Toon posts:

Ati 9600 pro / Samsung Syncmaster 193T refresh rate probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik last van wat ik denk een een refresh rate probleem te zijn. Mijn scherm gaat op bepaalde momenten helemaal op zwart en restored na een a twee seconde weer. De gebeurt zowel in games als in Windows zelf. Het lijkt erop dat het de laatste tijd steeds erger wordt, bijv. bij het klikken op de start button of het gebruiken van een pulldown menu in een willekeurig programma.

Ik heb programma's zoals radeonator en refreshforce en het vastzetten van refresh rate in dxdiag al geprobeerd maar tevergeefs. Het lijkt er zelfs op dat na het gebruik van deze programma's het juist erger is geworden.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is en wat de oplossing kan zijn?

DirectX Verion: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)
Card Name: RADEON 9600 SERIES
Monitor: SyncMaster 193T/197T/191Tplus,SyncMaster Magic CX900T
Driver Version: 6.14.0010.6458 (English)

Verwijderd

Volgens mij heb ik last van hetzelfde probleem.
Heb je je monitor via de VGA of DVI aangesloten. Ik heb het probleem namelijk alleen maar als ik de 193T via de DVI aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn monitor via DVI aangesloten, nog nooit via de andere aansluiting geprobeerd, maar daar heb ik een crt aan hangen als 2e beeldscherm en die heeft dat probleem helemaal niet, dus het moet iets met de 193T zijn. Ik heb wel gemerkt dat als ik de refresh rate op 60Hz zet hij niet meer hapert op pulldown menu's en bij het klikken op de startbutton, maar in games valt het beeld nog wel af en toe weg.

Verwijderd

Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem...

http://groups.google.com/...posting.google.com&rnum=3

Wel in het duits maar met oplossing. Ik zelf weet niet of het werkt want het probleem treedt bij mij maar ongeveer 1x per week op en ik kan het niet reproduceren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm nou die oplossingen die ze daar opdragen werken geen van allen, sommige oplossingen verergeren het probleem alleen maar. Wat voor settings ik ook gebruik het beeld blijft af en toe wegvallen.