Wel/niet registreren met Gmail-account?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Naar aanleiding van [rml]PelicanPete in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml]
Waarom kun je hier op GOT geen nieuwe account registreren met een gmail adres???
wilde ik voor mijn reply [rml]vooghel in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml] even de meldingen reproduceren die je krijgt bij registeren met een adres van een gratis e-maildienst. Mijn Gmail-adres werd bij GoT inderdaad geweigerd, maar tot mijn verbazing merkte ik hiermee bij T.net gewoon kon registeren.
Waarom hebben beide onderdelen verschillende policies hiervoor? Zeker met de aanstaande merge lijkt het me beter om hier één lijn in te trekken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Waarschijnlijk omdat het 2 verschillende lijsten zijn met resctricted mail adressen

en bij de 1 gmail nog niet toegevoegd is

[ Voor 21% gewijzigd door Thrillseeka op 17-08-2004 10:03 ]

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

lordspacie zit 100% on the mark :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Maat gmail zoudaar wel vanaf kunnen. Je kan er niet een grote massa accounts mee maken en dan daarmee gaan spammen ;)

Daarentegen zal iedereen die ene gmail account heeft ook wel een normaal adres hebben (gmail is niet echt iets wat je als beginnende gebruiker snel krijgt ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 10:17:
lordspacie zit 100% on the mark :)
Maar dan blijft voor mij de vraag waarom dat niet (beter) centraal geregeld wordt. Of is dat iets wat bewust wordt uitgesteld tot de merge?
Kees schreef op 17 augustus 2004 @ 10:21:
Maat gmail zoudaar wel vanaf kunnen. Je kan er niet een grote massa accounts mee maken en dan daarmee gaan spammen ;)

Daarentegen zal iedereen die ene gmail account heeft ook wel een normaal adres hebben (gmail is niet echt iets wat je als beginnende gebruiker snel krijgt ;))
Dat ben ik met je eens, alhoewel je hiermee tegen de letter van de regels ingaat (dat een gratis account niet gebruikt kan worden).
Het ging mij er echter niet zozeer om of Gmail wel of niet mag, maar meer waarom de policies (i.c. de lijsten met restricted e-maildomeinen) niet gelijk zijn. Als ik me op T.net registreer met een voor GoT verboden e-mailadres, ben ik na de merge geregistreerd op GoT met een mailadres waarmee dat niet kan. Al zal het wel nauwelijks voorkomen (if at all)...

[ Voor 79% gewijzigd door vooghel op 17-08-2004 10:40 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Kees schreef op 17 augustus 2004 @ 10:21:

Nog niet, maar later wel...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

vooghel schreef op 17 augustus 2004 @ 10:25:
[...]

Maar dan blijft voor mij de vraag waarom dat niet (beter) centraal geregeld wordt. Of is dat iets wat bewust wordt uitgesteld tot de merge?

[...]
Dat ben ik met je eens, alhoewel je hiermee tegen de letter van de regels ingaat (dat een gratis account niet gebruikt kan worden).
Het ging mij er echter niet zozeer om of Gmail wel of niet mag, maar meer waarom de policies (i.c. de lijsten met restricted e-maildomeinen) niet gelijk zijn. Als ik me op T.net registreer met een voor GoT verboden e-mailadres, ben ik na de merge geregistreerd op GoT met een mailadres waarmee dat niet kan. Al zal het wel nauwelijks voorkomen (if at all)...
uit ervaring weet ik dat het niet boeit zo ben ik ooit eens met een Account volgens mij die van Suus ooit geregistreert met een @thunderdome.zzn.com account en dat account werkt nog steeds.

Dus het maakt geen donder uit als je al gerigstreert bent. Bovendien kan je nadat je geregt heb gelijk weer je mail adres veranderen in die van een hotmail account.

Overigens ik denk dat het blokkeren van gratis email adressen niet zo specefiek is gedaan tegen de beginnende computeraar maar meer om een hogere drempel te maken voor het aanmaken van cloon accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

lordspacie schreef op 17 augustus 2004 @ 10:49:
[...]

Dus het maakt geen donder uit als je al gerigstreert word. Bovendien kan je nadat je geregt heb gelijk weer je mail adres veranderen in die van een hotmail account.

