[LVM] Physical Volume moven naar andere Volume Group

Pagina: 1
Acties:

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
Vanwege ruimtegebrek op een disk in de eerste volume group, wil ik 1 physical volume moven naar een andere volume group zonder een backup te maken op tape.

Configuratie is als volgt:

vg00: 2 root disks in RAID1 (Software raid)
vg01: 4 disks zonder raid

De bedoeling is: /dev/vg00/lvol1 -> /dev/vg01/lvol1

Wat is de beste/snelste manier om dit op te lossen?

System specs | X

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Volgens mij kan dit niet met de lvm-tools ... slimste waar ik nu mee kan komen is gewoon de 2e vg aanmaken, beide mounten en een cp -a /mnt/vg_old/* /mnt/vg_new doen :P

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik kon er helaas ook weinig over vinden in de documentatie dus vandaar mijn post. Ik denk dat ik maar ga kopieëren. 't zal wel even duren want het is een logical volume van 25 GB. :'(

System specs | X

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De data moet fysiek van disk verhuizen, dus iets veel snellers als een copy zal er denk ik niet zijn. Misschien kan je nog iets met 'dd' als src en dst partitie precies even groot zijn.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Je kunt met de LVM tools wel dingen onderling verhuizen als ze in dezelfde set zitten, maar als dat over 25 GB gaat zal dat ook wel even duren. De files moeten gewoon van de ene schijf naar de andere en dat duurt wel even. In jouw geval denk ik dat je best gewoon alles op de normale manier kopieert.

Ik weet niet of je dit wilt, maar misschien kun je best gewoon 1 grote set maken van al je harde schijven, dat kan probleemloos met LVM en dan kun je ook zonder problemen dingen onder elkaar verschuiven, schijven toevoegen en verwijderen zonder in partities te moeten klooien.

Eén ding zou ik niet doen: je linux booten vanaf LVM. Maak gewoon een kleine partitie van een paar honderd meg aan en gooi daar je distro op, anders ben je echt om problemen aan het vragen.