Hoi ik heb een windows 2003 server, gewoon op een pc staan nu wil ik de installatie overzetten op een server, kan ik nu de diskcontroller wijzigen zodat hij dus kan opstarten.
Geef eens wat meer info in je startpost, welke raidcontroller etc..
Je kunt het proberen door gewoon je disk over te zetten, dan te booten naar de recovery console en van daaruit wat drivers terug te zetten. Maar daarvoor moet je wel eerst iets meer info geven.
Je kunt het proberen door gewoon je disk over te zetten, dan te booten naar de recovery console en van daaruit wat drivers terug te zetten. Maar daarvoor moet je wel eerst iets meer info geven.
Vertel eerst nog even wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat je al gedaan hebt (bv. al een backup gemaakt?)
Verder zal je als je gezocht hebt er een Microsoft artikel over tegen komen die deze methode 'unsupported' noemt, is er een bepaalde reden waarom je niet wil reinstalleren?
Verder zal je als je gezocht hebt er een Microsoft artikel over tegen komen die deze methode 'unsupported' noemt, is er een bepaalde reden waarom je niet wil reinstalleren?
Ik heb een normale ide controller, en wil hem gaan gebruiken met een dell raid controller, tis namelijk nogal al veel werk om alles over te zetten gebruikers netwerk programma en exchange server.
Makkelijkste lijkt me nog gewoon alles over zetten, heb het programmatje sysprep gedownload en de aanwijzigingen van microsoft gevolgt maar hij zegt nog steeds inacceble boot device.
Makkelijkste lijkt me nog gewoon alles over zetten, heb het programmatje sysprep gedownload en de aanwijzigingen van microsoft gevolgt maar hij zegt nog steeds inacceble boot device.
Installeer de schijf nog eens in de werkende PC en installeer dan eens de drivers voor je raid controller?
Ga je overigens van IDE naar SCSI ?
Ga je overigens van IDE naar SCSI ?
Dan verandert ook nog je boot.ini (zoek maar even op) en begin ik toch wel twijfels te krijgen ofdat het je uberhaupt gaat lukken
Haha altijd positief blijven
ik zal het eens opzoeken, heb ook even naar dell gebeld hebben niet voor niks die enterprise support dacht ik zo.
Ik laat je horen als het gelukt is.
Ik laat je horen als het gelukt is.
ga je een ghostimage terug zetten of backup anders zie ik namelijk geen mogelijkheid hoe je data van een IDE schijf op een scsi RAID controller wil krijgen..
Denk dat je het beste een goede backup kunt maken en daarna de boel terug zetten. Trouwens grote kans dat het hardstikke mis gaat. Beter is een 2e tijdelijke DC op te bouwen hier alles naar toe moven dan de nieuwe machine met raid controller opbouwen. Is nog cleaner ook dan gaat hobyen met backups van 1 naar andere configuratie.
Denk dat je het beste een goede backup kunt maken en daarna de boel terug zetten. Trouwens grote kans dat het hardstikke mis gaat. Beter is een 2e tijdelijke DC op te bouwen hier alles naar toe moven dan de nieuwe machine met raid controller opbouwen. Is nog cleaner ook dan gaat hobyen met backups van 1 naar andere configuratie.
Verwijderd
Ik denk inderdaad ook niet dat dit goed gaat komen....
Waarom niet opnieuw opbouwen? Dit is zoiezo beter dan kloten met drivers en controllers....
hoe meer gegooi met drivers hoe meer problemen in de toekomst..
Waarom niet opnieuw opbouwen? Dit is zoiezo beter dan kloten met drivers en controllers....
hoe meer gegooi met drivers hoe meer problemen in de toekomst..
Pagina: 1