Overigens ik denk dat het blokkeren van gratis email adressen niet zo specefiek is gedaan tegen de beginnende computeraar maar meer om een hogere drempel te maken voor het aanmaken van cloon accounts.
Wederom 100% on the mark :)

* curry684 hoeft vandaag weinig te doen... zin in een rood kruisje in je titel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 10:50:
[...]

Wederom 100% on the mark :)

* curry684 hoeft vandaag weinig te doen... zin in een rood kruisje in je titel? ;)
hahaha is goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Ik denk dat ook na de merge er geen centrale lijst zal komen voor zowel het forum als de frontpage. React is een appart stuk software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

We Are Borg schreef op 17 augustus 2004 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat ook na de merge er geen centrale lijst zal komen voor zowel het forum als de frontpage. React is een appart stuk software :)
Daarnaast zitten er op het forum ook meestal gewoon andere mensen te zieken dan op de FP :)

Een forumban is ook niet per definitie een frontpageban of vice versa, tenzij je een IP-ban weet in te koppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 11:19:
[...]
Een forumban is ook niet per definitie een frontpageban of vice versa, tenzij je een IP-ban weet in te koppen ;)
Lichtelijk off-topic, maar worden die ooit gegeven?
Bij m'n ban had m'n account wel een IP-ban (user::check-ipban::banned_forever), maar als ik uitlogde kon ik nog gewoon op GoT browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Bij m'n ban had m'n account wel een IP-ban (user::check-ipban::banned_forever), maar als ik uitlogde kon ik nog gewoon op GoT browsen.
Dat was geen ip-ban, hoewel de interne foutmelding anders doet vermoeden. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Die foutmelding klopt niet, dat is een account ban. Een IP-ban wordt nog wel 'regelmatig' gegeven en zit in de loadbalancers, oftewel dan krijg je letterlijk ping timeouts op *.tweakers.net wat je ook doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Dat was geen ip-ban, hoewel de interne foutmelding anders doet vermoeden. :)
curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Die foutmelding klopt niet, dat is een account ban. Een IP-ban wordt nog wel 'regelmatig' gegeven en zit in de loadbalancers, oftewel dan krijg je letterlijk ping timeouts op *.tweakers.net wat je ook doet :)
Duidelijk :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

maar als je in 'n dosbox ip renew inramt dan verkrijg je een nieuw ip; en dan zou je dus die regel al simpel omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Silent Thunder schreef op 17 augustus 2004 @ 17:37:
[...]

maar als je in 'n dosbox ip renew inramt dan verkrijg je een nieuw ip; en dan zou je dus die regel al simpel omzeilen?
we pakken natuurlijk wel je externe ip, niet je ip van je lokale netwerkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Knappe jongen als jij tegenwoordig zo simpel nog met een nieuw IP aan inet komt :)

Vrijwel alle ADSL- en kabelboeren hebben vaste IP's of leases van boven de 2 weken, en zelfs op een dialin staat een redelijke lease tegenwoordig. IP-ban kom je echt niet zomaar omheen, en zelfs als het je lukt hebben we heel snel een mailtje aan abuse@isp.tld getypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[...]

Denk je niet dat je account ook gebanned is ;)
Daarnaast, lijkt het me duidelijk dat je op zo'n moment niet gewenst bent, en dat het echt wel opvalt als er een nieuw account gemaakt wordt.

offtopic:
dosbox? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
okeej :)
zoiets, ik zei maar wat :P

[ Voor 91% gewijzigd door Silent Thunder op 17-08-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:41:
[...]

Knappe jongen als jij tegenwoordig zo simpel nog met een nieuw IP aan inet komt :)

Vrijwel alle ADSL- en kabelboeren hebben vaste IP's of leases van boven de 2 weken, en zelfs op een dialin staat een redelijke lease tegenwoordig. IP-ban kom je echt niet zomaar omheen, en zelfs als het je lukt hebben we heel snel een mailtje aan abuse@isp.tld getypt :)
nee maar daar hebben we (anonieme) proxies voor :)

goede jongen als je die allemaal blokkeert :)

maar goed volgens mij is het niet de bedoeling dat hier uit gelegt word hoe je een sanctie kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

lordspacie schreef op 17 augustus 2004 @ 17:57:
[...]

nee maar daar hebben we (anonieme) proxies voor :)

goede jongen als je die allemaal blokkeert :)
Over het algemeen zijn er weinig mensen zielig genoeg om hun hele configuratie overhoop te gooien puur om op GoT verder te kunnen posten, en de populairste anonieme proxies staan zelf al op IP-ban. En ISP-proxies resulteren in het abuse-verhaaltje :)
maar goed volgens mij is het niet de bedoeling dat hier uit gelegt word hoe je een sanctie kan omzeilen.
Agreed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 18:02:
[...]

