Toon posts:

Problemen met arctic ati silencer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een beetje de topics van de laaste twee weken zitten doorspitten, en het is me opgevallen dat een aantal mensen problemen met hun videokaart kregen na het plaatsen van een arctic silencer. artifacts en stepen door het beeld.

ik zelf heb verleden week een sapphire radeon 8900 pro gesloopt na het plaatsen van zo'n koeler. Ik heb al tientallen malen coolers geplaatst en nooit problemen gehad!!,
maar gelukkig kon ik gebruik maken van de garantie.

Ik heb nu een nieuwe kaart maar ik heb de standaard cooler er maar op laten zitten, ik wil eerst weten waar het aan kan liggen?

by the way het is een ati silencer nr.1

groeten

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
er is een tabel waarop staat welke versie van de VGA-silencer op welke videokaart past. En volgens mij past alleen revisie 3 op een 9800 Pro, anders maakt de koeler geen contact met de core waardoor je kaart zwaar oververhit raakt.

EDIT:
Mmm, volgens deze PDF zou het wel moeten werken...

[ Voor 49% gewijzigd door OnTracK op 17-08-2004 09:55 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 09:44:
Hallo,

Ik heb een beetje de topics van de laaste twee weken zitten doorspitten, en het is me opgevallen dat een aantal mensen problemen met hun videokaart kregen na het plaatsen van een arctic silencer. artifacts en stepen door het beeld.

ik zelf heb verleden week een sapphire radeon 8900 pro gesloopt na het plaatsen van zo'n koeler. Ik heb al tientallen malen coolers geplaatst en nooit problemen gehad!!,
maar gelukkig kon ik gebruik maken van de garantie.

Ik heb nu een nieuwe kaart maar ik heb de standaard cooler er maar op laten zitten, ik wil eerst weten waar het aan kan liggen?

by the way het is een ati silencer nr.1

groeten
Ik heb rev.3 op mijn Club3D 9800 Pro zitten en nergens problemen mee gehad. Heb tevens dezelfde rev. op een Sapphire 9800 Pro gezet en dit werkte ook prima.
Volg de instructies zoals die aangegeven worden. Dan kan er naar mijn weten weinig fout gaan.
De resulaten zijn bij mij met 12% gestegen!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe VGA-koelers van Arctic Cooling voor de ATI Radeon (ATI Silencer) en NVidia VGA-kaarten (NV Silencer) bieden zeer effectieve koeling bij een laag geluidsniveau. De ATI Silencer 1 is geschikt voor de volgende ATI kaarten:
# 9500 (SE / Pro)

# 9600 (SE / Pro / XT

# 9700 (SE / Pro)

# 9800 (Pro)

Verwijderd

OnTracK schreef op 17 augustus 2004 @ 09:48:
er is een tabel waarop staat welke versie van de VGA-silencer op welke videokaart past. En volgens mij past alleen revisie 3 op een 9800 Pro, anders maakt de koeler geen contact met de core waardoor je kaart zwaar oververhit raakt
niet waar, ik heb een Club3D 9800pro R350 128mb. gekoeld door arctic vga cooler rev.1 En ik heb er nog steeds geen problemen mee gehad. :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55

mvds

Totally awesome!

Ik gok dat dan veel mensen (iig die mensen die problemen kregen) niet hebben gecontroleerd of de core wel contakt maakte met de koeler. Je moet dus eerst de koelprut op de core doen, dan de koeler erop, en dan weer eraf om te kijken of de pasta over de koeler verspreid zit en een vierkantje gemaakt heeft ter grootte van de core. Is dat niet zo, dan maakt de koeler dus onvoldoende contakt!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, rev 1 is gewoon de juiste.

Ik heb ook gelezen dat sommige mensen de shim bij de core eraf slopen.

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 09:59:
Ik gok dat dan veel mensen (iig die mensen die problemen kregen) niet hebben gecontroleerd of de core wel contakt maakte met de koeler. Je moet dus eerst de koelprut op de core doen, dan de koeler erop, en dan weer eraf om te kijken of de pasta over de koeler verspreid zit en een vierkantje gemaakt heeft ter grootte van de core. Is dat niet zo, dan maakt de koeler dus onvoldoende contakt!
heb ik dus gedaan, en vervolgens nauwkeurig vastgedraaid. wat me wel opviel was dat de tapeindjes van het koelblok een beetje aan de korte kant waren. de moertjes gingen er maar een paar gangen op.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 10:11:
[...]

heb ik dus gedaan, en vervolgens nauwkeurig vastgedraaid. wat me wel opviel was dat de tapeindjes van het koelblok een beetje aan de korte kant waren. de moertjes gingen er maar een paar gangen op.
Dat zag ik idd ook ja. In de handleiding stond (ja, ik lees die dingen) dat je ze moest aandraaien totdat de rubbertjes een klein stukje ingedrukt werden, ik heb ze maar gewoon volledig aangedraaid voor de zekerheid. Je zal anders net zien dat ze een voor een lostrillen en dat dan ineens de koeler eraf ligt.

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 10:23:
[...]

Dat zag ik idd ook ja. In de handleiding stond (ja, ik lees die dingen) dat je ze moest aandraaien totdat de rubbertjes een klein stukje ingedrukt werden, ik heb ze maar gewoon volledig aangedraaid voor de zekerheid. Je zal anders net zien dat ze een voor een lostrillen en dat dan ineens de koeler eraf ligt.
mmm, listig, dalijk trek je de core in tweeen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 10:27:
[...]

mmm, listig, dalijk trek je de core in tweeen
Lijkt me sterk :) Ten eerste zit er altijd nog een heatspreader op de core, en ten tweede.... kijk eens hoe strak de koeler op een CPU zit, en die breekt ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op 17 augustus 2004 @ 10:35:
[...]

Lijkt me sterk :) Ten eerste zit er altijd nog een heatspreader op de core, en ten tweede.... kijk eens hoe strak de koeler op een CPU zit, en die breekt ook niet...
je hebt gelijk ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Specificeren ze wel eens de maximale druk die je op de core mag uitoefenen?

Verwijderd

Topicstarter
Kwee niet, goed contact maken met de core is belangrijkste lijkt me, op alle punten even veel druk uitoefenen.

te veel druk lijkt me ok niet goed

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 10:53:
Kwee niet, goed contact maken met de core is belangrijkste lijkt me, op alle punten even veel druk uitoefenen.

te veel druk lijkt me ok niet goed
Zolang jij niet met je gewicht gaat werken om iets erop te drukken is er weinig kans om iets kapot te maken (dus als iets niet past, ga dan niet je gewicht in de strijd gooien :D)

edit:
ATi Silencer 1 is geschikt voor de 9500, 9700 en 9800 series (behalve XT)
Artic Silencer (rev 1 t/m 3) passen allemaal op de R9800 (daarvoor was ie dus speciaal gemaakt)

[ Voor 18% gewijzigd door Swandertj op 17-08-2004 12:28 ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Pagina: 1