigate to the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Services \ CDRom. From here, double-click Autorun and make sure the value is set to "1" under Value Data. Next, you need to navigate to the following registry key: HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer. Here, you will need to double-click "NoDriveTypeAutoRun" and make sure the value was set to "91" under Value Data. All that is left now is to close the registry editor and then restart your computer. You should now be able to pop in a CD, and Windows XP should pop up the autoplay menu and attempt to autorun the CD. I hope this answers your questions.
http://www.uninets.net/~blaisdel/whistler2.htm
http://www.google.nl/sear...r=&ie=UTF-8&start=10&sa=N

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allebei de oplossingen geprobeerd en voor bij de cd-rom werkte het. Bedankt! Heb je ook nog een oplossing voor bij usb-sticks (zie tweede deel van mijn vraag)?

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Geen software gekregen bij je usb stick, dan misschien wel voor win98 en lager maar dan kan je het misschien daarmee proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel software gekregen, maar idd alleen voor 98. En waar ik die usbstick ook inplug, overal start die vanzelf op, behalve op mijn flitsende Dell.

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Kan het misschien ook zijn dat bij apparaat beheer je usb controller|'s gedisabled zijn?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Steek je USB stick in de PC. Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Tabblad "automatisch afspelen".

Verwijderd

Topicstarter
Mijn controllers staan niet uit bij apparaatbeheer.

Ik heb gekeken bij tabblad automatisch afspelen, maar daar kun je alleen instellen wat voor actie hij onderneemt nadat de usb stick automatisch is opgestart.

Er staat alleen niet bij of je automatisch opstarten aan of uit kan zetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kan standaard niet.
Autorun is disabled by default on removable drives

Openen van de disk (als venster) wel.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2004 17:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
BackSlash32 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:32:
Openen van de disk (als venster) wel.
En ik denk dat hij net dit bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op 17 augustus 2004 @ 17:35:
[...]

En ik denk dat hij net dit bedoelt.
Dat is inderdaad net wat zij bedoelt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:D

Anyways.. al geprobeerd om de standaard autorun keys eens terug te zetten?
MS heeft er zelfs een AutoPlayFix ding voor uitgebracht.

klikkerdieklik

[ Voor 69% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2004 20:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 17 augustus 2004 @ 20:01:
:D

Anyways.. al geprobeerd om de standaard autorun keys eens terug te zetten?
MS heeft er zelfs een AutoPlayFix ding voor uitgebracht.

klikkerdieklik
Thank you for AutoFix!!! _/-\o_
Pagina: 1