Over het algemeen zijn er weinig mensen zielig genoeg om hun hele configuratie overhoop te gooien puur om op GoT verder te kunnen posten, en de populairste anonieme proxies staan zelf al op IP-ban. En ISP-proxies resulteren in het abuse-verhaaltje :)

[...]

Agreed ;)
gelukkig zijn er wat sites (zal geen namen noemen) die complete lijsten posten elke dag en die ze testen. En hoeveel werk is het nu om een proxy server in ie in te vullen :P mits je een simpel netwerk heb kan dat gewoon hoor :P weet ik uit ervaring :P

en nee niet voor got gebruikt :P

maar goed ik ga me mond maar houden voor ik teveel vertel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
je hebt net al genoeg verteld :P
curry684 schreef op 17 augustus 2004 @ 18:02:
[...]

Over het algemeen zijn er weinig mensen zielig genoeg om hun hele configuratie overhoop te gooien puur om op GoT verder te kunnen posten
ik denk toch als je zielig genoeg bent om een ipban te krijgen (though ik niet precies weet hoe erg je je dan moet gedragen) zul je ook wel zielig genoeg zijn om je network config te editten om toch verder te kunnen browsen :)

mja, gaat nu wel erg offtopic ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Silent Thunder op 17-08-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lordspacie schreef op 17 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

gelukkig zijn er wat sites (zal geen namen noemen) die complete lijsten posten elke dag en die ze testen. En hoeveel werk is het nu om een proxy server in ie in te vullen :P mits je een simpel netwerk heb kan dat gewoon hoor :P weet ik uit ervaring :P

en nee niet voor got gebruikt :P

maar goed ik ga me mond maar houden voor ik teveel vertel :P
...die lijsten, waarvan de meeste plat liggen of ultratraag zijn. Stel dat je alsnog op GoT komt zijn er twee mogelijkheden: Je loopt te etteren waardoor je binnen 10 minuten weer een ban te pakken hebt, of je gedraagt je onopvallen waardoor de ban (langer) uitblijft. In dit geval heeft ook niemand last van je aanwezigheid waardoor het niemand zal boeien. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je bij xs4all zit kun je net zo vaak aliasen en mailboxen aanmaken als je wilt. Dus als je echt wilt zieken is het zo geregeld, black list of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

svdmeer schreef op 18 augustus 2004 @ 00:51:
Als je bij xs4all zit kun je net zo vaak aliasen en mailboxen aanmaken als je wilt. Dus als je echt wilt zieken is het zo geregeld, black list of niet.
Voor zover ik weet heeft dat weinig nut tegen een IP-ban :) Verder reageert XS4all afaik erg goed op abuse mails :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelf urday.com en werkt prima (ook gratis).
Oftewel die mogen jullie blokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
done :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

ralpje

Deugpopje

Dus feekless kan nu GoT niet meer op :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ralpje schreef op 18 augustus 2004 @ 16:48:
Jawel, maar registreren met urday.com kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ralpje schreef op 18 augustus 2004 @ 16:48:
Volgens mij geldt die blokkade alleen tijdens het aanmaken van een account ;)

edit:
He Harm :w

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 18-08-2004 16:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heej, die gmail heeft mij bloed, zweet en tranen gekost ja ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er inderdaad mee eens dat het duidelijker moet komen te staan dat je geen Gmail mag gebruiken.

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen nog maar Gmail voor mijn Email en aangezien ik het nergens las dat ik er niet mee mocht registreren stond ik raar te kijken toen ik de melding kreeg.
Daarna dus maar geprobeerd met mn oude hotmail(werkt natuurlijk ook niet).

Uiteindelijk maar met mijn Chello account aangemeld en ziehier ik ben geregistreerd en ingelogd.

Wereldforum, alleen vond ik dat het duidelijker moet staan welke mail je kan gebruiken en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De lijst is meer dan 50.000 stuks lang, wil je ze allemaal zien bij die melding ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een melding dat alleen (betaal-)emailadressen van ISP's worden geaccepteerd dekt de lading wel redelijk, lijkt me? :) Of iig dat je "bij voorkeur" zo'n adres moet invullen.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 17-05-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de lijst hoeft niet helemaal gepost te worden. alhoewel een link naar een textbestand waar alles in staat niet moeilijk te realiseren is volgens mij.
Maar zoals al gezegd gewoon een stukje over dat alleen betaalde email-accounts gebruikt mogen worden moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:50:
ja de lijst hoeft niet helemaal gepost te worden. alhoewel een link naar een textbestand waar alles in staat niet moeilijk te realiseren is volgens mij.
Maar zoals al gezegd gewoon een stukje over dat alleen betaalde email-accounts gebruikt mogen worden moet genoeg zijn.
Ik dacht dat er ook zoiets stond, ff testen :)

code:
1
2
Het domein gmail.com is geblokkeerd voor registratie.
(interne identificatie: user::new_user::email_domain_banned)

Hmm, die zou i.d.d. wel eens uitgebreidt kunnen worden
* moto-moi sleurt crisp naar dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:55:
[...]

Ik dacht dat er ook zoiets stond, ff testen :)

code:
1
2
Het domein gmail.com is geblokkeerd voor registratie.
(interne identificatie: user::new_user::email_domain_banned)

Hmm, die zou i.d.d. wel eens uitgebreidt kunnen worden
* moto-moi sleurt crisp naar dit topic
Klopt helemaal dat hij aangeeft dat ik niet met Gmail kan registreren.

maar een bericht zoals : "Uw emailadres kan niet worden gebruikt, GOT accepteert geen gratis email-accounts(hotmail,Gmail) probeer een ander Email-adres".

Dan weet je meteen waar je aan toe bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ben ik het helemaal mee eens, we moeten het nog wel eens regelmatig uitleggen op 'de helpdesk'. Ik graaf wel even wat uit m'n Sent Items ;)
Alle gratis mailproviders worden bewust geweerd om misbruik te voorkomen. Je kunt met ieder 'normaal' mailadres van internetprovider, school of werk wel registreren, en desgewenst daarna direct je mailadres veranderen: de blokkering geldt enkel voor registratie. Mocht dit geen uitkomst bieden, mail even met gathering(apehaak)tweakerspuntnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

curry684 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:25:
Ben ik het helemaal mee eens, we moeten het nog wel eens regelmatig uitleggen op 'de helpdesk'. Ik graaf wel even wat uit m'n Sent Items ;)
[...]
Sorry dat ik opmerking maak:

Ook bij sommige betaalde providers kan je gratis mail accounts afsluiten, zie provider X. Kan je zo een gratis mail account afsluiten. Alleen bij die gratis mail accounts kan je je mail pas versturen als je gebruikt maakt van hun inbel servers.

Voorbeeld is mijn registratie mailadres (alleen zichtbaar voor moderatoren). Toen 1 2 3 afgesloten omdat de chello mail niet betrouwbaar was, naderhand is dat omgezet in betaald om te kunnen ophalen middels het chello netwerk.

Afsluiten van gratis email qadres bij betaalde provider X is geen probleem. En die ISP staat gewoon op de whitelist van Tweakers :?b

[ Voor 28% gewijzigd door aReaRe op 18-05-2005 00:28 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Riemer schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:06:
Ook bij sommige betaalde providers kan je gratis mail accounts afsluiten, zie provider X. Kan je zo een gratis mail account afsluiten. Alleen bij die gratis mail accounts kan je je mail pas versturen als je gebruikt maakt van hun inbel servers.
Daar wordt heus wel rekening mee gehouden hoor ;)
Voorbeeld is mijn registratie mailadres (alleen zichtbaar voor moderatoren). Toen 1 2 3 afgesloten omdat de chello mail niet betrouwbaar was, naderhand is dat omgezet in betaald om te kunnen ophalen middels het chello netwerk.
Die staat niet op de lijst, maak je dus maar geen zorgen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:50:
..zodat een abuser makkelijk kan zoeken naar eentje die nog niet op de lijst staat? Nah, dat lijkt me niet zo'n goed idee ;)

Maar de melding zou idd wat duidelijker kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Misschien slim als tweakers iets met sms registratie gaat doen, veel grote community sites doen dit, en je bent in 1 keer van het gezeur van kloontjes/spamusers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er geen ervaring mee maar zie daar toch wat nadelen aan: je moet dan een mobiele telefoon, het zal elkaar niet veel ontlopen maar toch denk ik dat er meer tweakers een niet-geblokkeerd e-mailadres hebben dan een telefoon. Daarnaast (niet onbelangrijk :P ) kost het geld, zeker als je ook SMS stuurt naar onze Belgische vrienden en de mensen die in andere landen wonen. Daarnaast is het IMHO nogal een inbreuk op de privacy: ik geef veel liever mijn e-mailadres dan mijn telefoonnummer en mijn e-mailadres.

Maar SMS zou inderdaad wel eens nogal kunnen helpen tegen kloons :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
raptorix schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:08:
Misschien slim als tweakers iets met sms registratie gaat doen, veel grote community sites doen dit, en je bent in 1 keer van het gezeur van kloontjes/spamusers af.
alleen het brengt weer kosten met zich mee, bovendien verplicht je dan weer mensen tot dingen.

zoveel last heeft got niet van misbruik dat er tot zulke drastische maatregelen over gegaan moet worden volgens mij

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Mjah je zou het als alternatief kunnen aanbieden als je een geblokt domein hebt, dus als 2e mogelijkheid zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd werd zijn de kosten relatief hoog en is het voordeel gering. Daar komt bij dat een prepaid IM kaart tegenwoordig geen drol meer kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:36:
Zoals gezegd werd zijn de kosten relatief hoog en is het voordeel gering. Daar komt bij dat een prepaid IM kaart tegenwoordig geen drol meer kost...
80 cent p.o.b. zal lamers wel afschrikken dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:18:
Genoeg 'gewone' users ook, ik ga me i.i.g. niet reggen op een site die zoiets doms als registratieprocedure heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:18:
Ja, en serieuze gebruikers ook. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

raptorix schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:08:
Lijkt me niet zo handig want dan sluit je buitenlanders vaak uit, aangezien de shortcodes meestal maar landelijk werken of anders heel duur worden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
moto-moi schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:40:
[...]

Genoeg 'gewone' users ook, ik ga me i.i.g. niet reggen op een site die zoiets doms als registratieprocedure heeft.
Op gay.nl doet men dit ook, en dat is toch echt 1 van de grootste communitie portals van nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Via SMS registreren? Ik vind dat echt een belachelijk idee. Dit jaagt mensen op kosten, en zal daardoor mensen afschriken (zowel 'goede' als 'slechte'.) Tevens sluit je mensen buiten die geen mobiele telefoon hebben (waaronder ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

raptorix schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:03:
Op gay.nl doet men dit ook, en dat is toch echt 1 van de grootste communitie portals van nederland.
Zo te zien hebben ze ruim 21000 gebruikers, ik denk dat er een aantal sites een stuk groter, GoT, fok!, het c't forum.. ;)

Ik denk dat gay.nl een stuk groter geweest zou zijn als ze een andere manier van registreren zouden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
raptorix schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:03:
[...]

En omdat de VS een oorlog in Irak begint moeten wij ..... maar aanvallen?

M.a.w., wat anderen doen hoeft niet per definitie goed te zijn en hoeft dus ook niet zomaar overgenomen te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 30-05-2005 20:59 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
moto-moi schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:51:
[...]

Zo te zien hebben ze ruim 21000 gebruikers, ik denk dat er een aantal sites een stuk groter, GoT, fok!, het c't forum.. ;)

Ik denk dat gay.nl een stuk groter geweest zou zijn als ze een andere manier van registreren zouden gebruiken.
Misschien wel, maar voor deze community is het erg belangrijk dat er niet te veel "fakers" tussen zitten ;) Vandaar dat sms registratie daar ook een andere belangrijke functie had ;)
Pagina: 1